Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast (2002)

Macintosh / Nintendo GameCube / PC / Xbox / Nintendo Switch / PlayStation 4
Shooter / Action

Ontwikkeld door Vicarious Visions en Raven
Uitgegeven door CyberFront, Aspyr, Activision en LucasArts

Na de gebeurtenissen van Jedi Knight heeft Kyle Katarn zijn lightsaber neergelegd en zijn korte loopbaan als Jedi afgezworen. Hij en zijn partner Jan Ors werken nu als huurlingen voor de new republic, om de Remnant, de overblijfselen van de Empire, te bestrijden. Als ze oog in oog komen te staan met twee Dark Jedi, genaamd Desann en Tavion, komt Kyle wederom voor een moeilijke keuze te staan.

avatar van rpger
Volgens veel fans de beste Star Wars game ooit gemaakt. De lightsaber gevechten zagen er ubercool uit en het geheel speelde erg goed weg.Er is nog steeds een levendige online community.

avatar van Martijn
Niet verwacht dat er zo weinig mensen zijn die dit gespeeld hebben, geweldig spel dit. Als het aan mij ligt inderdaad de beste Star Wars game.

avatar van darthconner
niet het beste maar toch een van de beste.dit spel wordt je niet snel beu.

zojuist Star Wars: Best on Pc gekocht en dit spel zit erin ben zeer benieuwd en wat een mooie score dat hij hier heeft.

Ik vind dit spel veel weg hebben van halflife. Vergelijkbare gameplay.
De lightsaber is echt geweldig.

rpger schreef:

Heb jij hem al uitgespeeld?

avatar van rpger
oh jee meerdere keren

Ik wou dat ik hem had Ik ben groot SW fan maar kan dit spel nergens vinden . Heb het wel eens gehad maar deed het slecht op pc wou dat ik hem voor de GC had.

avatar van darthconner
het leukste is dat je met 2 (dus met een vriend) tegen allemaal vijanden komt te staan, enkel met lightsabers. moeilijk maar plezant.
vooral het grippen en naar beneden gooien is fijn.
heb het spel echt lang gespeeld en ik krijg er nog niet genoeg van.

avatar van Kenpachi
Ik heb de game zelf en ik moet zeggen dat het de leukste star wars game vind (volgens mij dan). Ik vind de online games cool en in de single player game zit een goed verhaal.En voor de cheaters onder ons moet je met single player vooral die cheat gebruiken waarmee je hoofden kan afhakken. kortom een 5,0

Leuke game dit, in first-person lijkt hij veel op Red Faction 1. Is alleen jammer dat je er lang over doet om eindelijk je lightsaber te behalen. Tot die tijd heb je alleen zicht op je wapen.
De Star Wars sfeer zit goed in het spel en het geluid is bijna identiek als de oudere star wars films.
Het puzzelen in het spel laat je vaak ronddwalen naar de antwoorden en oplossing ervan. De graphics zijn voor die yijd best aardig en goed.
4,0* voor deze topper.

Heb hem vandaag tweedehands gekocht voor de GC. Ik kon hem echt niet laten liggen! Ben nu bij het tweede level en ik moet zeggen dat ik het best pittig vind. Leuke puzzels en het zoeken naar de juiste weg wekt bij soms frustratie op .

Phhhh wat lastig zeg . Ben al vaker af gegaan omdat ik de weg niet kon vinden . Maar wel erg vet. Ga nog geen punt geven doe ik later wel

Nou het is een best goed spel maar absoluut niet het beste Star Wars spel dat ik ooit gespeeld heb. Op sommige punten kom ik er helemaal niet meer uit. Dat het lastig is oke, maar ik heb nou al zo'n 3 keer op youtube moeten kijken omdat ik het niet meer snapte. Te moeilijk is ook niet goed. ik had er toch wel iets meer van verwacht. Voor de verder rest heb ik niet zo veel aan te merken. Gewoon een vrij goed spel. 3,5*

Toch nog beter dan ik had verwacht. De Jedi gevechten in de story zijn echt heel erg vet! Ook de multiplayer met die Bots is echt super!

avatar van GameEvolutie
Jedi Outcast staat voor mij in de top 5 starwars games tot nu toe maar is zeker niet beter als de KOTOR serie

avatar van The_CrY
Dark Forces II meets betere graphics... de ultieme Star Wars single player game! Althans, als je graag jedi bent en force powers gebruikt. Leuke tegenstander ook, alleen wat jammer dat je niet kan kiezen tussen light en dark side.

Een van de beste Star Wars games. Mooie diverse landschappen en omgevingen. Prima verhaal.
Echt een aanrader!

Dit was zoveel beter dan The Force Unleashed.

Hier zouden ze eens voort op moeten borduren.

avatar van CarealotCarrot
Dit spel was online altijd lachen, 2 lightsabers equipen en dan je special doen in een druk groepje. Iedereen meteen dood, jij dus veel kills en de rest was boos op je.

avatar van Oortrommel
De gameplay en graphics waren een grote stap vooruit na Dark Forces II, en dat is een goed teken! Wel jammer dat er geen cutscenes meer in verwerkt zaten.

Het verhaal zelf begon sterk maar werd echt van een bedroevend niveau tegen het einde, en dat doet echt geen recht aan een verder puike game. Helaas daarom een nipte 3,0.

Nu verkrijgbaar voor Switch en voor een schappelijk prijsje ook nog.

Mee aan de slag dus, best lichtelijk onder de indruk van deze port.

Grafisch erg scherp, doet niet eens zo ver onder voor iets als Skyrim naar mijn idee.

Lekker uitdagende old school gameplay, toen minimaal aan het handje mee nog de norm was lees:

Geen auto aim of van die vervloekte kudderkruisjes.

Voelt bijna als een prestatie op zich wanneer zo'n witte gap in z'n pak eindelijk een keertje neer gaat met een rauwe schreeuw door z'n intercom ding.

Ja.

Leuk.

Komt wel binnen.

Denk dat je met een gerust hart kan zeggen dat ze zo vandaag de dag niet meer gemaakt worden.

Al beschouw ik het ook wel als lekker opwarmertje voor wat er volgende maand staat te gebeuren.

Zij het de bij voorbaat knalhard spattende Disney+ serie of misschien wel het eerste fatsoenlijke nieuwe Star Wars spel sinds een decennium of iets.

avatar van bertkruijswijk
Ben nu bezig met dit spel. Nu ik een originele xbox in bezit heb, wil ik alle oude klassieke star wars games spelen. Heb momenteel gemengde gevoelens. Aan de ene kant vind ik dit een leuk spel qua gameplay en missies, maar het grootste probleem is dat ik regelmatig niet weet wat ik moet doen, omdat de game geen duidelijke hints of aanwijzingen geeft. Nou vind ik het helemaal niet erg om het gebied een beetje te verkennen en zaken uit te zoeken, maar op een gegeven moment wil ik toch wel verder met het verhaal. Als ik dan steeds youtube erbij moet pakken om te kijken hoe ik verder moet, dan haalt mij dat toch wat uit het spel. Hopelijk verbetert de situatie op dat gebied nog. Voor de rest geen bezwaren tot nu toe.