NBA Live 98 (1997)

PC / PlayStation / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Saturn / Super NES
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

In NBA Live 98 kun je kiezen uit alle teams die zich in de NBA bevinden, of je maakt een eigen team waarin jij dan kan kiezen uit 350 verschillende spelers. Je kunt in NBA Live 98 kiezen om enkele wedstrijden te spelen, waarin je je wedstrijden kunt oefenen en om aan de spelers te wennen. De seizoensmodus is de modus in NBA waar het allemaal om draait, je koopt en verkoopt spelers, je traint je spelers en je stoomt je team klaar om de NBA titel op te eisen.

Muggsy
De NBA gekte begon voor mij met dit spel en het is makkelijk te zien waarom. Je wordt in het diepe gegooid met een fantastisch introfilmpje en ook de muziek tussen wedstrijden door is geweldig. Daarenboven waren er heel wat vernieuwingen ten opzichte van NBA Live 97 en verstevigde de Live-franchise zo z'n positie als koning van het parket. De spelersmodellen kregen een makeover en er waren diverse nieuwe modi. Afgerond met wat nieuwe bewegingen kreeg je een zeer solide game.

Muggsy
Beste nummer ooit in een NBA Live game.

Ohja dat nummer... Wat een herinneringen

Dit spel echt belachelijk veel gespeeld, tot 4 jaar na uitkomen ofzo.
Vreemd genoeg erna nooit meer een basketbalspel gespeeld.