Super Rub 'a' Dub (2007)

PlayStation 3
Puzzle

Ontwikkeld door Sumo

In Super Rub 'a' Dub moet je proberen om kleine badeendjes te redden van de gevaarlijke omstandigheden in een bad. Via de controller stuur je indirect een grote badeend aan. Met de grote badeend moet je alle kleine badeendjes ophalen en in veiligheid stellen. Zoek de slimste route en stel zoveel mogelijk kleintjes veilig. Let ook op de gevaren zoals afgronden en haaien. De kleintjes zullen je overal volgen, dus ook wanneer je perongeluk in een afgrond springt. Er zijn drie moeilijkheidsgraden in het spel beschikbaar.

avatar van jaspertje3
Redelijk leuk spelletje voor slechts 5 euro. De besturing via de Sixaxis controller is even wennen, maar is uiteindelijk goed te doen. Leuke varianten dat je af en toe ook met de haai kunt spelen.
Moeilijkheidsgraad loopt echter heel snel hoog op, waardoor je sneller geneigd bent het spel aan de kant te leggen.
Ook leuk als partygame!

avatar van Metalfist
Lol, ik wist niet dat dit als een volledig spel werd beschouwd. Maat van mij heeft het op zijn PS3. Het is inderdaad wel veel leuker als Partygame dan dat je alleen bent (Zoals Jasper zegt)

Super Rub 'a' Dub verraste mij enorm!
Het spel leek mij maar een kinderachtige bedoening, dat viel mij meteen ook op aan de kinderachtige soundtrack van het spel. Het spel zelf is best leuk en naar het einde toe van het spel durft het spel al soms erg frustrerend te werken, de controls voor dit spel zijn erg goed uitgebalanceerd en geven je toch voldoening bij het afronden van een level. Wel, is Super Rub 'a' Dub verslavend genoeg om lang te blijven spelen?
Nee, bijlange niet, dit is leuk om samen met vrienden een avondje te blijven spelen, maar dan heb je het veruit wel gehad.
Leuk spel voor ontzettend weinig geld, maar lang zal niemand aan super Rub 'a' Dub geïnteresseerd zijn, zelfs de kleinste onder ons zullen hier snel op uitgekeken zijn.
Desalniettemin is Super Rub 'a' Dub een redelijk vermakelijk spel geworden voor een avondje spelplezier voor de hele familie!
Cijfer: 3,0*!

avatar van ronanskie
leuke besturing ook eens wat anders

avatar van Duke Nukem
jaspertje3 schreef:
RDe besturing via de Sixaxis controller is even wennen, maar is uiteindelijk goed te doen.
Erg leuke manier van spelen inderdaad, ik begrijp niet waarom niet meer games hier gebruik van maken. Het is weliswaar niet erg gezond voor je controller, vermoed ik. Een leuk maar uitdagend spel, met vrolijke muziek en een schattige uitstraling. Badeendjes rule! (geen idee waarom ik dat zei)