Kid Icarus (1986)

Alternatieve titel: Hikari Shinwa Parutena no Kagami

Famicom Disk System / Nintendo Entertainment System / Arcade / Game Boy Advance / Nintendo Wii / Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Medusa, de godin van de onderwereld heeft het land der engelen overgenomen en de godin van het licht, Palutena gevangen genomen. Met haar laatste krachten stuurt ze een boog naar Pit, een jonge engel gevangen in de onderwereld. Pit gaat op zoek naar de drie heilige schatten waarmee hij zal kunnen verslaan.

Muffinhead
uhm, de boxart klopt niet. het gaat hier om een NES spel. dit is artwork gejat van Smash Bros Brawl

avatar van Onderhond
Leek mij ook al vreemd. In 86 had je nog geen gerenderde images. Vond dit trouwens geniaal vroeger.

avatar van jaspertje3
Dit is de Wii cover die ik vond

avatar van jaspertje3
Oh
Ik heb de originele ondertussen weer geplaatst!

avatar van glimlicht
Kid Icarus staat bekend als een klassieker en 1 van de eerste NES games. Het heeft wat weg van Metroid maar bevat zeker een eigen gezicht. Wat opvalt zijn de verschillende soorten levels, je hebt sidescrolling levels, exploration dungeons en zelfs een autoscroller level. Je bent het gehele spel bewapend met pijl en boog die je bij shops kunt upgraden dmv hartjes, de plaatselijke currency.

De moeilijkheidsgraad ligt niet zo hoog in dit spel, maar het spel word wel zeer irritant. In de dungeons zit een bepaalde vijand die je kan veranderen in een aubergine (ja echt). Wanneer dit gebeurd heb je echt een kutleven want je kan dan vrijwel niks, je moet dan backtracken naar een zgn "medical bay". Als je die al kan vinden want een goed werkende map krijg je niet.

Deze dungeons vond ik echt heel vervelend en het is een goedkope manier om de speler het lastig te maken. De andere levels zijn wel erg leuk om te spelen, dus het is een beetje half-half...

Muziek is trouwens wel erg catchy!

*3,0

avatar van Princess Piranha
(Wow, glimlicht! Terug van weggeweest of heb ik niet goed opgelet?)

Muziek is inderdaad erg leuk. Al heb ik deze nooit gespeeld, ik vind de muziek bij de Kid Icarus levels in Super Smash Brothers altijd erg tof.

avatar van glimlicht
(je hebt goed opgelet, het was alweer wat jaartjes terug!)

Ben nu bezig met het vervolg op de gameboy, en helaas zitten daar ook weer die irritante aubergine vijanden in..