Need for Speed lll: Hot Pursuit (1998)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Electronic Arts

In deze Need for Speed versie is een Hot Pursuit-mode toegevoegd aan het spel. Daarin kan de speler proberen om aan de politie te ontsnappen, of zelf agent spelen en snelheidsduivels arresteren. De meeste wagens en banen zijn beschikbaar bij het begin van het spel. Het doel is om een beloning beschikbaar te maken door races te winnen.

Leuk spel!!!
Mijn broertje is hellemaal gek van auto's, dus voor hem is dit spel hellemaal te gek. Keek 1 keer mee en ik was gelijk verkocht. Mooi Design en prachtige auto's! Zeker naar mijn mening 4 sterren waard.

avatar van martinstegenga
Yeah, hij staat er eindelijk op. Goed spel, veel gespeeld met zn tweeen op 1 toetsenbord en is gewoon echt vermakelijk.

EPMD
De El Nino was echt de supercar hier... ik herinner me nog dat ik aan de politie ontsnapte met een snelheid over de 400 km/h... geweldig spel... 4½ ster...

avatar van FrK.
Mijn allereerste NFS game, ik me hier jaren mee vermaakt en dan vooral met Co-Up-mode

Het blijft inderdaad een prachtige serie!

Geweldig spel. Alleen is het NFS 2 niet drie, maar voorruit.

Het is weldegelijk deel III.

avatar van Thomas83
Dit spel vond ik erg leuk om te spelen. Mijn tweede Need for Speed die ik speelde, leuke gameserie is dat.
De achtervolgingen waren hier heerlijk spectaculair, en het spel was multiplayer ook erg leuk, en had veel leuke spelmodes.
De auto's en tracks waren ook tof.
Ik ben niet zo'n grote racefanaat, maar hier heb ik nog veel plezier aan beleefd, vooral met vrienden.
Een dikke 3.5*.

Dit is de beste NFS van allemaal !!

Dit was in mijn ogen de leukste NFS game.
Je kon als politie spelen en dat was leuk. Spijkermatten neergooien en lachen. Maar ook de achtervolgingen als speler door de politie waren erg leuk.
De parcoursen waren leuk en uitdagend en belangrijker, ze waren niet zoals in de nieuwe NFS games steeds 's nachts. Ik vind de laatste paar jaar NFS echt bagger. Al dat gangster gedoe en auto pimpen en midden in de nacht karren...niet mijn ding. Geef mij maar NFS 2 en 3. Die vond ik echt leuk.
Ik herinner me ook dat dit spel op mijn pc een bug had dat ie regelmatig vastliep. Daarom heb ik er niet alleen goede herinneringen aan.
Toch, 3,5*

Zo erg is dit spel voor de PS1 de grapichs waren ech zo slecht ik weet niet of dat aan die PS1 ligt of dat spel maar ik kon de baan niet eens meer zien.

Op de PC was dit een goed spel.

Daarom stem ik voor op de PC.

avatar van mk1992
Alpine2009 schreef:
Dit is de beste NFS van allemaal !!

jammer dat ze dit nooit meer hebben kunnen evenaren, #4 was ook nog wel te doen maar daarna raakten ze het spoor toch echt bijster

Van alle NFS die ik heb gespeeld was deze zeker de topper. Ik kan ook niet wachten op de nieuwe NFS Hot Pursuit die straks uitkomt. Ben benieuwd.

avatar van WeZet
Inderdaad, ook voor mij de beste NFS. Wellicht dat ik een eerder deel nog beter had gevonden, maar toen was ik nog erg jong. De nieuwe NFS is een aardige arcade racer, maar mist de (nostalgische?) sfeer van deze titel. Deze origenele Hot Pursuit is net wat realistischer ook (in mijn herinnering)

Deze Need for speed is denk ik de beste game uit diens serie, natuurlijk zijn er meerdere goede delen verschenen, maar het ontsnappen aan de politie was gewoon zo goed gedaan, hierdoor had ik toen al veel lol. ook Grafisch was hij degelijk toen dr tijd.

avatar van Sh0cK
Eén van de leukste als niet de leukste serieuze race-game die ik heb gespeeld.
Ik weet niet precies waar het zich in onderscheid van 's hedendaagse race-games, maar zich onderscheiden doet het zeker. Dit is racen zonder allemaal gedoe er om heen.

avatar van markwiering
Dit is niet zo leuk als A2 Racer 4, maar evengoed is het een redelijk leuk racespel. Vooral het feit dat je politiewagens had waar je aan moest ontsnappen en dat je zelf een politiewagen kon zijn die andere auto's moest aanhouden.

Beste NFS uit de hele serie! Lekkere game play (gewoon lekker racen en geen poespas eromheen), grafisch in orde, goede tracks, toffe soundtrack (Aquila 303!!).

avatar van Duke Nukem
Alpine2009 schreef:
mk1992 schreef:

Need for Speed: Hot Pursuit II (2002) voor de PS2 vind ik even goed.

Ik vind het nog steeds jammer dat EA Canada is gestopt met het maken van Need For Speed. Toen deze game werd overgenomen en een andere studio verder ging met deze serie werd de game over het algemeen meer Hollywood, Fast and Furious en Underground-achtig. In de Classics werden getunede auto's nogal de grond in getrapt ( zoals in de intro van Need For Speed ​​4 : Road Challenge / High Stakes ) en nu mogen ze ook meedoen. De echte Need For Speed ​​was in mijn ogen heel anders dan de Need For Speed ​​van nu en ik hoop eigenlijk ooit The Need For Speed ​​te krijgen om een ​​nieuwe versie te spelen die EA Canada waardig is. Need For Speed III : Hot Pursuit vond ( en eigenlijk nog steeds ) ik samen met NFS 2 ( SE ) en NFS 4 : Road Challenge / High Stakes de beste die er waren. En ook al is het al wat verouderd soms ben ik nog steeds geïnteresseerd om het te spelen, vooral de Hot Pursuit modus ( achtervolgd worden met politiewagens, spikestrips, roadblocks en een radardetector en / of politiescanner ) blijft leuk ( vind ik ). Ook de muziek zoals van Rom Di Prisco blijft over het algemeen mooi en leuk om te horen.