American McGee's Grimm Episode 4: Puss in Boots (2008)

Ontwikkeld door Spicy Horse
Uitgegeven door GameTap

Vierde Episode van Grimm waarin de duistere kant van verschillende sprookjes worden onthuld. Een oude molenaar overlijdt en laat enkel zijn kat na aan zijn zoon. De zoon gelooft dat hij de kat moet opeten om de nacht te overleven. De kat vraagt echter om vergiffenis en de mogelijkheid om zichzelf te bewijzen. Met enkel een paar laarzen gaat de kat erop uit.

Na het teleurstellende derde deel toch de vierde episode in de Grimm reeks maar een kans gegeven. Mede omdat mijn verwachtingen bij dit deel iets hoger lagen. Het is een sprookje wat van tevoren al bekend was bij mij. De gelaarsde kat is duidelijk beter uitgewerkt dan het vorige deel. Helaas nog altijd weinig vernieuwing, zeg maar gerust geen. Toch jammer, want dit (toch enigszins vernieuwende) concept blijft niet voor altijd leuk, en met nog vier episodes in het eerste seizoen te gaan vrees ik voor meer en meer herhaling.

Toch heb ik weinig te klagen. Met een speelduur van 30-35 minuten gaan we er ten opzichte van de vorige keer weer iets op vooruit. Het verhaal steekt goed in elkaar en met de humor zit het wel oké. Verder is er opnieuw veel aandacht uit gegaan naar het contrast tussen licht en donker, en dat is vooral in dit deel goed te merken!