Worms (2009)

Alternatieve titels: Worms PSN | Worms XBLA

PlayStation 3 / Xbox 360
Platform / Strategy

Ontwikkeld door Team17

Worms PSN is een spin-off van het eerste Worms spel. Hierin kun je opnieuw deelnemen aan de veldslag tussen zwaarbewapende wormen. Je hebt de keuze uit 26 verschillende wapens waaronder het superschaap, de steenezel en de bananenbom. Het spel heeft verbeterde graphics en een uitgebreide spelmodus.

Dacht dat het een letterlijke kopie was van het origineel. Toch maar eens aanschaffen dan vandaag of morgen.

Hoe bevalt ie Winkelwagentje?

Nee het is geen letterlijke kopie van het origineel. Het spel bevat wel veel elementen uit het origineel en diens 2D opvolgers. Zo bevat het spel een selectie van de meest bekende wapens zoals de bananenbom, het superschaap, de heilige handgranaat en de clusterbom. Grafisch ziet het er ook allemaal net iets gelikter uit.

Er zitten twintig singleplayer campanges in. Een beetje weinig misschien, maar er zitten een paar uitdagende tussen, dus hier ben je toch wel even zoet mee. Verder heeft het spel een online multiplayer modus. Nog maar één keertje uitgeprobeerd, maar ik heb al wel gemerkt dat de tegenstand online best wel goed is.

Al met al een prima spel. Schiet misschien iets tekort in de singleplayer en ik mis hier en daar toch enkele klassieke wapens zoals de postduif en de napalm-aanval. Laat dat je er echter niet van weerhouden om deze aan te schaffen. Want dit is gewoon Worms zoals het hoort te zijn.

Heb hem inmiddels al gekocht Klassieker die ik voor € 10 niet kan laten liggen. Benieuwd of de trophies ook van toegevoegde waarde zijn. Vanavond maar eens proberen.

Intussen toch al weer aardig veel gespeeld. Typisch een game die je snel even oppakt als je een uurtje niks te doen hebt.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; het is Worms zoals we Worms kennen dus het is leuk. Toch had het allemaal wat uitgebreider gemogen. Door de jaren heen zijn er heel wat delen uitgekomen dus ik weet niet precies in hoeverre dit een remake is van welke delen. Wel weet ik dat ik een aantal wapens mis. Sterker nog, het wapenaanbod is vrij klein te noemen. De singleplayer is met twintig campagnes veel te kort. Een paar uitdagender dan de rest, maar dat zijn er hooguit vijf. Nutteloos is het dat je met ieder team de challenges apart kunt afwerken.

Verder mis ik een level creator. Online zou je deze dan kunnen delen met andere spelers maar helaas is het online ook niet bijster sterk. Niet echt druk, maar de match loopt ook vaak vast als een andere speler het spel opeens verlaat waardoor de rest ook niet verder kan. Ook mis ik een chatoptie. In een trage game zoals dit zou het welkom zijn.

Voor 10 euro heb je hier geen miskoop aan, maar het was toffer geweest als ze alle wapens en levels die in verschillende delen door de jaren heen zijn uitgebracht in één game hadden gepropt.

Toch een halfje eraf omdat de online ondersteuning nogal brak is. Heb nog nooit een match kunnen afmaken of het liep vast...

Ook maar gekocht. Niks mis mee inderdaad. Gewoon 3,5 omdat je elk uur van de dag erg gewoon goed mee kan vermaken. Zeker als party game.

Game_Kaza
Ik vond het niet zo leuk. Elke worms is hetzelfde en het verveelt snel. Ik heb er niet zo lang mee gespeeld.

avatar van playzz82
Leuke game voor tussendoor, maar je zal me niet urenlang achter deze game aantreffen.

avatar van DonOswaldo
Lang geen worms meer gespeeld, dus deze laatst maar eens gedownload op de xbox. Toch wel een leuk spelletje.

Geinige worms waarmee je de strijd aangaat en een aantal toffe wapens. Soms blijft het wat klunzen met de ninja rope/jetpack en het blijft me verbazen hoe goed de CPU soms is met het richten van de bazooka/grenade, maar dat mag de pret niet echt bederven. Persoonlijk gezien het leuks tegen een vriend of online, al waren de challenges ook wel leuk (al was het wat vreemd dat iets van challenge 13 de moeilijkste van allemaal was). 4*

avatar van Duke Nukem
DonOswaldo schreef:

Ik bak er niets van met dat jetpack en die rope. Ik blaas altijd mezelf op en tuimel overal af. Maar het is wel lachen, vooral leuk met een maatje naast je.