F-Zero (1990)

Super NES / Arcade / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Kies uit verschillende karakters en win race na race in futuristische voertuigen en dito omgevingen.

Was een leuke game, één van m'n eerste op de SNES. Leuke tracks, al waren het er maar acht. Ook leuke soundtrack, maar waar was de 2P-mode?! Zonde...

avatar van kArIzMa_TuRk
Hadouken schreef:
Was een leuke game, één van m'n eerste op de SNES.
Hetzelfde geldt ook voor mij. maar na een aantal dagen spelen hield ik ermee op. Waarom weet ik niet meer. leuke tracks idd.

neo (crew)
Vond het er helaas nogal lelijk uitzien. De N64 versie was voor mij daarom wel helemaal geweldig. Toch nog 3.5, want helemaal werd het spel nu ook weer neit verziekt door lelijke look.

avatar van Onderhond
Toffe parcours maar de tegenstanders waren echt zwaar irritant. Hoe goed je ook racete, ze bleven altijd net in je kont hangen.

Verder ook niet zo goed als Mario Kart, daar moest dit spel het toch vooral tegen afleggen. Uiteindelijk mij wel mee geamuseerd (voor het eerst zo'n ghost mode in de time trial), maar super was het niet.

avatar van Gizzmann
Vreselijk leuke game, de N64 versie is echter een stuk beter.

avatar van Thomas83
Heb dit spel wel eens gehuurd of geleend geloof ik.
Vond het best vermakelijk, maar niet zo heel veel bijzonders. Grafisch was het spel wel met een leuke stijl en er zat ook wel een prettig sfeertje in, zoals eigenlijk bij alle games op de SNES die ik heb gespeeld wel. 3.0*.

Kan me een kerstvakantie herinneren waarin we niks anders deden dan F-Zero tegen elkaar...en af en toe een potje Mortal Kombat 3.
Super.

Onderhond schreef:

Dit was geen concurrentie voor Mario Kart.

ook leuk maar mariokart was beter.

avatar van Thomas83
Toch een erg gave futuristische racegame. Leuke presentatie en geluidseffecten en muziek en je kreeg er echt goed dat pure snelheidsgevoel van. Het pitstopsysteem was leuk gevonden. Wel een erg pittig spel. Maar ik zal ook wel slecht in racegames zijn.

Het aantal voertuigen was precies goed, maar je had wel erg weinig banen en kon niet eens met zijn tweeën racen. Aan het gebrek aan de niet al te flitsende graphics heb ik me nooit zo gestoord. Vond het altijd wel wat hebben.

avatar van youngtick
dit spel had ik echt vroeger heel vaak gespeeld. Het was heel vet om zo'n manier te gaan racen met de heerlijke muziek van mute city en de gave stages, maar er was eentje die echt irritant vond waarbij je heel hoog en ver moest springen maar het was me nooit gelukt (echt kut man).

5 sterren. Een leuke aanrader voor de verzamelaars

*****

avatar van wolff
heel mooi spel om aan te zien

Gameplay 5/5

Graphics 4,5/5

Sounds 4/5

Aardig soort voorganger van Mario Kart. Wel een beetje gedateerd.

nuf
De gameplay, graphics en muziek: super goed. F zero staat garant voor een intense speelervaring. Alleen daarvoor zou de game een 4.5 krijgen.

Maar... Er zijn echter wat minpuntjes. Ten eerste: Geen 2-player mode?! Waarom niet? Ten tweede: De replaywaarde is verwaarloosbaar. Je moet het doen met 4 wagens en 15 circuits. Het spel is helemaal gericht op het verbeteren van je eigen tijden, met 4 moeilijkheidsniveaus. Maar verder biedt het spel vrij weinig. Geen unlockable content (behalve een extra moeilijkheidsgraad), geen story mode, geen power ups naast de speed boost. Je zou kunnen zeggen dat de gameplay het goedmaakt, maar ik hecht toch wel waarde aan replaywaarde. Je speelt meestal games voor de voldoening als iets je is gelukt, in dit spel krijg je maximaal een knipperende tijd wanneer je je eigen record breekt.

F zero is puur racen. De tactieken bestaan uit het nemen van scherpe bochten en het inzetten van je speedboost. That's it. Voor meer moet je over naar Mario Kart.

Nogmaals: de controls, graphics en muziek zijn subliem, maar voor het gemis in extra's een hele punt aftrek...

mister-fool
Erg sterke racer voor de Sness. Wel erg basic, zoals nuf zegt, maar de controls zijn dan ook wel erg goed. Daarnaast heb ik bij dit spel echt een gevoel van snelheid. De prachtige muziek is dan welhaast slechts een bonus.

avatar van Maxigames
Als kind heb ik dit eindeloos met een van mijn vrienden gespeeld, dankzij de SNES Mini kan ik het eindelijk weer spelen . In het begin waren de graphics even schrikken, maar net zo snel ben je er weer aan gewent. Na een tijdje oefenen is het weer als vanouds! De gameplay is ook na 27 jaar nog steeds hartstikke leuk, de muziek met nostalgie factor nog beter als vroeger en het hele sfeertje blijft geweldig.
Het enige minpuntje is voor mij de beperkte hoeveelheid banen, f-zero bolides en gevoel van progressie. Al kan ik me herinneren dat dat vroeger veel normaler was, tegenwoordig bouw je in vrijwel iedere game je mogelijkheden steeds verder uit, dan is dit weer even terugschakelen .