Quantum of Solace (2008)

Alternatieve titel: 007: The Quantum of Solace

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Treyarch, Eurocom, Beenox en Vicarious Visions
Uitgegeven door Activision

In Quantum of Solace kruipen spelers in de huid van James Bond. De titel dompelt je onder in een Hollywood-achtige ervaring vol internationale spionage en vormt een combinatie van de bloedstollende actie en spanning van de speelfilm 'Quantum of Solace' en de film 'Casino Royale'. James Bond is terug om een oude rekening te vereffenen in Quantum of Solace. Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haiti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet. Om voortgang te maken aan je missies gebruik je sluiptactieken, scherpschuttergeweren en dodelijke vechttechnieken.

avatar van drezic
Tha Luz schreef:
Een vriend van me heeft dit spel voor de DS maar zegt dat je niet kan saven in dit spel.Is dit echt zo of komt het doordat hij een gedownloade versie heeft?

Een gedownloade versie voor de DS; hoe illegaal kan je het krijgen...

avatar van Tha Luz
ja ach,meerdere mensen hebben een r4 kaart hoor.Maar weet je toevallig het antwoord?

avatar van davidov
jossieboy12 schreef:
Game nog zelf niet gespeeld maar blijkt de beste te zijn van alle Bond Games. Kan iemand me vertellen Hoe De Game Is?

Goldeneye 64 steekt nogsteeds met kop en schouders ruim boven deze game uit. Hoewel het opzich geen verschrikkelijke game is, zal niemand er over 6 maanden er nog aan denken.

Teveel simpel wat schieten en voortbewegen. Niks strategie of voorzichtig zijn, gewoon naar binnen rushen alles neermaaien en verder gaan. Nee, de animaties en aandacht voor kleine dingen en overeenkomsten met de films mogen dan in orde zijn, maar het is een suf en slecht spel en doet de reeks geen eer aan.

avatar van Tha Luz
Dit spel had een score van 73% bij Pcgameplay.Toch wel erg tegenvallend..

avatar van killer7
Op de PS3 medere keren uit gespeeld, kwam er net achter dat de PS2 versie weer anders is dus die ook maar ff gaan checken.

avatar van TonyTHorror
Lekkere no-brain shooter, filmisch en dus erg spectaculair.
Tof level design en gewoon knallen maar, beetje kort en diepgang zul je er echt niet in vinden, maar voor wat simpel vermaak zit je hiermee goed, 3.5*

avatar van predator
Is dit "First-Person" of "Third-Person" shooter?

First

De vooruitzichten van dit spel waren best hooggespannen, vooral voor de fans was dit spel zeker iets om naar uit te kijken. De film was dan ook een groot succes en dan is het ook normaal dat een spel ervan niet kon uitblijven.
Maar de vraag blijft natuurlijk: "Betekent dit dan veel goeds?" hoor ik jullie al denken?
Wel, Electronic Arts heeft zich deze keer al niet gemoeid met dit spel... en maar goed ook!

De gameplay van het spel is voornamelijk gebaseerd op een first - person shooter en een klein gedeelte als een third - person shooter, wanneer je dekking neemt.
Het valt wel op dat dit spel vlot, soepel en makkelijk speelt.
Soms allemaal zelfs wat te gemakkelijk, het spel bevat erg weinig uitdaging, je schiet en rent je door de levels heen alsof het een lieve lust is en de vijanden zijn ook al niet van de slimste. De vijanden nemen je maar al te graag als doelwit, daar niet van. Maar de vijanden blijven domweg staan wanneer je lood in hun aan het pompen bent.
De AI van de vijanden kon dus op zijn minst gezegd, beter wezen.

De graphics zagen er over het algemeen matig uit, de omgevingen zien er simplistisch uit en er is ook weinig oog voor detail verwerkt in de omgevingen.
De ontploffingen ogen soms ook wat sober, maar ze geven het gepaste effect dat niet mag ontbreken in een titel gelijk deze.

De soundtrack is natuurlijk uitermate geslaagd, alle bekende Bond - deuntjes komen aan bod en weten altijd te imponeren en voor de geschikte sfeer te zorgen.

avatar van TonyTHorror
Ook nog even de multiplayer gedaan vandaag.
Niet eens zo heel beroerd, het ziet er wel een stuk minder mooi uit dan de singleplayer maar de gamemodes zijn leuk.
Natuurlijk geen cod4 killer maar zeker leuk voor een middagje.

Mooie recensie Wassup! Keurig geformuleerd...ondanks jouw leuke overtuiging lijkt me dit spel toch bagger

avatar van mnrk
TonyTHorror schreef:
Lekkere no-brain shooter, filmisch en dus erg spectaculair.

Sluit me hier helemaal bij aan...

Persoonlijk 1 van de beter Bond games.

avatar van DylanVR
Gistere uitgespeeld, vond het te makkelijk maar speelde wel lekker en zag er ook mooi uit! En de muziek is natuurlijk zalig e:) van mij krijgt het een 3.5!

avatar van Ga_me_bre_aker
Wel makkelijk uitgespeeld en gaat toch meerendeels over Casino Royale maar verder een leuke first-person shooter waar James Bond rambo in speelt, een erg geslaagd james bond spel

avatar van Dragonslayer
Leuke game voor bond-fans, beetje makkelijk en beetje snel uitgespeeld. Graffics zijn niet extreem goed maar ook weer niet slecht. En natuurlijk een echte bondsfeer.

Dit spel was als FilmGame echt Geslaagd!! Graphics niet heel goed, maar de Gameplay vondt ik echt Top, maarja er zitten ook wel wat minpunten in: 1. Vijanden: waar zijn die mee bezig??? echt veel te makkelijk zijn die. 2. Omgeving straalt het nu niet echt uit, maar dat is wel meer bij dit soort Games.
Dan het goede in de Game: 3. De orgainel Soudntracks van de Bond Films zijn in deze Game gepropt dus dat maakt wel weer een hoop goed!

Imperial Figure
Dragonslayer schreef:

Beetje makkelijk en snel uitgespeeld, dus uiteindelijk maakt het ook ook niet uit dat EA of Activion verantwoordelijk is voor een bond game.
Want de EA bond games voldoen aan de zelfde omschrijving; makkelijk en snel uitgespeeld, of zit er toch wel daadwerkelijk verschil in?.
Ik vond Agent Under Fire wel aardig, nightfire stukken minder en From Russia with Love erg matig maar Tomorrow Never Dies was extreem bagger, dikke troep was dat.
Everything Or Nothing vondt ik wel weer erg goed, zeer goed zelfs voor een bond game.

Verpeste online mode, story mode is wel leuk.

avatar van jaspertje3
Zojuist uitgespeeld, en het spel heeft me prima vermaakt.

Het spel begint mooi en spectaculair, ik was echt even flink onder de indruk van wat het spel mij te bieden had. Ontploffingen, over daken rennen, flink ratelende wapens, kruipen, camera's ontwijken, springen. Het is ook leuk om je vijanden te verassen door op een brandblusser te schieten of electriciteitskastje.

Echter slaat de verveling een beetje toe na je overdonderd bent door het visuele geweld. Het wordt na een tijdje meer van hetzelfde, en daardoor wordt het geheel niet zo bijzonder meer.

Tegen het einde aan kwam bij mij het plezier weer terug, het spel eindigt erg spectaculair (Eco Hotel, Barge)

Grafisch is het allemaal erg in orde, en het speelt ontzettend lekker weg. Redelijk goede en vlotte besturing (springen met driehoekje?) maakt het compleet. Het spel is zo lineair als wat, er is maar 1 weg die je kunt volgen. Echter vind ik dat nooit echt zo'n punt, je weet in ieder geval zeker dat je niks over het hoofd ziet De AI van de vijanden is soms wel bedroevend. Ze laten zich makkelijk zien, en duiken steeds weer op dezelfde plaats op. Als je dus weet waar ze zitten, hoef je slechts je gun die kant op te mikken en te wachten tot ze weer tevoorschijn komen. Minpuntje dus.
De meeste (offline) trophies zijn ook wel te halen, op youtube zijn ook wel filmpjes te vinden die je verder kunnen helpen.

Online heb ik niet gedaan, geen interesse in. Als ik online wil spelen, dan doe ik wel Call of Duty 4.

Al met al een heerlijke single-player ervaring dus, die zeker goed is voor 4 sterren.

avatar van gamefreakske
het is een goed spel en had het niet verwacht dat het zo goed ging zijn online

Ik geef deze een 4 om de behoorlijke graphics en multiplayer. Hoewel de multiplayer niet in balans is wat betreft de wapens. Voor een filmspel heel behoorlijk. Maar ik raad hem echter ten zeerste af als je niet een mega-fan van James Bond bent. Het is namelijk een beetje kort en simpel.

avatar van NDSL09
Deze week nog voor een prikkie gekocht. Heb me er wel mee kunnen vermaken en het speelt ook erg lekker. Eerste indrukken van het spel waren goed, kenmerken uit de films enz. (over de daken rennen in Siena, Casino Royale). Helaas is het verhaal erg kort en had ik het vrij snel uitgespeeld. Al met al een goede shooter, die je zeker niet moet vergelijken met grotere titels.

4.0.

Lui
Deze bevat geen splitcreen, of wel ?

avatar van wwelover
Laat ik voorop stellen, dat ik absoluut geen echte gamer ben, dit is zelfs voor het eerst dat ik een spel uitspeel. Zegt misschien ook wel weer wat over de moeilijkheidsgraad van dit spel. Maar wilde het spel graag spelen omdat ik een groot liefhebber ben van de nieuwe Bond films (met name Casino Royale). Daarom was ik aangenaam verrast dat grotendeels van de game gebaseerd was op Casino Royale.

Allereerst vond ik dat het verhaal niet heel erg overkwam met de films, tuurlijk de grove lijnen wel, maar ze hebben het natuurlijk dusdanig aangepast dat het ook interessant is om te spelen, want in de films is 007 geen Rambo en komt hij niet honderden de mannetjes tegen om overhoop te knallen. Maar dat is geen minpunt, ik vind zelfs dat sommigen stukken uit de spel, wel wat hadden toevoegen aan de films, zeker aan Quantom of Solace.

Het leukste gedeelte van het spel speelt zich af in de Casino Royale part. Zoals de achtervolging van de openingsscene uit de film, dat is natuurlijk heel erg leuk om te doen. Al had dat wel nog iets moeilijker gemogen. Vond het overigens wel iets te lastig om in het hotel als je vergiftigd bent, je auto te vinden. Wel leuk gedaan maar wel heel moeilijk.

Verder ben je grotendeels bezig met mensen doodschieten, maar dat verveeld niet, want het is af en toe nog best lastig. Zeker voor een onervaren gamer als mijzelf. Al heb ik wel eens wat andere James Bond spellen gespeeld.

De besturing was niet heel erg lastig, vooral de 1-op-1 gevechten waren te makkelijk, aangezien ik wel het gevoel had dat er een beetje is afgekeken af en toe van The Bourne Conspiracy game, maar dit was te makkelijk, je hoefde enkel op tijd de juiste knop in te drukken en Bond deed de rest. Ik had het leuker gevonden als je zelf wat meer vrijheid had om te slaan en schoppen, aangezien dat in de films ook vaak gebeurd met Craig als Bond.

Maar op zich kent het spel voor mij maar 2 echte minpunten, en dat is ten eerste dat er geen achtervolging met de auto in zit, vind ik altijd wel leuk met Bond. En ten tweede dat de multiplayer optie niet aanwezig is, iets wat bij de oudere Bond Games er wel altijd in zat, bijvoorbeeld Capture The Flag. Iets wat ik vaak deed op de Nintendo 64.

Online heb ik het nog niet gespeeld, misschien dat ik dat nog ga proberen, al weet ik niet wat ik daar van moet verwachten. Als ze daar ook dingen als Capture The Flag hebben dan ga ik het zeker proberen.

De sfeer in het spel is in ieder geval goed aanwezig, zeker met de heerlijke muziek van David Arnolds, en ik vond dat de Graphics ook vrij strak waren, maar dat is zo te lezen niet iedereen het mee eens.

Hopelijk brengt de nieuwe Bond film ook een nieuwe Game met zich mee, en dan met Multiplayer!

avatar van Bombong
Bij de Mediamarkt gekocht voor € 5,99. Ik was gewaarschuwd dat dit een erg middelmatige game was en dat bleek ook het geval te zijn. Maar voor dit bedrag heb ik me toch goed vermaakt. Het was wel een van de kortste games die ik ooit heb gespeeld. In een paar uur was het over, terwijl ik toch niet iemand ben die heel snel speelt.

De wisseling tussen first person en third person werkt goed. Gelukkig draait deze game voornamelijk om het schieten want de sporadische andere elementen zijn zwak uitgewerkt zoals de vuistgevechten (cirkeltjes over elkaar plaatsen) en het lopen op de evenwichtsbalk (in Tomb Raider Last Revelation uit 1999 was dat al een stuk beter uitgewerkt). Echt moeilijk werd het pas in de de laatste levels. Helaas bleef mijn PC-game steeds crashen in het parkeergarage-gedeelte. Door het apart loaden van dit level kon ik het gelukkig toch uitspelen.

Leuk dat de stemmen van de originele acteurs zijn gebruikt.

Ik heb dit spel zeer snel uitgespeeld, en ik hou er gemengde gevoelens aan over. Zo vond ik deze game te makkelijk, maar je komt anderzijds wel weer in de sfeer van James Bond. Aan de andere kant was hij grafische heel slecht en vond ik de vertelling van het verhaal belabberd. ook was het einde teleurstelling en had ik die beter verwacht.

Vanmiddag uitgespeeld in ongeveer 6-7 uur in totaal. Niet te lang dus. Zeker niet aangezien de game put uit zowel Casino Royale als Quantum of Solace. Ook niet al te moeilijk, buiten enkele difficulty spikes, die me echter nergens danig irriteerden en na een paar keer of meer toch degelijk te doen waren.

Wat me wel opviel toen ik de game voor het eerst opstartte - dat de developer hiervan Treyarch is. Best grappig, omdat ik bij het nakijken zag dat ze op dit moment nog maar een COD game op de wereld hadden losgelaten, maar toch zeker in de toekomst verantwoordelijk zouden zijn voor toch een 3-tal van de betere delen in de reeks.

En ja...de vind ik best merkbaar hier. Quantum of Solace is misschien niet 'speciaal'. Maar was gewoon een erg degelijk FPS (cover) shooter, waarin James Bond echter alle subtiliteit die hij in Casina Royale of Skyfall mist en zich net als in de gelijkname (wat mij betreft erg vermakelijke, maar wel de minste van Craig) film als een menselijke terminator door alles en iedereen heen schiet, slaat en maait als Schwarzenegger in zijn beste dagen. Goed - er zijn hier en daar wat mogelijkheden tot bvb stealth (en zelfs een trophy ervoor) en je hebt wel eens de mogelijkheid een deur te hacken, hand-to-hand kills (ook stealth) uit te voeren, maar het is voornamelijk is het schieten en alles om zeep helpen.

En ja - ik vond het gewoon toch een erg leuk gamepje. Speelt lekker, de James Bond soundtrack(s) die met regelmaat door de levels heen geweven zijn blijven ook nu nog knap en andrenaline-verwekkend en de diverse achtergronden vervelen niet. Wel een minpuntje...(of misschien voor anderen) - de levels zijn vrij kort, er had wat meer potentie ingezeten (kom op...je heb die Aston Martin daar staan - gebruik hem dan ook) en de vertelstijl trekt werkelijk op niets - had ik de films niet al meermaals gezien dan had ik wellicht verbijsterd gekeken naar wat zich hier ontvouwde. Dat hebben ze toch wel slecht gedaan,

Maar op zich. Ik geef hem een 3+. Leuk genoeg voor als je van shooters houd, maar net niet genoeg voor een 3.5. Ben je echter fan van de Bond franchise en al helemaal van de Craig era? Dan is dat plusje voor al diegenen - dan beleef je echt wel je lol eraan.