Guitar Hero World Tour (2008)

Alternatieve titel: Guitar Hero IV

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Neversoft, Vicarious Visions en Budcat
Uitgegeven door Activision

In Guitar Hero World Tour kun je voor het eerst in de Guitar Hero-reeks met maar liefst vier verschillende instrumenten spelen waaronder de microfoon en de gitaar. Jij kunt de Careermodus singleplayer en multiplayer spelen, in de careermodus kun je spelen met Rocklegendes zoals Jimi Hendrix, Ozzy Osbourne en Zakk Wylde. Wanneer jij bepaalde stukken van een liedje foutloos speelt kun je Power-ups verdienen en die kun jij gebruiken om het je tegenstander extra lastig te maken.

Grootste deel van de tracklist is inmiddels bekend op wikipedia, opzich wel leuke nummers, maar het ik koop deze game voor het drumstel en dat je eigen nummers kunt maken.

het schijnt dat er dus nog een 4de instrument komt buiten microfoon drum en gitaar,

zal wel vreselijk duur worden i.v.m de vele instrumenten net als rockband....

erg jammer wel leuk dat het nu een nieuwe richting in gaat

Oeh, hier kijk ik erg naar uit. Ik heb geen Xbox 360 of PS3, dus Rock Band zit er voor mij niet in, maar deze nieuwe Guitar Hero lijkt me fantastisch. Het vorige deel heb ik al helemaal kapotgespeeld, en het vooruitzicht mee te drummen op Bullet With Butterfly Wings van de Smashing Pumpkins is helemaal fantastisch, natuurlijk

Tot dan blijft het Guitar Hero III spelen en wanhopig wachten totdat 'n vriend van me eindelijk Rock Band binnenkrijgt na 'm al een paar weken geleden te hebben besteld op Play.com.

Trouwens, ik heb even op Wikipedia gekeken voor de tracklist, en daar zitten me toch wel 'n paar missers tussen, zeg. In The End van Linkin Park? Tokio Hotel en Paramore? (Voor de puberale pseudo-rock liefhebbers onder ons, vast en zeker.) Een remix van Flo-Rida's Low (!?)? Ik weet het niet, hoor... Obstacle 1 van Interpol is dan weer wel érg vet.

avatar van gemaster
Ik werd gek toen ik zag dat ik gitaar kon gaan spelen op One Armed Scissor van At The Drive In

Ik wil Saxefoon als 4de instrument.

Is guitar hero nou moeilijk als je voor het eerst begint of heb je het al redelijk snel door?

Als je op easy begint, dan zul je snel genoeg wennen, denk ik. Naarmate je meer speelt, wordt het steeds makkelijker.

Karl schreef:

Ok dat is mooi.

Ik was net naar free record shop maar helaas hadden ze daar geen Legends of rock dus ik ga het woensdag maar weer eens proberen.

zal ik GH3 kopen of zal ik wachten tot deze uit komt en moet je dan alle 4 de instrumenten kopen of kun je er 1 kiezen?? Dalijk geef je 250 euro uit aan dit spel.

Volgens mij komen er verschillende versies uit van deze game. Althans, dat was bij Rock Band toch ook zo? Een pack met alle instrumenten, eentje met een gitaar, eentje met drums, enzovoorts. Wil je 'm met vier vrienden spelen, dan kun je GH3 (prima game overigens) kopen en die gitaar als basgitaar gebruiken als deze uitkomt. Als je 'm in je eentje speelt, dan zou ik even wachten, want de gitaar bij Guitar Hero World Tour heeft 'n übergeil touch-dinges erop zitten (ik ben snel om). Later kun je natuurlijk nog GH3 los erbij kopen.

Maar goed, omdat ik niet precies weet hoe deze game wordt gereleased, kan ik niet garanderen dat mijn advies van enig nut is

Ok maar wat is dat touch dinges dan?Lol.

En wat heb je er aan en kun je die ook gebruiken in de komende delen??

Kun je die nieuwe Guitar van Guitar Hero ook bij Gh3 gebruiken??/

Ik wil graag Guitar Hero kopen, en natuurlijk ook het liefst de nieuwste, maar ik heb nog niet echt GH ervaring.
Dus mijn vraag is, als je deze game voor op de PC koopt, kan je dan ook zown ontzettend gave game-guitar erbij kopen?
graag iemand die mij verder kan helpen..

Hoezo 7 November hier in het Intertoys boekje staar 24 Oktober.

avatar van jaspertje3
Druk op "corrigeren" en stuur een Pm naar Winkelwagentje.

jaspertje3 schreef:
Druk op "corrigeren" en stuur een Pm naar Winkelwagentje.

Ok thx dan geef ik gelijk nog een paar anderen door die zijn ook verouderd.

Karl schreef:

Gewoon op medium beginnen zou ik doen, easy is echt té makkelijk.

Overigens net even de tracklist bekeken en viel me toch wat tegen. Tokio Hotel, Linkin Park, 30 Seconds To Mars, Paramore.. ik weet het niet. Ik denk dat ze hiermee meer publiek willen trekken maar ik word er niet bepaald vrolijk van. Maar verder ben ik wel benieuwd hiernaar. Ik heb gehoord dat je nu als het ware ook voort kunt tappen met dat plastic gitaarding, en die bijkomde instrumenten lijken me ook wel tof, ook handig dat je die instrument controllers (of hoe noem je die dingen) ook kunt gebruiken voor Rock Band. Nouja, ik zal dit wellicht ooit nog wel eens spelen.

Tuurlijk, als je erop terugkijkt is easy zo simpel dat je het zonder met je tenen zou kunnen spelen en dan nog uit pure verveling in slaap zou vallen. Als je vingers echter niet gewend zijn aan Guitar Hero, dan wil je er in het begin nog best een grote kluif aan hebben. Desondanks is easy niet zó moeilijk dat je bij elk nummer zeker een keer dood zult gaan, maar gewoon een lekkere binnenkomer. Op medium beginnen is overigens wel een stuk beter om meteen te wennen aan het feit dat je je pink moet gebruiken; als je eerst heel lang zonder hebt gespeeld is 't flink aanpassen.

De tracklist valt tegenover eerdere delen inderdaad nog een beetje tegen, maar ik denk dat er nog altijd genoeg te beleven valt om Guitar Hero IV toch een leuke ervaring te laten worden

avatar van GAMEKING94
uhh hij komt jammergenoeg 21 nov pas uit

Sinds gisteren ligt 'ie dan in de winkel.

Ik had een vraagje: kun je ook een versie van deze game kopen met alleen een drumstel (voor de Wii)? Want ik heb al een gitaar van GH3 en bovendien moet ik een extra controller kopen, wil ik dat die nieuwe gitaar werkt. (Althans, ik ga ervan uit dat je, net als bij GH3, de controller in je gitaar moet pluggen.) Daarnaast ben ik ook niet zo heel erg geïnteresseerd in het zingen.

avatar van gemaster
Speel het spel nu een dikke week met twee vrienden. Ik ben de gitarist en daar is vrij weinig aan veranderd, maar dat hoeft ook niet voor mij. Het speelt nog steeds als een tierelier.

Het drummen heb ik even geprobeerd, maar ik vind het lastig. Met een dosis oefening zal dit natuurlijk wel beter gaan, maar gelukkig kan mijn vriend het een stuk beter. Het zingen gaat nog moeizaam omdat de zanger de meeste nummers niet kent. We hebben dan ook de soundtrack gedownload en het bij hem op zijn mp3speler gezet, zodat ie flink kan oefenen. Dat is ook wel nodig ook, want 18 december is het eerste optreden van Gestapo Überschwein tijdens het kerstdiner.

Voorlopig 4*, omdat de tracklist me nog niet helemaal wegblaast en de tot nu toe beschikbare downloads ook niet denderend zijn. Ik snap niet waarom ze de nummers uit deel 1 t/m 3 niet gewoon vrijgeven als goedkope download. Die rechten hebben ze immers toch al.

Wat me vooral opviel nadat ik deze Guitar Hero bij een vriend heb gespeeld, is dat deze game coolheid mist. De coolheid van Rock Band (die, voor zover ik heb kunnen beoordelen in dat half uurtje, deze game ver achter zich laat) en, nog belangrijker, de coolheid van de vorige Guitar Hero-delen. Het voelt gewoon niet meer lekker om te spelen; de nummers zijn behoorlijk saai (m'n vriend wist uit alle nummers maar amper zes goeie te vinden)... Guitar Hero World Tour voelt als een goedkope rip-off van Guitar Hero en Rock Band. Ik ben in ieder geval overtuigd: deze ga ik niet kopen.

Kan iemand mij helpen mijn guitaar aan de praat te krijgen?

De guitaar heeft gewoon draadloze connectie: via de PS knop kan ik het menu openen. Echter, als ik naar wil spelen heb ik alleen de optie om te zingen omdat hij zegt dat mijn guitaar controller niet is aangesloten. Erg frustrerend allemaal.

Wat doe ik niet goed?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

avatar van batexated
mijn eerste ervaring met guitarhero dus ik kan deze niet vergelijken met de andere versies.. alhoewel ik de demos van andere versies wel veel heb gespeeld.

leuke game waar je vingervlugheid voor nodig hebt en een gitaar, en als je wil een drumstel en microfoon en weet ik wat allemaal. ik heb alleen de gitaar.. teleurstellend dat het groene en rode knopje op de gitaar niet altijd even makkelijk ingedrukt kan worden.

toch kan ik deze game niet beoordelen als andere games omdat ik hierbij niet het gevoel heb dat ik echt een verhaal induik zoals bij andere games. toch blijft dit leuk om spelen door de muziek en gameplay die er voor zorgt dat je steeds weer beter wilt worden.

nog een zwaar minpunt: ik wou een keer tegen iemand anders spelen.. ik de gitaar.. de ander een controller.. aangezien ik maar 1 gitaar heb.. ineens staat er in beeld dat ik 2 dezelfde instrumenten moest hebben om tegen elkaar te kunnen.. dat is best wel sneu

4.0

avatar van gemaster
Online op de PS3 werkte het trouwens ook niet. Hopelijk wordt dit nog verbeterd, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Online is op de PS3 nu eenmaal een compleet drama.

De gitaar is wel erg fijn, het drummen gaat me ook redelijk goed af, al hebben meerdere mensen mankementen met het ding blijkbaar.

Is dit moeilijker dan deel 3 of makkelijker ??

joeri592
ik heb de gitaar van guitar hero 3, kan ik die gewoon gebruikenb bij dit spel

Jup.

Ik zit te denken om dit spel ook te kopen is het de moeite waard??

avatar van ps3me
ik zit er ook aan te denken, maar de tracklist is veel minder leuk!

ps3me schreef:
ik zit er ook aan te denken, maar de tracklist is veel minder leuk!

Nou er zitten toch wat vette tracks bij! (vind ik dan )En je kunt er ook er een paar bij dwnl.

avatar van Donkerwoud
Achterlijk duur voor betrekkelijk weinig wat je ervoor terugkrijgt. Wel ontzettend mooie muziek die ertussen zit, maar daar heb ik deze game ook niet voor nodig.