XG3: Extreme G Racing (2001)

Alternatieve titel: XG3

PlayStation 2 / Xbox / Nintendo GameCube
Racing / Action

Ontwikkeld door Acclaim
Uitgegeven door Acclaim

In deze WipeOut spinoff race je in een futuristische wereld op een soort motor bewapend met raketten om je tegenstanders uit te schakelen. Win zoveel mogelijk races om van het gewonnen geld nieuwe upgrades voor je bike te kopen.

avatar van Mega Man
Zijn alle posts hier verwijderd of zo? Lijkt me namelijk sterk dat niemand wat te zeggen heeft over deze strakke arcade racer. Memorabele tracks, vette muziek en strakke graphics (tegenwoordig wat simpeler maar nog steeds strak). Voor fans van arcade en/of futuristische racegames is deze gewoon een dikke must-have. Deel 2 op de N64 was ook wel tof met die battle mode waarbij je elkaar met tanks kon bestoken. Het enige nadeel was dat de gameplay wat rommelig over kwam in Extreme G-1 en 2 door de framerate. XGRA (Extreme G Racing Association) was de vierde en laatste in deze reeks. Helaas bleek het een erg commercieel spel te zijn die de uniek sfeer en touch van de vorige games mistte. Het zelfde had ik met Crash Nitro Kart in vergelijking met voorloper Crash Team Racing. De graphics in XGRA waren ook nog eens muddy. Jammer...