Breakout (1976)

Arcade / Atari Video Computer System

Ontwikkeld door Atari
Uitgegeven door Atari

In Breakout zijn er verschillende lagen van stenen boven aan het scherm. Een bal gaat heen en weer over het scherm. Wanneer de bal een steen raakt, verdwijnt de steen en kaatst de bal terug. De speler heeft een peddel die hij kan verplaatsen. Als de bal de peddel raakt, kaatst hij terug. Als de bal helemaal onder aan het scherm komt, voorbij de peddel, verliest de speler een leven. Het is dus de bedoeling dat de speler door de peddel te verplaatsen ervoor zorgt dat dit niet gebeurt.

avatar van pascal83
Dit is wel erg way back. Dit spel heeft ongetwijfeld iedereen wel eens gespeeld.

Jup, over klassiekers gesproken

avatar van Diego
Tijdloos spel. Vroeger veel gespeeld onder de naam Arcanoid.

avatar van HiLL
Allememachies!

avatar van Illuvatar
Mag je hier ook op stemmen als je het kent in een iets andere vorm?

avatar van zanacht
Is deze ook niet op psx uitgekomen?

avatar van gemaster
Illuvatar schreef:
Mag je hier ook op stemmen als je het kent in een iets andere vorm?

Goede vraag. Ik ken dit als arkanoid.

'Arkanoid is an arcade game developed by Taito in 1986. It is based upon Atari's Breakout games of the 1970s.'

Net even anders dus. Met andere woorden: Ik denk dat Arkanoid een aparte toevoeging moet krijgen, en voor deze alleen stemmen als je de arcade of Atari-versie gespeeld hebt.

Sims
Nog altijd een zeer verslavend spel naar mijn mening.

avatar van stranded
De voorloper van Arkanoid wat een fanatisch spelletje zo verslavend.

riczz
echt dit heb ik jaren gespeeld... kun je zien dat het toch verslavend is.
ik geef het een dikke 4 sterren!

Schreeuwbericht verwijderd.

avatar van royals
Zo'n simpel concept maar zo tijdloos en invloedrijk. Nog steeds één van de beste games.