Resistance 2 (2008)

PlayStation 3
Shooter / Action

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Resistance 2 gaat verder waar Resistance: Fall of Men ophield. De speler wordt in de schoenen van sergeant Nathan Hale naar het Amerika uit de jaren ’50 gestuurd dat is aangevallen door de buitenaardse Chimera. Hale heeft het Londense commandocentrum van de Chimera vernietigd en gaat als onderdeel van het speciale programma “De Sentinels” naar Amerika als een geheim wapen tegen een op hand zijnde aanval van de Chimera. Wanneer de Chimera een grootschalige luchtaanval lanceren op beide Amerikaanse kusten bevinden Hale en de andere Sentinels zich aan het front van de tegenaanval.

avatar van jaspertje3
Ik hoop dat dit de najaarstopper is die het zegt te zijn. Ik kijk eigenlijk ook heel erg uit naar het coöp gedeelte, samen de singleplayer missies spelen. Naar mijn mening te weinig shooters waarmee dit kan. Resistance 2 is absoluut een spel om naar uit te kijken.

jaspertje3 schreef:
Resistance 2 is absoluut een spel om naar uit te kijken.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Resistance 2 is een spel met hoge verwachtingen.

Nederlandse trailer.

avatar van kArIzMa_TuRk
Bedankt voor de correctie Jasper. Wat een packshot!

avatar van jaspertje3
Zeer indrukwekkend ja, toppertje hoor. Naast Call of Duty 5 ga ik dit spel waarschijnlijk op de dag van release wel kopen. Mirror's Edge, Quantum of Solace en Little Big Planet moeten nog maar ff wachten Je kunt toch niet alles tegelijk spelen!

SvV_Ying
Lijkt toch wel erg vet te gaan worden! Lees er alleen maar goede dingen over.

ik zit in de beta en ik zeg dat het best wel tegenvalt de graphics zijn niet zo goed gellukig word dat nog verbetert heb ik gehoord en ook de actie is iets te sloom ook daar word wat aan gedaan heb ik gehoord verder is het online best wel leuk helemaal met zen 2en op een console online is erg leuk co-op heb ik nog niet gedaan dat zal ik vandaag ook maar is proberen

Deze lijkt me minder vet als deel 1, het vette sfeertje is er uitgehaald. Kan evengoed niet wachten toto hij binnenkomt.

SvV_Ying
IGN heeft Resistance 2 een 9.5 gegeven!!

''Resistance 2 is one of those games that manages to expand on its predecessor in every way. The single player is epic in scope and in story, which is practically worth the price of admission by itself. Then you throw in the extremely engaging co-op and competitive play, which expands on replayability in just about every way possible. Toss in a generous number of unlockables, trophies and community support, and you've got a phenomenal experience. This is an exclusive that PS3 owners should be proud to have in their collection.''

Kopen dus!

Ik heb de Beta gespeeld. Je moet er van houden, en dat doe ik
Super chaotische actie spat er van het scherm, de chimera zijn taaier dit keer en met meer, veel meer. Het is een enorme kick online om met 8 man tegelijk tegen de wezens te vechten. Vooral ben ik verliefd op de medic class. Met primair vuur zuig je leven uit chimera waarmee je weer secundair vuur vult en als je die gebruikt kun je je teamgenoten healen, erg cool

Geloof mij maar, online is zo supervet, en dan heb je nog niet eens alle maps, coop offline en de singleplayer gespeeld, geweldig!

De graphics bevallen mij ook wel, veel gebruik met kleuren, lekker fel, wat cartoony achtig. En natuurlijk een stuk mooier dan het eerste deel. Niet het mooiste spel (zeker nadat ik far cry 2 net had gespeeld) maar het ernorm hoge fungehalte maakt dit sowieso een topper van formaat.

SvV_Ying
Ik heb hem! De savegames in Amsterdam verkoopt hem al, het is wel de amerikaanse versie, maar dat maakt verder niet uit. Heb net even de multiplayer bekeken, erg veel opties allemaal, snelle en chaotische actie. Ga eerst de singleplayer uitgebreid spelen en daarna verder met de multiplayer

SvV_Ying schreef:
Nice! Snel spelen, want mensen wachten op de recensies.

kArIzMa_TuRk schreef:
Nice! Snel spelen, want mensen wachten op de recensies.

Heb nu het eerste hoofdstuk af. Het overtreft tot nu toe deel 1 op alle fronten, en deel 1 vond ik ook al een erg goed spel. Graphics zijn een stuk beter, geluid is goed, het zit vol met actie, spectaculair en meeslepend. Trofeeen zijn ook een leuke toevoeging.

Ik denk wel dat als je deel 1 niks vond dat je dit ook niks vind want de sfeer is hetzelfde, evenals natuurlijk de vijanden. Alleen zijn er in dit deel meerdere soorten Chimera en veel, veeel grotere. Heb net een 'Goliath' uitgeschakeld, die was even groot als een voetbalveld ofzo:P

Online kan ik nog niet veel over zeggen, heb net wel een clan aangemaakt en de clanopties waren alvast uitgebreider dan in deel 1. Alles ziet er erg goed verzorgd uit.

Ik kan na 1 hoofdstuk natuurlijk nog geen oordeel geven. Maar de volgende hoofdstukken moeten wel heel anders lopen wil dit spel geen 4, 4.5 of 5 sterren krijgen.

SvV_Ying
Kan nu wel een oordeel geven. Als je Resistance: Fall of Man en Resistance 2 naast elkaar legt heb je twee dezelfde soort spellen alleen doet deel 2 alles net wat beter en uitgebreider.

Zoals ik al zei zijn de graphics een stuk beter en spreken mij ook erg aan, mooie velle kleuren. De cut-scenes zien er ook gelikt uit. Het geluid is wat je ervan zou verwachten: gewoon goed, niks op aan te merken.

Er zijn meerdere soorten chimera dan in deel 1 wat ik een goed punt vind. Online nog niet erg uitgebreid gespeeld, maar dat zit wel goed. Bij het online gedeelte is het ook gewoon redelijk gelijk aan deel 1 maar dan uitgebreider en beter. Co-op online is een erg leuke toevoeging.

Een erg goede game, als je Resistance 1 niks vond denk ik dat je deze ook moet laten liggen. Als je Resistance leuk vond dan moet je dit haast ook wel een goede game vinden.

SvV_Ying
Heb hem vandaag uitgespeeld. Die boss-fights zijn echt erg vet. Echt een geweldig spel. Nu lekker uitgebreid online spelen. Trouwens, een buurjongen en ik hebben al een Nederlandse clan opgericht, als je lid wilt worden kan je onze clan opzoeken, de clannaam is Dutch $uper Team (D$T).

:D:DIk heb hem vandaag eindelijk binnen uit amerika:D:D:D

Wat een tegenvaller! Heb ik hier nou een half jaar naar uitgekeken?!! Het hele sfeertje is eruit gehaald, de graphics vind ik er meer getekender en minder realistisch uitzienn (hoe nep ziet het er bijvoorbeeld uit als je een chimera van dichtbij doodschiet, dan zie ik liever geen bloed). Een essentieel onderdeel dat resistance fall of men zo goed maakte was toch wel het grote arsenaal aan wapens, tot mijn grote schrik kun je bij resistance 2 maar 2 wapens tegelijk met je meedragen. Ik heb net een goliath neer gehaald maar het deed me gewoon niks. Ik kijk het nog ff aan miss als ik er een tijdje in zit dat ik het vet begin te vinden, maar ik ben er bang voor................
Als laatste vind ik dat ze de controlls negatief veranderd hebben al is dit natuurlijk aan te passen.

Spijtig dat deze titel is verplaatst naar de 28ste november, ik en mijn vriend keken er erg naar uit! Nog eventjes verder aftellen dan maar...
Resistance 2 ziet er wel verbluffend uit, vooral de nieuwste wapens zien er weer verschrikkelijk cool uit! Eigenlijk is dit het wachten allemaal best wel waard en kan Sony stevig uitpakken met deze exclusieve titel, het zal nodig zijn met de hevige concurrentie van Gears of War 2, volgens mij!

Na een tijdje gespeeld te hebben kom ik volledig terug op mijn reactie! (Al blijft het jammer dat je maar twee wapens tegelijk kunt hebben)! Ik moest gewoon even wennen aan de nieuwe gameplay, na de nodige chimera's het leven zuur te hebben gemaakt voelt de game weer helemaal vertrouwd aan! Stem volgt nog

Hoe verder je komt hoe vetter het spel wordt inderdaad...let maar op

SvV_Ying schreef:
Hoe verder je komt hoe vetter het spel wordt inderdaad...let maar op
Dat zegt je cijfer niet. Je had 'm eerst op 5 sterren staan.

kArIzMa_TuRk schreef:
Dat zegt je cijfer niet. Je had 'm eerst op 5 sterren staan.

Haha ja klopt, maar die 5 was niet de bedoeling:P Had al 4.5 moeten zijn

Hij wordt inderdaad steeds vetter! voorlopige cijfer 4,5*

avatar van jossieboy12
Resistance 2 Lijkt me echt een game om naar uit te kijken! Ik denk dat ik De Game Zeker ga kopen . Resistance 2 Is denk ik iets Moderner dan Call Of Duty 5.

Zo snel naar de winkel om Resistance 2 te halen, lekker met m'n mattie co-op spelen.

WAT EEN TEGENVALLER, aleen online co-op.

Voor mij een 50% ommekeer.

Game verder prima maar er zijn zat goeie shooters te halen , dacht deze weer lekker co-op te spelen maaaaarr.

Waarom zoveel verandering in een succesgame ?

Had ik hem maar op marktplaats gekocht.

ZEER TELEURGESTELD !

Wat is er mis met de online coop? Die is juist zo gruwelijk vet!

Um sorry maar co-op hoeft niet per se online, je kan ook met ze 2en

Het enige wat jammer is dat met z'n tweetjes offline coop haast niet te doen is. Waarom geen health herstel zoals in Single player? Beetje jammer. Gelukkig maakt de online coop een hoop goed, evenals de supervette singleplayer

RE123
goede game single player was vet aleen online viel me een beetje mee maar verder is ales goed

avatar van darthconner
heel goed spel, zowel het verhaal zelf als offline co-op. online nog niet geprobeerd, maar dat komt later wel.
het gedeelte bij the swarm vind ik toch minder prettig, gevolgd worden door een hele zwerm vliegende beesten die je levend opeten, niet leuk.

WAT EEN GRUWELIJK VETTE GAME!!!