Dead Island (2011)

PC / Macintosh / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Techland
Uitgegeven door Deep Silver

Een 'first-person zombie-slasher/action-RPG' waarin de speler in de huid kruipt van een gast in een luxe hotel. Als zich een zombie uitbraak voordoet, raakt iedereen behalve hij en een handjevol andere gasten geïnfecteerd. Ze willen van het eiland ontsnappen, maar gedurende die missie, ontdekken ze het geheim achter de mysterieuze uitbraak.

Wat RDR voor de western is is Dead Island voor de zombie / Survival Horror fans.. zo heb ik het gehoord.

Pastichio Rocker
Niet echt. Dan zou ik meer voor Left 4 Dead gaan. Dead Island is, ondanks de vele bugs, een prima spel, maar het had zoveel beter kunnen zijn. De eindbaas (Ryder White) is ook een doetje.

Left 4 Dead is niet vrij zoals Dead Island.. Bij Left 4 Dead is het anders als Dead Island

AvMerode
Heeft wel veel vergelijkingen met left4dead eerlijk gezegd. (zijn allebij zombie slashers met co-op functies)
Left4dead is alleen nog meer co-op gericht en word op een lineaire manier gebracht.
Daarnaast is L4D een pure shooter, Dead Island is meer op melee gefocussed.
Dead Island is een soort van fallout gecombineerd met left4dead. (fallout vergelijking vanwege item looting, lvl uppen en free roam feel etc.)

Maar Left4dead is moeilijker en uitdagender dan Dead Island, dus left4dead is in mijn ogen de king in het zombie slash genre.

avatar van Martijn
Vond je left4dead moeilijker? Ik speel het allebei in coop met 2 personen, en ik moet zeggen dat ik vaker warm krijg in Dead Island dan in L4D.

Ik vind dit trouwens een geweldig spel, heb het enkel gespeeld in coop met 2 man dus en met 2 tv's naast elkaar geparkeerd . Maar erg cool dat de hele campaign eigenlijk bedoelt is om met meer man te spelen. Ik kwam er na een tijdje achter dat je de besturing ook op analoog kan zetten en nu heb ik helemaal lol in het spel. Vind het nu een stuk leuker dan left4dead, komt vooral door de open wereld de missiestructuur en het zombiebashen denk ik. Ik heb overigens alleen Left4dead 1 gespeeld.

AvMerode
Ik speel alleen maar Left4Dead 2 voor pc, dus bedoel in dit geval deel 2.
Heb L4D 1 ook nog in mijn steam account staan.
Maar L4D 2 is een ge-upgrade L4D 1, dus deel 1 niet nodig.

Dead Island is inderdaad een geweldige game. Goede soundtrack ook.
Alleen game-play is wel wat te repetitief in je eentje, maar co-op is wel erg leuk.
Had ooit de legale versie voor X360 die ik in online co-op deed.
Maar na het verkopen van X360, zit ik nu met een illegale pc versie (met alle DLC packs) en dus single-player only.
Hopen dat valve/steam hem dit jaar in de kerstmis, nieuwjaars en oudjaars sales voor een mooi prijsje verkoopt. (want in zulke sales zijn games + DLC vaak 5 tot 10 euro)

avatar van Martijn
Ik heb de ps3 versie voor maar 22 euro gekocht dus de pc versie kan niet veel duurder zijn. Was wel zonder dlc maar die survival mode lijkt me toch niet zo leuk en de andere dlc its schijnbaar alleen singleplayer.

22 euro huuh waar dan als ik vragen mag, ik zie hem bij Next-Level en Nedgame voor meer dan 35 euro

AvMerode
Ja 22 euro voor ps3 versie is wel heel weinig, pc versie is namelijk al 20 euro.
Link goedkoopste is 29 euro (nieuw)

avatar van Martijn
Ik heb hem bij de Media Markt gekocht.

Ik zit trouwens nu al in chapter 15 (ik moet voor de 2e keer naar het laboratorium) en ik las ergens dat er 16 chapters zijn, ik ben alleen level 37 ofzo. Hoe moet k ooit in godsnaam het hoogste level halen, gaan grinden ofzo?

Pastichio Rocker
Er zijn 18 chapters. Als je het spel overnieuw begint behoud je je huidige level.

avatar van Martijn
Oke das mooi 2 chapters meer dan ik dacht Als ik nu overnieuw begin met een ander character hou ik dan ook mijn level?

avatar van Thorak
Ja je kunt gewoon met een ander character beginnen en later met de ander door gaan.

avatar van Martijn
Nee sorry ik bedoel: ik speel nu met Logan, als ik dus level 60 wil halen dan moet ik opnieuw met Logan het spel spelen? Of ik begin op nieuw met die Baas B en dan hou ik ook mijn level?

Ik ben meestal niet zo van het opnieuw beginnen. Opzich was dit nog wel leuk zo in de coop maar de verrassing is er wel van af.

avatar van Thorak
Nee per karakter houd je je level, dus als je met een ander opnieuw begint ben je gewoon weer level 1.

avatar van Martijn
Vrij achterlijk als je het mij vraagt, als je toch opnieuw begint wil je ook wat nieuws. Sowieso dat je niet het maximale level kunt halen in 1 speelbeurt.

Nou goed, bedankt voor je antwoorden.

Pastichio Rocker
Je kan het maximale wel halen in één speelbeurt. Gewoon lekker rondlopen zonder een mission te doen en een boel zombies afmaken.

avatar van Martijn
Dat worden dan wel heel veel zombies moet nog 20 levels ofzo en zit in act 15. Zijn met zen 2en de hele tijd, weet niet of je dan minder xp krijgt. Zie wel dat het spel echt bedoelt is voor de coop. In de filmpjes ben je ook de hele tijd met 4 man. Alhoewel het me wel lastig lijkt als je met willekeurige mensen zit en niet kunt communiceren.

Pastichio Rocker
Uiteraard krijg je minder xp, want je killt de helft minder zombies. Het is juist een spel waar je veel kunt ontdekken en dat gaat niet echt als je met meerdere mensen speelt denk ik. Je krijgt ook xp door het verzamelen van genezende planten, water- of champagneflessen en die aan degene te geven die erom vraagt.

first persons zijn niet mn ding.. vooral de aim is zoo lastig, ben meer van de auto-aim zoals GTA en RDR en Uncharted

Pastichio Rocker
Auto-aim is voor pussies.

Tjaa zou ik ook zeggen als ik een PC Gamer ben.. lekker makkelijk met je MUIS

avatar van Martijn
Neuh hoor die auto-aim van GTA en RDR is echt te lelijk en ik speel op ps3.

@Pastichio Rocker: Hoe meer spelers je tegelijk in het spel hebt hoe meer zombies er komen. Ik heb zon beetje alles op de kaart wel ontdekt, de kameraad met wie ik het speel en ik zitten altijd in dezelfde ruimte als we het spelen dus de communicatie is optimaal. Wie zien juist meer omdat we met zen 2en zijn. Zo krijgen we ultiem de mogelijkheid om alles te ontdekken.

First person action.. wat een geniale insteek.. NOT meteen ruilen deze !!
Leuk als demo misscien maar verder veelste small scale in mijn ogen.. nietszeggende domme personages, het is net een slechte hollywood zombiefilm.
Personages zien er niet uit, de zombies zijn te eentonig en de tropische sfeer is net een aflevering van een animatie.

Een 2,5 voor de moeite.

Pastichio Rocker
En weer een spel wat je niet hebt gespeeld... Eerst Saints Row 3 en nu deze. Goed bezig zo.

avatar van bvonk
Moet koning-phong toch wel voor een groot deel gelijk geven. Alleen vond ik het spel wel een goede sfeer hebben maar dat is iets persoonlijks.

Pastichio Rocker
De sfeer in de krottenwijk Moresby is uitmuntend en ook de jungle doet het goed. Je loopt er doorheen omdat het moet, niet omdat je het zo graag wil. Het begin in het bungalowpark is het sufste gedeelte.
Maar gezien koning-phong z'n reactie heeft ie +/- 2 minuten gespeeld. Als 'ie het spel al heeft gespeeld.

Pastichio Rocker

Met Saints Row 3 heb je helemaal gelijk.. die had ik niet gespeeld nee, toen ik hem wel speelde veranderde ik van gedachte.

Dit spel zat ik vanmiddag nog te spelen hoor, en na 1 uur en een kwartier wist ik het gewoon..en terug naar de winkel gegaan ermee en gerolen..3 keer raden voor welke haha Saints Row 3 heel toevallig.

Zou je ook zo vriendelijk willen zijn om mijn laatste bericht te lezen bij Saints Row 3?

Martijn schreef:
Niet kunt communiceren? Het irriteerde mij juist zo erg dat je de microfoon niet kunt uitzetten en dat deze automatisch gelijk constant aan staat dat ik juist geen coop meer speel...

Thorak schreef:

Tja dat je lawaai hoort van een medespeler bedoel ik ook eigenlijk niet met communicatie, ik bedoelde eigenlijk dat het gewoon kut is als je met meerdere mensen zit en iedereen vliegt maar een kant op. Bovendien heb ik geen headset dus ik had sowieso niets kunnen zeggen.