Resistance 2 (2008)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Insomniac

Resistance 2 gaat verder waar Resistance: Fall of Men ophield. De speler wordt in de schoenen van sergeant Nathan Hale naar het Amerika uit de jaren ’50 gestuurd dat is aangevallen door de buitenaardse Chimera. Hale heeft het Londense commandocentrum van de Chimera vernietigd en gaat als onderdeel van het speciale programma “De Sentinels” naar Amerika als een geheim wapen tegen een op hand zijnde aanval van de Chimera. Wanneer de Chimera een grootschalige luchtaanval lanceren op beide Amerikaanse kusten bevinden Hale en de andere Sentinels zich aan het front van de tegenaanval.

joeri592
hij is inderdaad erg vet!

avatar van killer7
Singel player is top, maar de co-up mode en de online gedeelte vind ik maar niks vergeleken met deel 1. (hadden ze nooit moeten veranderen)

avatar van darthconner
online is dus schitterend. lekker chimera afmaken (maar dan online).
kernbezit is nice, echt zoiets als capture the flag.
dit spel wordt je niet snel beu.

martinator
Ik heb het eerste deel nooit gespeeld maar ik zou 'm nu wel eens uit willen proberen want ik vond deze zeer vet.
Ik heb 'm online nog niet eens uitgeprobeerd, spoedig maar eens doen.

ik vond de graphics prima, een goeie gameplay en het verhaal was ook wel leuk,

dikke 4*.

Super Game inderdaad ja maar naar 7 keer op hard uitgespeeld te hebben vond ik het mooi geweest. Toen verkocht ik hem maar.
Maar over de game Goede graphics goede Gameplay en genoeg variatie an vijanden. Dikke 10 uur singleplayer en dan nog een aardige online play. Kopen die hap zou ik zeggen!!!!

avatar van TonyTHorror
Overtreft het eerste deel, maar kan mij nog steeds niet echt boeien, leuk tussendoortje maar absoluut geen topper.

TonyTHorror schreef:

Het is juist wel een topper!!!

avatar van TonyTHorror
Ik ga geen welles nietes spelen, maar in mijn ogen is dit gewoon geen topper, op geen enkel vlak.

TonyTHorror schreef:

de co-op geprobeerd? Die is echt mega vet!!!

avatar van darthconner
er is eventjes geleden een nieuwe update geweest. nu kan je online het speltype meltdown spelen. heel tof, maar wel moeilijk.

darthconner schreef:

Ja, weet ik maar ben ermee gestopt. Speel nu Killzone 2!!!!!!

avatar van gamer for life
goede game , niet zo goed als zijn voorganger , niet kwa gameplay , maar ik vond kwa grafics , de grafics vond ik niet slecht , maar ze waren een pak minder dan de eerste , de online was ook echt zalig , met 60 mensen in 1 map , zalig gewoon . ik zou een 5 geven , maar dat kan ik niet , vanwege het domme einde , het einde was echt om gek van te worden .ik dacht heb ik die 2 games zo lang gespeeld , zoveel gedaan , om uiteindelijk gewoon door 1 van mijn eigen manne in het hoofd te worden neergeknald , dom einde , voor de rest goede game .

Imperial Figure
Veel beter dan deel 1 in game-play perspectief gezien, alleen de graphics zijn veel minder mooi dan het eerste deel (via een HD monitor).
Vermakelijke single-player en een verslavende online multi-player.
Waar halo 3 voor mij in faalde, voltooid resistance 2 het concept in volle glorie.

ik vindt deze game echt overrated. Vooral van de graphics had ik veel meer van verwacht. gameplay is op zich wel vermakelijk.
de beste levels zitten i.m.o. in het begin. single-player 3* , online 4*

joeri592
jelle je hoeft opzich niet bij elk bericht 5 uitroeptekens te plaatsen...

avatar van kaholiic
Dat!! zou!! ik!! net!! zeggen!!!!

avatar van PsxPs2Ps3
topgame en leuk dat het spel in het nederlands is toch vlug uitgespeeld daarom een 4,5*

avatar van gamesz
Jammer dat ze niet net als in fall of men hebben gelaten dat je veel guns bij je hebt en t health systeem uit t eerste deel beviel me ook beter (healtpacks met deels recover ipv volledige recover zonder healthbalk). Vette game maar te standaard, het recoveren als je dekking zoekt en niet geraakt wordt, 2 wapens, all the same helaas. Kon me in deel 1 veel meer uitleven met mijn arsenaal aan wapens. Controls zijn wel verbeterd en speelt verder soepel, al mis ik de oude gameplay ook wel én trophies, dus 4*.

avatar van gamesz
En online is trouwens wel heel vet, teams werken goed samen door 3 verschillende classes die je kunt zijn en goed hakken.

Vandaag gehaald en zojuist al even in local co-op gespeeld. Best wel lastig met z'n tweeën, want alle drie de classes lijken mij toch redelijk noodzakelijk voor een goede samenwerking. Als Medic doe je erg weinig 'damage', en dat is vervelend wanneer je teamgenoot dood op de grond ligt. Online lijkt me dit dan weer wel erg vet, zeker als je een team hebt dat goed met elkaar samenwerkt.

Ook al een stukje van de campaign-mode gespeeld en in positieve zin verrast! De setting is prachtig en het spel speelt erg lekker. Kijk er al weer naar uit om verder te spelen.

avatar van victor drazen
toffe game beter dan deel 1 dat ma rap deel drie komt

Een weinig vernieuwende shooter, het speelt als een prehistorische shooter (wolfenstein,doom,...) , dat wil zeggen zeer weinig variatie.

De graphics en sound laten ook te wensen over, evenals de friendly en enemy AI. Men militaire vrienden zitten altijd in de weg en krijgen het nauwelijks voor mekaar om een chimera neer te halen. De Chimera hebben ook enkel maar oog voor mij en laten mijn "makkers" steevast links liggen.

Positief is wel een enorme verscheidenheid aan vijanden en die zien er ook telkens prachtig gedetailleerd uit. Soms komen ze ook met tientallen tegelijkertijd aanvallen wat altijd een intens gevecht oplevert. De levels zijn ook verschillend kwa omgeving en vooral in de bossen vond ik het erg leuk spelen, het water ziet er ook altijd fantastisch uit.

De co op is zeer moeilijk en zal ik zodner een meer vaardige partner nooit kunnen uitspelen.

Conclusie: goede game met zeer leuke battles, omgevingen en vijanden. Er is echter geen variatie en visueel (op uitzonderingen na) en auditief wordt mijn honger niet gestild.

Resistance 2 [Review]

Het eerste Resistance voelde een beetje lomp aan moet ik zeggen. Het was voor 2006 was echt next-gen maar toch speelde het niet echt vloeiend. 2 jaar later kwam Resistance 2 aan. Al bijna een jaar geleden uitgespeeld en ik zag dat ik er nog geen review van had geschreven dus doe ik dat nu maar.

Resistance 2 is een direct vervolg op Resistance 1 met dezelfde gameplay, alleen met iets verbeterende graphics. Waar Resistance 1 nog een beetje dat gangetje, gangetje was allemaal, en het verhaal was dat er een buitenaards ras Rusland heeft aangevallen, en zo proberen de chimera heel Europa over te nemen. Dat was deel 1. Deel 2 begint exact op hetzelfde punt waar deel 1 geeindigd is. Jij speelt Nathan Hill, een soldaat uit de jaren 50 dat samen met een team naar Amerika wordt gestuurd om af te rekenen met de Chimera.

De gameplay bestaat alleen maar uit knallen, knallen en nog eens knallen. De chimera zijn echt razendsnel en in sommige levels komen ze echt als een gek op je af stormen. Alleen moet ik zeggen dat de AI van je tegenstander niet echt goed is. Je hebt chimera die alleen maar slaan met enorme klauwen, je hebt er een aantal met guns, en je hebt er een aaantal die héél erg groot zijn. En je hebt ook nog vijanden met een enorm schild over zich heen. Waar ik het in het vorige resistance al irritant vond met de besturing, en de guns die naar mijn mening niet echt lekker schoten. Dat ik dus dus in Resistance 2 weer. Als je shooters als Modern Warfare gewend bent waar de balans tussen wapens echt perfect is heb je dat totaal niet in Resistance 2. Het werkt allemaal wel dat schieten, maar tijdens het spelen had ik toch het gevoel dat het allemaal veel beter kon enzo.

De Graphics zijn niet echt héél erg mooi. Het eerste Resistance deel was echt héél er grijs en duister en dat is deel 2 eigenlijk ook wel. Wel loop je hier af en toe door natuurgebieden en jungles heen en dat zag er best mooi uit voor 2008 moet ik toegeven.

Resistance 2 is bruut en groots en kun je ook het beste vergelijken met Gears of War want het is minstens net zo bruut. Af en toe heb je echt enorme bossfights in de game, en deze wil ik dan toch echt even laten zien: YouTube - Resistance 2 - Leviathan Boss Battle Gameplay HD
Nog nooit zo'n grotte Boss in een shooter gezien en het was ook een erg vet level in de game. Het probleem is alleen dat ze een beetje te simpel zijn. Zo had je in het begin van de game een boss waarbij je alleen z'n kanonnen op z'n rug uit moest schakelen en af en toe even dekking zoeken, that's it. Wat wel héél erg goed is in de game is dat de singelplayer behoorlijk lang is. Vaak duren de meste shooters een uurtje of 7 maar Resistance 2 duurt wel een uurtje of 11/12 en dat vind ik zeker een pluspunt van de game.

Je hebt dus ook nog een Multiplayer die ik niet intressant genoeg vond om door te blijven spelen. Je kan in de MP met 60 man tegelijkertijd knallen, maar ik vond het nogal snel vervelen en het was te onoverzichtelijk dus daar oordeel ik ook niet over.

Conclussie: Resistance 2 is een vette shooter als je echt brute shit op je scherm wilt zien. Helaas laten de graphics waten te wensen over en is de AI van je tegenstanders niet erg goed. Verder is het een hele vette game.

Amai wat was dit een enorme verbetering in vergelijking met het eerste deel!

@jellecomicgek72: jij hebt zeker geen flatscreen en hd kabel? Graphics zijn anders wel behoorlijk goed hoor!

avatar van PsxPs2Ps3
2j oud is deze nu op naar deel 3...

Inderdaad, ik wacht er al een hele tijd op.

avatar van TonyTHorror
Heeft wel goed verkocht toch? 3e deel zal vast nog dit jaar aangekondigt worden. Eind 2011 lijkt me wel mogelijk.

Dr. Salvador
Is deze game net zon topper als deel 1?

O, en deel 3 komt ergens in 2011, ik denk nog wel ergens begin, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk

Als Resistance 2 me ook goed bevalt, dan is er ook nog wel ruimte voor deel 3, alleen wacht ik wel even tot hij iets is afgeprijst dan, en deel 3 moet dan ook echt goed zijn he.