Dead Island (2011)

PC / Macintosh / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Techland
Uitgegeven door Deep Silver

Een 'first-person zombie-slasher/action-RPG' waarin de speler in de huid kruipt van een gast in een luxe hotel. Als zich een zombie uitbraak voordoet, raakt iedereen behalve hij en een handjevol andere gasten geïnfecteerd. Ze willen van het eiland ontsnappen, maar gedurende die missie, ontdekken ze het geheim achter de mysterieuze uitbraak.

avatar van Tsjo-Wi

Haha wat een geniale trailer! Lijkt me een vette game, jammer dat ie niet voor PS3 is aangekondigd...

avatar van Tha Luz
Het lijkt me niet dat dit de echte poster is van het spel toch?:S
Die zombie ziet er trouwens best wel slap uit.

avatar van jaspertje3
Dit is nog een screenshot inderdaad.

Dat hoopte ik al:P
Dat filmpje is trouwens idd heel erg goed,ik verwacht echter niet echt veel van deze game.

is deze spel al uit???

maxmus
Wat komen er de laatste tijd veel zombie games opeens uit.
snap de hype niet zo

volgensmij is deze nog niet uit kan deze nergens vinden

avatar van Tha Luz
Hmm,nu ik de laatste tijd erg veel zombie films heb gekeken begin ik nu toch te twijvelen of ik hem ga kopen:P

avatar van kaholiic
Wat lijkt me dit een belabberd spel!

kaholiic schreef:
Wat lijkt me dit een belabberd spel!

Inderdaad, Dead Rising 2 lijkt me 100x beter!

avatar van StayVisible
Na een paar screenshots en een korte teaser trailer kan er nog maar weinig over gezegd worden. Maar ik ben hier wel benieuwd naar en spreekt mij veel meer aan dan Dead Rising (2).

avatar van Futures
Wauw als die zombies eruit zien als op de poster dan zal het grafisch niet veel voor gaan stellen.

Wat best jammer zou zijn, omdat het verhaal wel aardig lijkt.

Futures schreef:

Wat best jammer zou zijn, omdat het verhaal wel aardig lijkt.

Ja, ik vind de zombies eerder lachwekkend er uit zien, toch jammer, want ik heb wel weer zin een mega vette, en vooral spannende, en enge zombie game!.

Hopelijk binnenkort is een vette zombie game weer.

Dr. Salvador
Ik hoop dat de zombies er inderdaad niet zo uitzien als op die oude screenshot.

Want als ik het verhaal zo lees, kan het wel zeker een vette game worden.

Het heeft ook een beetje die Day of The Dead (1985) sfeer, zombies in zonnige gebieden, en dat is erg vet!.

Sowieso hou ik van horror, en als ik moest kiezen, dan het meeste van zombies in games en films. Zombies hebben gewoon iets angstaanjagends, en ze komen nooit alleen, dus mijn favoriete klassieke horrorfiguren.

Trouwens komt deze game niet ook op de PS3 uit?

Deze game is ook al lang in de maak zeg!.
Begint wel op Alan Wake te lijken, dan moet het toch wel een game worden waar aandacht aan is geschonken.

Misschien zien we er meer van op de E3 dit jaar.

Hopelijk wordt het iets vets, maar dan moeten ze eerst die zombies veranderen.

En hopelijk wordt het niet gewoon een standaard shooter, of actiegame. Maar dat er ook een beetje de survival horror sfeer en manier van spelen er in zit, en de game ook spannend is.

We zullen zien!

StayVisible schreef:

Ik weet niet wat me bezielde, maar ik moet mijn mening ook flink bijstellen!

maxmus schreef:
Wat komen er de laatste tijd veel zombie games opeens uit.
snap de hype niet zo

Ik wel.

Dr. Salvador
Kan er anders deze screenshot niet geplaatst worden?, ziet er een heel stuk beter uit, en is ook een nieuwere screen.

En de game komt als het goed is ook op de PS3

avatar van DES-Niels
Vet, maar wanneer is de releasedatum voor de pc?

Dr. Salvador
Geen idee, er is weinig over bekend, maar misschien wordt er 15 Juni meer bekend op de E3.

Ik denk dat deze game pas 2011 komt, heb ik gewoon zon gevoel van.....

Dr. Salvador schreef:

En de game komt als het goed is ook op de PS3

Die screenshot ziet er anders ook niet al te best uit...
Microsoft mag deze titel voor mijn part gerust voor zich houden hoor.

avatar van DES-Niels
Ik hoop dat dat de xbox 360 screenshot is.

Dr. Salvador
Ik weet dat de game er niet zo spektaculiar er uit ziet, want het heeft inderdaad niet de hoogste graphichs, maar dat is toch ook niet het belangrijkste!? . Maar ik ben nog wel benieuwd of we er wat van op de E3 zien, dit kan wat worden, maar hopelijk zijn de zombies ook echt gevaarlijk, en linke figuren, want niet enge zombies hebben we niks aan, dus dat mogen ze wel flink veranderen!

avatar van TonyTHorror
Wat maken de graphics nou uit ? Liever solide gameplay.
Maarja, kenmerkt wel een beetje de instelling van tegenwoordig, als 't maar mooi is.

Ben net als Salvador iig erg benieuwd wat dit gaat brengen !

Dr. Salvador
Ja, dat vroeg ik me juist af, dat de meesten de game beoordelen op zijn uiterlijk aan de berichten boven mijn bericht te lezen.

Ik ben ook toch erg benieuwd hoe deze game nu er uit gaat zien, het was lang stil, dus misschien een enorme vooruitgang?

Leuk dat deze game je ook wat lijkt!

avatar van TonyTHorror
Het is idd lang stil, als we deze E3 niets horen vrees ik iig het ergste. Zulke games zouden niet misstaan tegenwoordig, tussen al die triple A titels mogen wat meer low-budget projecten uitkomen, is genoeg animo voor lijkt me. Zombie games zijn er sowieso al weinig, L4D heeft bewezen dat er een groot publiek voor bestaat onder de gamers dus ik hoop dat er meer serieus op word ingezet ipv constant die PSN/Xboxlive onzin.

Dr. Salvador
Ja, als we dan niks te zien krijgen, dan vrees ik een onaangename dood voor deze game

Inderdaad, er worden teveel overdreven AAA titels gemaakt de laatste tijd, ik ga ook niet mee met hypes. Maar inderdaad een echte zombiegame heb ik ook wel zin in, al lang niet meer gespeeld een ECHTE zombiegame.

L4D kan ik niet spelen, heb geen XBOX, maar is ook alleen maar knallen, en knallen....., hopelijk gaat deze game meer The Darkness kant op. Rustige, en sfeervolle momenten, en best wel free roaming, ja dat zal echt vet zijn!

Maar de zombies, waarom niet echt een keer, rennende zombies, als in die gruwelijk vette remake van Dawn of the Dead!. Die trage zombies worden toch wel een beetje eentonig, vind ik bij momenten wel in games. Ik wil eens in een game achterna gezeten worden door een menigte rennende zombies, nou dat zou zelfs voor mij te eng worden!

avatar van TonyTHorror
Nou, L4D is wat dat betreft gewoon perfect hoor . Komt ook zeker wat meer bij kijken dan kansloos rond rennen en schieten, al is dat wel de basis. Op het moeilijkste niveau ben je echt gedwongen om samen te werken, de juiste plekken te weten en goed op te letten. Ook omdat het telkens anders is hoe (en met hoeveel) de zombies op verschillende plekken komen, heb je ook geen pc die het dan aankan?

Dr. Salvador
Nee ik denk dat de PC dat niet aankan, maar van de beelden het was chaos, en aracade knallen van wat ik zag, maar ook de zombies waren niet eng.

Dit moet meer een Free Roam Survival Horror worden, volgens mij.

avatar van fabblwaps
TonyTHorror schreef:
Wat maken de graphics nou uit ?
Is toch best logisch bij een game als deze? Een zombie die er realistisch uitziet is gewoon een stuk enger dan een nep ogende zombie.