Circus Maximus: Chariot Wars (2002)

PlayStation 2 / Xbox
Action / Racing

Ontwikkeld door Kodiak
Uitgegeven door THQ en Encore

In deze Middeleeuwse racegame bestuur je vechtkarretjes. Als ware gladiatoren ga je elkaar te lijf, de voorste persoon stuurt, de achterste slaat de concurrentie om de oren. Je hebt de keus uit Training, Arcade, Multiplayer en Career. Er zijn zeven verschillende gebieden en negentien banen. Iedere baan kent power-ups, obstakels en speciale wapens.

Dit lijkt me toch een heel origineel race-game. Nu ik erbij stilsta eigenlijk spijtig dat er niet meer met de Romeinse tijd gedaan wordt...

Grovonion schreef:

...en je vind hem voor een pleurotje in bijna iedere tweedehands winkel. Ik heb hem zelf op de PS2 en hij is inderdaad best leuk om te spelen. Verfrissend om eens een 'echte' kart-racer te spelen

Overigens zijn er best wel veel spellen die zich in of rond het Romeinse tijdperk afspelen in diverse genres? Van een Ryse tot een Total War rome, tot bvb dit, Gladius, Age of Decadence, Shadow of Rome, de diverse Indie gladiator training/sim games, Praetorians (een van mijn favorieten overigens!), de diverse City Builders en noem maar op. Het is toch een setting die met regelmaat gebruikt is vind ik.

Veelal PC games?

Deze trouwens voor 2 euro in de locale kringwinkel. Eens kijken of het leuk speelt.

Grovonion schreef:
Veelal PC games?

Een groot deel inderdaad wel. Ryse is Xbox / PC exclusive (Brawler). Gladius, Shadow of Rome en deze zijn op de PS2 (en wellicht ook nog op andere consoles uit hetzelfde tijdperk). De strategy/war games en city builders zijn inderdaad veelal PC games inderdaad. Hoewel het natuurlijk zou kunnen dat er ergens een port richting de Switch of dergelijks is doorgesijpeld maar daar durf ik mijn geld niet op te zetten.

Ik vond deze in ieder geval best een leuke games. Zeker voor 2 euro. Heb me er destijds aardig mee vermaakt en denk dat als ik hem weer uit de kast trek dat vast nog wel het geval zal zijn.