Championship Manager 01/02 (2001)

PC / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Eidos

In deze Championship Manager van het seizoen 2001-2002 zijn er geen nieuwe competities ten opzichte van de vorige delen. Wel is de database geperfectioneerd, zijn er als manager nog meer mogelijkheden en is het Europese transfersysteem dat werd ingevoerd in 2001 ingevoerd in de game.

avatar van HiLL
Goed spel, maar die vertalingen in het Nederlands

beste van de hele serie.. helemaal ziek gespeeld.

avatar van Status Seeker
Was dit de versie waarin je topscorers met gemak Coen Dillen achtige statistieken konden halen?

Inderdaad de beste van de hele serie. Samen met 99-00.

avatar van Ploppesteksel
CM 4 die daarna kwam trok op niet veel maar deze was fantastisch.
Sergey Nikiforenko

avatar van pascal83
Ploppesteksel schreef:
CM 4 die daarna kwam trok op niet veel maar deze was fantastisch.
Sergey Nikiforenko

En al die andere spelers uit Wit-Rusland.

avatar van Ploppesteksel
de Kutuzov's & wie dan nog?
Was Vasilyuk er ook zo eentje of kwam die van ergens anders?

avatar van Kos
Kos
Deze was nog met briljante Aghahowa of niet? Of die met Bakayoko?

En de in het echt niet eens bestaande To Madeira?

avatar van Ploppesteksel
Zo was Nikiforenko er ook eentje en deze was die inderdaad ook met de briljante Aghahowa. Althans hij was hier steengoed op & van die Bakayoko heb ik nog niet echt gehoord, tevens waren Robben, Hersi & Van der Vaart hier zalige youngsters op.

avatar van thomzi50
obsessed schreef:
En de in het echt niet eens bestaande To Madeira?

Inderdaad, dat was dé ster

Jaaah... Wat een spel was dit. De leukste CM wat mij betreft. Ik ben ooit eens met Sparta aan een mooi karwei begonnen: ik heb toen al mijn spelers verkocht/ontslagen en ben met alleen Wit-Russen in mijn team bijna kampioen geworden. Nikiforenko, Tsigalko, Ermakovich, Khrapkovskiy, Volodenkov, Milevskiy ....

Mijn favoriete low-budgetteam, zo gemiddeld...

Chiotis; Duff, Said, Okoronkwo, Milevskiy; Ermakovich; Solis, Nikiforenko, Palacios; Mihalcea, Harasimowicz

Succes verzekerd

HiLL schreef:
Goed spel, maar die vertalingen in het Nederlands

Dat was bij 00/01 vooral. Ze waren hier al een stuk beter...

'Hij schiet dat van dertig meters uit'
'Hij raakt de onderkant van de paal'
'Toldo ging rondwandelen'
'Hij heeft een dip'
'Hij zit achter in het net'

Schitterend gewoon

Lukas schreef:

Dat was bij 00/01 vooral. Ze waren hier al een stuk beter...

'Hij schiet dat van dertig meters uit'
'Hij raakt de onderkant van de paal'
'Toldo ging rondwandelen'
'Hij heeft een dip'
'Hij zit achter in het net'

Schitterend gewoon

Gewoon engels is/was het beste

avatar van Ploppesteksel
Ik speelde vrijwel altijd met jonge mannen & ook zowat mijn favoriete spelers in het echt.

Buffon & Frey
Said, Lucio, Zambrotta, David Mendes da Silva
Vieira, Davids
Nedved, Robben, Hersi, ..
Nikiforenko, Vasilyuk, Mihalcea, Niculae, Aghahowa
maar goed, ik kan ze helemaal niet meer fatsoenlijk herinneren
Blijft bij 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld;

avatar van wwelover
Was nog aardig jong (10 ofz) toen ik deze speelde, maar was super. Was nog niet echt goed. En volgens mij heb ik aardig vals gespeeld. Zoals ook het overnmen van tegenstander:p Maar ja nu kan ik het gelukkig wel (FM dan)

avatar van Thomas83
Ik ben een grote voetbalfan, maar met voetbalmanager-spellen heb ik niet zo heel veel. 99/00 en deze versie heb ik nog vrij veel gespeeld, en deze vond ik wel echt de beste.
Heb me er nog best mee vermaakt, maar er gaat toch wel veel tijd in zitten. En de gameplay vind ik ook weer niet spetterend of heel gevariëerd of origineel. Wel zijn de CM en FM-spellen echt een begrip in de gameswereld, zeker onder de gamesliefhebbers die ook nog van voetbal houden. Volledig terecht ook. Maar het spel weet mij toch niet geheel te bekoren. 3.5* .

avatar van Kos
Kos
Tja, als je dit met vrienden speelt die ook nog eens voetballiefhebber zijn kun je echt maandenlang lol hebben.
Echt gigantisch veel gespeeld dit.

avatar van Ploppesteksel
Bedoelen ze met dat Europese transfersysteem zo die mail (in het spel dan) die je altijd krijgt in juli of augustus wanneer je net gaat beginnen ?

Voor mij beste CM/FM aflevering. Met als grootste ster (in wording) Joe Cole. Heb helaas de cd-rom kapot gespeeld, kan nog maar 1 seizoen spelen. Terwijl ik op een gegeven moment in seizoen 2009/2010 zat..

avatar van grsbk
Ik speel deze nog steeds en haal gewoon jaarlijks een ge-update database van internet.
Helaas is To Madeira dan niet meer aanwezig.

avatar van Mojo Pin
Paweł Brożek en Tommy Wirtanen

avatar van Ploppesteksel
Tsigalko, Robben, Nikiforenko, Said, Taribo West, Vasilyuk, Bakircioglu, Vayrynen, Jan Huntelaar Klaas

avatar van grsbk
Voor de liefhebbers (die het nog niet wisten) een (regelmatig verschijnende) data-update is te vinden op de volgende site:

Championship Manager 01/02 is zonder twijfel het beste manager spel ooit gemaakt. Zeer uitgebreid, lekker snel en een ijzersterke engine. Wereldspel!

Ravnoss
De beste uit de serie, en ook de nieuwe Football Managers kunen niet tippen aan deze game.

Wie krijgt het niet warm bij het horen van namen als: Dionisos Chiotis, Julius Aghahowa, Roman Vasilyuk, Konstantinou, Mike Duff, Assane n’Diaye, Clint Hill, Okoronkwo, tonton zola moukoko en zou kan ik nog tientallen namen noemen. Stuk voor stuk spelers die mijn hart hebben gestolen.

Tot de dag van vandaag speel ik dit spel nog altijd, want buiten talloze singleplayer potjes, kan je ook dagen besteden aan heerlijke multiplayer potjes. Zo heb ik al 4 jaar een game lopen met een goede vriend, waar we af en toe eens een paar wedstrijdjes mee spelen.

avatar van WeZet
Dit is inderdaad een leuke game, lekker cijfertjesgeil, dat wordt je ervan, maar helaas kon het mij niet erg lang boeien!

Voor de doorzetters dus!

***3.5***

Ravnoss schreef:

Ik ken ze nog stuk voor stuk!

Nadeel was wel dat je bij elke game die je begon na 4 jaar toch altijd met dezelfde basiself startte...

Game mag in mijn Top 10 op plaats 1!

Ook leuk dat een paar van die spelers nu ook toppers zijn geworden (Saviola, Kallstrom, Diego)

avatar van Ploppesteksel
Ik vond hem hier niet meer maar wou hem weer spelen.
Heb hem gedownload maar komt altijd foutmelding op ...
Weet iemand waar ik een werkende/goede versie kan downloaden of waar ik deze goedkoop kan kopen (in België) ?

grsbk schreef:
Helaas is To Madeira dan niet meer aanwezig.

Zou je mij kunnen vertellen waar ik die updates vandaan kan halen en of het makkelijk is om te installeren? Want ik vind de engine van 01-02 de vetste ooit, maar wil wel eens met wat updates aan de gang gaan! Ik koop ook nooit de laatste versies, want die engines zijn gewoonweg verschrikkelijk!

Alvast bedankt!

Groetjes