Crash Bandicoot: Mind over Mutant (2008)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door Radical, TOSE en Virtuos
Uitgegeven door Activision en Sierra

In de game is Neo Cortex terug en hij wil de breinen van alle mensen veroveren. In Crash Bandicoot: Mind over Mutant heeft Neo Cortex plannen om de wereld over te nemen via hersenspoelen. Crash en zijn vrienden moeten hem zien te stoppen in een freeroaming Action/Adventure. De game kan ook gespeeld worden met het zusje van Crash, Coca. Crash krijgt in de game heel wat nieuwe vaardigheden tot zijn beschikking, zoals ontwijken, graven en verticale oppervlakken beklimmen om zo nieuwe plekken te bereiken.

avatar van Davincstyle
Heey, ik heb dit spel toegevoegd en de reden is omdat ik een zeer grote fan ben van crash bandicoot !

Ik ga hem 31ste halen.

wet iemand wat de prijs van deze game word, hoop geen €65
maar denk et wel, hopelijk rond de €50 ofzo...

voor de 360 bedoel ik

joeri592 schreef:
wet iemand wat de prijs van deze game word, hoop geen €65
maar denk et wel, hopelijk rond de €50 ofzo...

voor de 360 bedoel ik

50 euro word hij, 100 procent zeker. Voor 360 he

Davincstyle schreef:

50 euro word hij, 100 procent zeker. Voor 360 he

bedankt!dan zal sonic ook wel 50 worden

joeri592 schreef:

bedankt!dan zal sonic ook wel 50 worden

Wees daar maar niet zeker van.

avatar van Davincstyle
Het spel is al uit in het buitenland...

Als je naar de foto kijkt, lijkt het veel op Crash of the Titans... Ik hoop dat het spel wat pittiger is geworden.

Ik ga hem zeker meenemen, ik heb alle games van Crash, op alle consoles waar op uitkwamen gehad.

avatar van Davincstyle
Hij is uit, ben hem nu aan het spelen. Hij is uber !!

joeri592
dat is iniedergeval al positief

avatar van Bart Tönjann
erg goed spel, beter dan crash of the titans. er zit meer platforming in, en het zit gewoon vol met verbeteringen. Verhaallijn stelt wederom niet zo veel voor, maar de cutscenes zijn echt subliem! het enige echte minpunt is de camera, die zo af en toe wat irritant is doordat je je beeld niet kunt verplaatsen

voor mij, als crash fan, is dit spel in ieder geval een genot.
heerlijk om te zien dat cortex eindelijk weer lekker evil is, en de terugkeer van N. Brio is iets waar ik al zeer lang op wachtte! daarnaast ziet crash zelf er beter uit als in crash of the titans (iets groter, iets kortere neus, wat meer als de oude crash look) en coco en crunch bandicoot zien er ook net wat beter uit

oordeel/review komen wanneer ik de game heb uitgespeeld

avatar van Mega Man
Vraagje, is deze game een aanrader als alternatief op Mario Galaxy? Ik wil graag een andere platformer op de Wii spelen aangezien ik Galaxy al ruim en breed heb uitgespeeld.

avatar van Nintendofreak
Mega Man schreef:

Mij lijkt het wel een mooie game deze. Maar of het Mario kan vervangen dat weet ik niet. Mario is gewoon de beste game in zijn categorie!

avatar van Bart Tönjann
Ik denk niet dat het Mario Galaxy overtreft, maar als alternatief denk ik zeker dat deze game wel geschikt is. Het is een prima platformer, met leuke humor, en mooie tussenfilmpjes

Je bent wel snel door de verhaallijn heen, maar ik heb nu het verhaal uitgespeeld, en zit nog maar op 40%... er valt nog zat te upgraden, te verzamelen, etc.

De cutscenes verdienen ook lof: deze zijn zeer leuk bedacht!
de cutscenes zijn in allemaal verschillende stijlen, zo zijn er twee die er bijvoorbeeld uitzien als Dragonball Z tekenfilms, maar dan met Crash figuren! Of er is een cutscene in een griezelige horrorfilm stijl, of ook in anime... erg leuk

Dus als alternatief kan ik het je zeker aanraadden Mega Man! Het spel is niet perfect, er zitten wel wat zwakheden in, maar ik vond het erg vermakelijk

Bart Tönjann schreef:

Valt op zich mee, was er toch even 9 uur mee bezig ongeveer. Je moet wel vaak heen en weer lopen wat ze wel erg goed bedacht hebben. Ik ben nu op 66 procent en het upgraden duurt erg lang, vooral met crash. ik heb hem voor xbox en jij ?

niet zo'n hele lang game maar als je alle dingen gaat verzamelen en gaat upgraden ben je nog wel even bezig.

Explicit schreef:

Indd, heb nu alles geupgrade behalve spike en crash zelf.

Bart Tönjann schreef:

De cutscenes verdienen ook lof: deze zijn zeer leuk bedacht!

Bedankt voor je info. Ik ben zelf gek op platform games en heb op de N64 naast Mario 64 ook Gex: Enter the Gecko en Glover helemaal grijs gespeeld. Ik heb geen idee wanneer Mushroom Men uitkomt voor de Wii maar ik wil in elk geval nog een toffe platform game toevoegen aan m'n Wii-collectie.

Nog wat vraagjes:

- Heb je veel bewegingsvrijheid in Mind over Mutant? Een open-wereld of in elk geval een main-hub zoals het kasteel in Mario 64 en Delfino Plaza in Mario Sunshine.
- Neemt de aktie niet de overhand in dit spel zoals bij bv Rachet & Clank en Jack & Daxter? Ik heb liever 80% platform en 20% aktie (schieten, monsters besturen..etc).
- Deze vraag sluit deels aan bij de eerste vraag. Zijn de levels zelf lineair (één recht pad) of kun je de velden een beetje doorzoeken?

avatar van Mega Man
- En is dit deel beter dan Crash of the Titans?

Nog wat vraagjes:

Ja redelijk veel, het is inderdaad een open wereld met allerlei gebieden die aan elkaar geplakt zijn maar in principe is het gewoon 1 grote map.

Mega Man schreef:

Het heeft wel wat actie maar ook zeker nog genoeg puzzel elementen. Ik geloof dat met crash of the titans er meer actie aanwezig was dan dit deel.

Mega Man schreef:

Je kan juist velden doorzoeken. Het is vaak 1 pad maar aan die paden zitten dan ook weer wat uitstekingen en zeker ook grote velden waarin je spulletjes kan ondekken en verzamelen.

Het spel is zeker de moeite waard !
Heb je nog meer vragen? Stel ze gerust.

Xbox Live gamertagg : Davincstyle

avatar van Mega Man
Bedankt voor je informatie. Aangezien ik nog geen duidelijke releasedatum kon vinden van Mushroom Men, focus ik me voorlopig even op deze. Als platform fanaat ben ik naast de drie 3D Mario's ook gek geweest op Glover en Gex op de N64. Billy Hatcher op de Gamecube viel dan weer wat tegen vond ik. En verder mis ik dit soort games wel een beetje op de next-gen systemen. Mario Galaxy is prachtig en Banjoo Kazooie schijnt ook wel aardig te zijn maar draait meer om de aktie en 't racen dan het ouderwetse platform vermaak. Tot slot nog een vraagje: Zijn er ook wat Spyro games die de moeite waard zijn op de Wii? Of is Mind over Mutant één van de weinige must-have titels in dit genre (naast Galaxy en hopelijk Mushroom Men).

avatar van Evil Eye
0,5
Hahahaha wat een flutgame is dit zeg, heb het gister ff gespeeld. Wat een kinderlijk en slap spel, zoals we gewend zijn van de Crash Bandicoot poppetjes.

Het spel probeert een wat langere verhaallijn d'r in te pleuren door middel van backtracking, je moet steeds heen en weer "reizen" tussen zeer kinderachtige en lelijke werelden maar dat word zeer snel saai. Daarnaast zijn die cutscenes helemaal fout en wat een flut badguys. Ik bedoel, de hoofdbaas van de schurken gaat lopen janken als er iets fout gaat. Hoe fout wil je een verhaallijn maken. De graphics zijn helemaal niets waard en de muziek gaat zeer snel irriteren. Nog erger dan Crash of the Titans, hopelijk gaat Radical binnenkort failliet want zulk soort monsterlijk slechte creaties wil je gewoon nooit meer zien!

Ik vond en vind de oude crash games altijd leuk, maar de nieuwe games Mind over Mutant en Of The Titans stellen me best teleur.
Het verhaal is opzich wel leuk verzonnen, maar het spel word snel saai. Je moet steeds maar hetzelfde doen op die monsters hun ruggen klimmen en er is weinig afwisseling. In andere games zoals Warped bijvoorbeeld heb je nog verschillende levels. Alles bij elkaar is het spel niet echt heel slecht, dus een 2,5je.

avatar van yoshimitsu
Dit spel kan je toch ook voor de Xbox 360 kopen? Als ik het me goed herinner zag ik het in de winkel liggen..

Staat er toch bij?

avatar van leatherhead
Net zoiets als rayman raving rabbids dit, wat een onzin zeg.

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad, de laatste tijd worden dit soort oude goude series verpest door zwakke humor en meligheid. Alle schurken zijn nu comic relief, geen enkele badguy heeft dreiging of komt echt kwaadaardig over. Weet nog wel bij de oude bandicoot games van naughty dog... cortex was heerlijk kwaadaardig in deel 1 en deel 2 en in deel 3 was Uka Uka gewoon bijna eng te noemen Hier zijn ze niets meer dan wat stumperige melige clowns. Zondeeee!

trouwens er staat nog geen nieuwe game van crash op de planning. Radical was al bezig met een vervolg maar het bedrijf heeft tijdens de productie de geest gegeven. Mooi zo... ik hoop dat een nieuwe ontwikkelaar de serie overneemt en er iets moois mee doet

avatar van Evil Eye
0,5
Waar maak je je druk om broeder? ga echte games spelen man

echt waar, leuk spelletje, alleen best wel duur 39,99 euro, maar is het een soort vervolg op de titans?
Want alle personages komen er terug in voor?

avatar van Realistic Gamer
Een van de allerslechtste Crash Bandicoot game ooit!!! De game lijkt al helemaal niet op zijn voorgangers... Waar zijn de appels? Waar zijn de mooie graphics naartoe gegaan??? Bovendien was de game ook nog eens erg slordig in elkaar gezet, qua levels, en werelden!

Helaas voor een Crash Bandicoot Fan kan ik niet verder komen dan een 2.5

avatar van Realistic Gamer
Bart Tönjann schreef:

Ook hier bij, Helemaal mee eens!

avatar van Duke Nukem
0,5
Eens met mijn voorgangers. Dit is wellicht het slechtste 'Crash Bandicoot' spel ooit gemaakt, en ik zet de naam van onze geliefde PS mascotte tussen haakjes want dit is eigenlijk zijn naam niet waardig.