Need for Speed: Underground (2003)

PC / PlayStation 2 / Nintendo GameCube / Xbox / Arcade
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts en Global VR
Uitgegeven door Electronic Arts en Konami

Stap in de wereld van straatraces en opgevoerde auto's in het nieuwste deel van de serie Need for Speed: Need for Speed Underground. Kruip achter het stuur van de populairste wagens van Mitsubishi Motors, Subaru, Toyota en vele anderen. Win geld dat je kunt gebruiken om de speciale onderdelen te kopen die je nodig hebt om het ultieme racemonster te bouwen. Maar alleen daarmee bereik je de top niet. Daarvoor heb je de juiste mentaliteit nodig, plus perfecte rijvaardigheid om het gevecht aan te gaan in de harde wereld van straatraces.

Tja, race-spellen, wat moet ik ermee ?. 2*.

Een van mijn favoriete racegames. Ik meen dat dit de eerste was waarin je je auto volledig naar eigen smaak kon pimpen etc. wat voor mij persoonlijk een geweldige optie was. Daarnaast waren de graphics overweldigend en is de gameplay steengoed. Alleen jammer dat je op een gegeven moment de duurste looks had unlocked, maar dat die vooral groot waren en lang zo mooi niet als meer aan het begin van de game. Stond ook wel garant voor ergernis later in de game. Heb je level 90, een paar voor het einde, al 8 maal gespeeld en nu lig je eindelijk op kop in de 7e en laatste ronde en dan knal je op een pilaar in een tunnel.. 4.5*

Behoorlijke hype destijds trouwens, zonder NFSU kon je echt niet mee.

avatar van HiLL
Ik geef alleen voor de enorme lekkere gameplay een dikke 4,5*! Wat kun je met dit spel lekker ordinair racen zeg!

Neem daarbij goede graphics en prima tune mogelijkheden, lekkere muziek (jaja) voor zo'n game als dit en HiLL is in zijn nopjes!

Prachtig spel, mooie auto's eigenlijk alles klopt ongeveer aan dit spel.

avatar van martinstegenga
Beter dan het tweede deel, lekker oppimpen die hap en scheuren !
Dat was mijn idee over dit spel

avatar van Tommeh
Ik heb het ook niet erg op racegames, maar deze vond ik toch wel erg vermakelijk. Mooie graphics, goede gameplay en het pimpen was idd erg cool. Wat mij betreft het beste NFS deel.

avatar van Zuzuu
Mooie auto's, goede details, leuk om te spelen.

*2,5* (PC)

avatar van Rod
Rod
Het pimpen is leuk gedaan. Maar het racegedeelte is te arcade voor mij. 3*

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar realistische race spellen, echter voor een spel als Need for Speed: Underground maak je graag een uitzondering. Het ziet er namelijk grafisch erg goed uit. De besturing van je wagen voelt lekker aan, de verschillende type races, op het driften na, zijn erg vermakelijk. Ook is de achtergrond muziek lekker en is het upgraden van je bak leuk werk.

Misschien wel het beste arcade race spel.

avatar van moromir
Beste race-spel ooit

kevin13
moromir schreef:
Beste race-spel ooit

het is wel een redelijk spel, maar beste ooit niet
voorlopig is dat voor mij DTM Race Driver 3

avatar van moromir
Met beste ooit is dat bedoelt dat dat mijn mening is ,
de jouw is anders

kevin13
moromir schreef:
Met beste ooit is dat bedoelt dat dat mijn mening is ,
de jouw is anders

dat weet ik, maar ik wil gewoon mijn standpunt zeggen dat ik DTM Race Driver 3 veel beter vind,
als jij NFS Underground beter vind, vind ik dat totaal niet erg, want het is jouw mening.

Aardig spel. De enige extra van dit spel was natuurlijk dat je de auto's kon verbouwen maar qua racen zelf was geen bijzonder spel.

Edit: Het driften was natuurlijk ubercool (of baggervet zoals ze dat noemden )

Naar mijn mening het beste NF spel. Vooral het tunen

(maar omdat ik een bijna Anti-NF ben)

Bijna de beste? Daar kan ik me niet in vinden, vind Underground II duidelijk beter.

avatar van WeZet
Een zeer vernieuwende racegame binnen de Need for Speed serie! Zeer goede graphics, een erg leu ktuning aspect, en een zalige gameplay, maken deze game tot een ware topper!

***4.0***

Deze titel sloeg in als een bom in het jaar 2003! Need for Speed: Underground was een titel die al mijn schoolkameraden in bezit hadden, dus ik moest 'm natuurlijk ook hebben en ik had absoluut geen spijt van mijn aankoop! Het tunen van je wagen was best leuk en uitgebreid, maar het zorgde voor enige gewenning, want je moest ook prestaties voor je wagen aankopen en soms was ik wel eventjes de kluts kwijt bij het gehele boeltje. Eén groot minpunt was de schade, want ik tuimelde 'n stuk of vier keer en er was uiteindelijk misschien één likje lak van mijn auto verdwenen, dus verwacht geen realistische racer, maar een arcade racer. De soundtrack had verschillende genres en de meeste liedjes konden mij best bekoren. Electronic Arts had er goed aan gedaan om voor ieder wat wils voor te schotelen en niemand teleur te stellen.
Cijfer: 3,5/5!

Ziet er mooi uit, reed lekker maar dat hele pimpen en gangste sausje vond ik maar niks. Wel weer een strakke stijl en sfeer.

avatar van desteven007
Mooi race-game, je kan je auto's lekker tunen, en zeker als je met een stuur, en pedalen speelt is het nog leuker. Ook online is het vet.

christianadofan
Klink misschien vreemt maar ik vind het tot nu toe het beste need for speed deel ooit.
Beste auto's
Je kon auto goed tune.
Goede muziek.
Goede gameplay.
Alles was gewoon goed.
Need for speed 2 vond ik al minder en daarna vond ik die andere nfs delen echt niet leuk,hoe gek het ook klinkt.
Ze moesten gewoon de heletijd op deze game voordboeduren.
Het was me aller eerste game die ik 2004 kreeg en speelde het toen elken dag.
Nu speel ik het ook nog wel,het blijft echt zeker de hele tijd een leuken game.
5 sterren!!!!

SvV_Ying
Eerste racespel wat ik speelde waar je auto pimpen en tunen een grote rol speelt. Speelde lekker weg, muziek was erg goed. Soms wel frustrerend als je na 6 rondjes vlak voor de finish botste en werd ingehaald en dan 2e eindigde.

avatar van royals
Een behoorlijk revolutionair race-spel door het thema underground racen en door het verfraaien van je auto. De besturing en het racen zelf zijn vooral de erg lekker. Na dit spel ging de Need for speed qua graphics omhoog maar qua ideeën een beetje recyclen.

Een evolutionair race-spel, die de laatste jaren echt doodgekopieerd is .... 4,5 voor de orginaliteit en de tijd die ik er in gestoken heb

avatar van PebeVai
Vermakelijk racegame,
Alleen ik heb niet zoveel met need for speed..

Geef mij maar Gran Turismo of Burnout..(:

Dit was mijn eerste race game. En wat was ie toen leuk. Lekker door de straten scheuren en je auto's gewoon volledig pimpen. Vond ik ook wel de beste in de NFS-reeks, en vele uren plezier aan beleefd als klein ventje van 6 à 7 jaar( ben nog steeds een klein ventje ). Maar over de nieuwe spellen uit deze reeks ben ik niet te spreken, want die trekken op niets meer.

Mijn rapport voor deze game:

Gameplay 3,5/5

Graphics 4/5

Verhaallijn 2,5/5

Sounds 4/5

leuk maar niet zo goed als underground 2 banen zijn iets minder leuk

avatar van Draugen
1,5
Hier ging het wat mij betreft mis in de NFS serie. Dat lineaire tuning gedonder maakte de game alleen maar vermoeiender, qua sfeer had het niks meer te maken met de oude games, en op iedere baan leek het alsof je door een gigantische disco reed. Snel vergeten.

avatar van youngtick
een leuk spel maar voor een uurtje ofzo

avatar van Griekse God.
Destijds liftte het heerlijk mee met de tuner-hype en was het zelfs deels verantwoordelijk ervoor zou ik bijna zeggen. Heerlijk ordinaire arcade racer, geen schaamte maar volle bak door een grote (maar gesloten) stad. Heb er echt van genoten.