Back to the Future (1986)

Commodore 64/128 / Nintendo Entertainment System / Sinclair ZX Spectrum / Amstrad CPC

Ontwikkeld door Electric Dreams, Beam en Software Images
Uitgegeven door Electric Dreams, LJN en Firebird

Het spel laat je de controle nemen over Marty McFly, en het is jouw taak om de tijd goed te zetten om terug naar de toekomst te reizen. Dat is echter niet eenvoudig, want onderweg kom je veel obstakels tegen en enkele vijanden. Onderweg kun je wel tijdbonussen oppikken die je helpen tijdens je reis. Er zijn in totaal vijf levels die je moet voltooien. Daarnaast zijn er ook enkele minigames beschikbaar zoals milkshake gooien, gitaar spelen of kusjes ontwijken van je moeder.

avatar van wolff
vreselijk slecht en lijkt op alles behalve de film

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik vraag me af hoeveel mensen denken dat LJN dit spel gemaakt heeft. Dat was voor de abominabele NES versie bijvoorbeeld BEAM software. Ook rare maakte bv spellen die LJN heeft uitgegeven. LJN was maar een soort speelgoedfabrikant net als Mattel geloof ik. Volgens mij wisten hadden ze geen verstand van videospelletjes en verkochten ze het maar zou gauw het af was. Illustratief is bijvoorbeeld dit filmpje.

Spel lijkt me best lachen.