Ivan 'Ironman' Stewart's Super Off Road (1989)

Alternatieve titel: Super Off Road

Arcade / PC / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Nintendo Entertainment System / Atari ST / Sinclair ZX Spectrum / Amstrad CPC / Game Boy / Super NES / Sega Game Gear / Atari Lynx / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 2 / Xbox / Nintendo GameCube / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Leland, Rare, Graftgold, NMS en Software Creations
Uitgegeven door Ballistic, Telegames, Tradewest, Virgin, Tronix, Accolade en Pack-In-Video

Race tegen de computer of met drie vrienden tegen elkaar. Behaal zoveel mogelijk punten en maak je wagen nog sneller door hem te tunen. Als je wint word je ontvangen door vrouwen in bikini. Verlies je? Dan wacht je enkel de smaak van de vuiligheid van de baan in je mond.

avatar van HiLL

Geweldig leuk spel en (ja het wordt vervelend) een klassieker van heb ik jou daar.

Destijds voor mij en mijn Nesmaatjes de ultieme racemultiplayer. Heerlijk over de banen racen, zo hard en schofterig mogelijk. Top!

avatar van Phoenix
Zat hier dat gameplayaspect bij dat je Nitro kon kopen?

avatar van HiLL

avatar van Phoenix
Gaaf, dan heb ik deze ook gespeeld. Coole schansjes ook.

avatar van JonnieBrasco
Op de Commodore 64 was dit spel beter bekend onder de naam "Ironman". Een racegame met vier players op hetzelfde scherm, uniek! En ontzettend spannend. Je had slechts drie credits te verspelen, en het was moeilijk om daarmee zo ver mogelijk in het spel te komen. Elke ronde komt er een track bij, waardoor je wel even bezig was...

avatar van pkunk
Superveel lol mee gehad met multiplayer 4,5 *

avatar van JonnieBrasco
pkunk schreef:
Superveel lol mee gehad met multiplayer 4,5 *

Inderdaad, niet voor niets een plek in mijn top-10. Zowel in single- als multiplayer een waanzinnig lollig spel. Met die drie hyper muziekdeuntjes erbij was het feest compleet.

Jaa, super-spel, nog steeds heel erg speelbaar en in spel tegen menselijke tegenstanders fantastisch.

avatar van Spirit_Catcher
ik ken deze game alleen van in de arcadehal op de kermis (drie sturen en pedalen). staat er hier niet tussen
er komt een nieuwe game uit die me sterk aan deze doet denken met betere graphics (ofcourse). check link >klik

Spirit_Catcher schreef:

Dat ziet er super uit! Ik ben sowieso wel te vinden voor die top-down arcade racers. Ironman Off Road, Skidmarks en Micro Machines behoren nog steeds bij mijn favoriete racers.

Sinner schreef:

ik heb hem al gepreordered. komt eind october/november uit.
linkje voor de geïnteresseerden > klik

avatar van Spirit_Catcher
Die nieuwe versie/clone van dit spel komt dit jaar uit xD duurt episch lang en je hoort er nauwelijks iets van maar dat heb je met "indie".
Quote van een recentere Alpha gameplay video; "will be available in Q2 2015". Dus "April - Juni" maar ik ben sceptisch.