H.E.R.O. (1984)

Apple II / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari Video Computer System / Commodore 64/128 / MSX Series PC

Ontwikkeld door Activision
Uitgegeven door Activision

Vulcanische activiteit heeft enkele mijnwerkers die aan het werk waren, opgesloten. Jij bent Roderick Hero en hebt de taak hen te redden. Je moet de mijn in met een propeller op je rug en de gevaren zien te ontwijken voor het te laat is. Tevens heb je een laser om onwelkome tegenstanders als vleermuizen en spinnen uit te schakelen en dynamiet om bepaalde lavamuren te slopen.

avatar van ZAP!
Ahh, ja, ook al zo'n te gek spel. Net even 4 levels gepakt in het 1e spel in dik 30 jaar... geweldig om na al die tijd zoiets terug te zien bijna alsof het gisteren was. Dit was wel één van m'n lievelingsgames, maar ik merk zo onderhand dat er wel meer zijn...

H.E.R.O. staat voor Helicopter Emergency Rescue Operation (weet niet of dat een alt. titel is...), en dat is precies wat je moet doen: met een backback helikopter mensen redden in diepe grotten, na enge beestjes vernietigd te hebben, muren opgeblazen en wat al niet meer.