DuckTales: The Quest for Gold (1990)

Alternatieve titel: Disney's DuckTales: The Quest for Gold

Apple II / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Incredible Technologies en Sierra
Uitgegeven door Disney

Govert Goudglans daagt Dagobert Duck uit tot een wedstrijd om wie het meeste geld verdient in een maand. Dagobert gaat samen met Donald, Kwik, Kwek, Kwak en Turbo McKwek op geldjacht. Er zijn schatten te vinden in grotten en bergen, maar er kan ook geld verdiend worden door het fotograferen van onbekende diersoorten.

avatar van Bacon
Ah, Ducktales! Veel gespeeld vroeger, alleen was het wel wat eentonig. De berg en jungle levels leken zowat allemaal op elkaar als ik het me nog goed kan herinneren. Met het vliegtuigje vliegen, en de berglevels vond ik het leukst.

avatar van Tommeh
Vliegen was idd leuk, totdat je zo'n vervelende wolk tegenkwam die je niet kon ontwijken, met als gevolg dat je een kwartier bezig was om weer op de juiste weg te zijn. Het foto's nemen was altijd 1 van mij favorieten.

avatar van Spawn NL
Foto's nemen was inderdaad wel leuk en ik vond het ook leuk als je een touwtje moest gooien van grot naar grot de rest vond ik niet zoveel aan.

Ik heb deze misschien best wel eens gespeeld. In elk geval een game van Ducktales, welke weet ik niet meer helaas.

Afwisselend spel, zeer vaak gespeeld met CGA beeldscherm. Ik heb dit spel nog origineel in doos liggen, is misschien wel wat waard geworden in de tussentijd...

Zo zeg, ik herinner me deze game weer. Echt ontiegelijk lang geleden dat ik deze heb gespeeld.

Ik heb hier echt heel veel leuke uurtjes mee doorgebracht. Vliegen met het vliegtuigje, de klimpartijen met de 3 neefjes, de junglelevels. Ik heb net op YouTube wat beelden bekeken en het was best grappig weer om te zien. Lekker retro en oudbollig, maar wel iets waar ik goede herinneringen aan had.