Test Drive (1987)

Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / Atari ST / Apple II

Ontwikkeld door Accolade
Uitgegeven door Distinctive en Pony Canyon

Kies één van de vijf sportwagens, de Ferrari Testarossa, Lotus Esprit, Porsche 911, Lamborghini Countach of Chevrolet Corvette. Stap in, en volg de nauwe weg door de bergen. Je racet tegen de tijd, maar pas op voor je medeweggebruikers. Zorg ook dat je niet met je toeren in het rooie gedeelte komt, want je schakelt zelf. Hou overigens ook goed je radar-detector in de gaten.

avatar van JonnieBrasco
Eén van mijn favoriete Commodore64 spellen. Geweldige graphics. Stijlvolle showcase. Echte sportauto's. En een parcours bestaande uit vijf stages, waar elk foutje funest kan zijn voor een hi-score. Zenuwslopend was het elke keer weer dus!

De Ferrari en Lamborghini waren de snelste twee auto's in dit spel, in de eerste stages was het dan ook het beste punten verdienen met deze auto's. Maar in de latere stages ging het punten verdienen beter met een iets tragere auto, de Chevrolet Corvette bijvoorbeeld. Het lot van het spel bepaalde dan iets minder lastige race-situaties. Na het spel zo'n honderd keer gespeeld te hebben stond deze trage Corvette dan ook bovenaan in de hi-score lijst.

avatar van Awake78
Vet om die politie af te schudden. Vond die Lambo het snelst, wat een bak was dat zeg.
Alleen beetje jammer dat je alleen een sterretje in je voorruit á la Carglass kreeg als je van een berg afkletterde.