Mortal Kombat vs. DC Universe (2008)

Alternatieve titel: MK vs DCU

PlayStation 3 / Xbox 360
Fighting / Action

Ontwikkeld door Midway en Paradox
Uitgegeven door Contact Data en Midway

Mortal Kombat vs. DC Universe is de nieuwste telg in de actievolle Mortal Kombat-serie. Voor de eerste keer nemen Scorpion, Sub-Zero en vele andere Mortal Kombat vechters het op tegen DC Universe superhelden, zoals Batman en Superman. De game kent een nieuw vechtsysteem met onder andere Freefall Kombat en Klose Kombat. De werelden waarin je vecht bestaan uit meerdere arena's. Freefall Kombat houdt in dat je een tegenstander door een gebouw of muur kunt slaan en ze kunt blijven bevechten tot je bij de nieuwe arena bent aanbeland. Klose Kombat laat je op korte afstand vechten, waarbij je op een brute wijze te maken krijgt met gescheurde kleding en blauwe plekken.

joeri592
hier is (bijna) iedereen negatief maar bij de reviews geven ze allemaal 7 en 8ten, enigen minpunten zijn steeds, te kort en te weinig bloed vergelijken met vorige delen

avatar van ps3me
Ik vond het spel best goed hoor!
Alleen de story-mode is gewoon wel te kort.
Het zijn ongeveer 7 chapters en 1 chapter bestaat uit 2 á 3 gevechten hooguit. Dat is wel teleurstellend, maar ik zou als ik jou was wel heel even wachten met kopen tot het spel 30 is ofzo want 40 euro is het spel eigenlijk niet waard. 20 de man wel!

joeri592
ja ik koop hem ook alleen als me broer de helft betaald anders wacht ik nog ff wan tik wil hem nog wel hebben

avatar van ps3me
oké! maar het is wel geinig voor even, ik had het spel in 5 of 6 uur al uitgespeeld en was volop online bezig.

joeri592
is de moeilijksheidgraad ook een beetje goed, niet te makkelijk of te moeilijk of kan je easy medium hard enz kiezen?

avatar van ps3me
Je kan het volledig zelf kiezen, ik heb medium gekozen want hard was in het begin toch nog best wel moeilijk voor mij, maar easy was weer te makkelijk. Er zijn volgens mij 4 standen als ik mij niet vergis: easy, medium, hard, expert (het heet iets anders) .

avatar van totalreject
Prima vechtspelletje. Ik heb me hier goed mee vermaakt. Mortal Kombat was vroeger een van mn favo games en Batman is mijn favo comic. Dus een leuke combinatie.
Ook wel leuk dat de fatalities wat minder overdreven zijn gemaakt.
Alleen beetje jammer van de laadtijden. Die zijn gewoon veel te lang voor een fighting game.

MikeMannuh
Voor mij is dit gewoon de beste Mortal Kombat game die er is qua gameplay. Ok, er is misschien weiniger bloed en zijn de fatalities misschien iets minder bruut maar het vechtsysteem is naar mijn mening echt geweldig goed uitgewerkt. Ten eerste zijn er natuurlijke de special moves die elke character uniek maken, maar wat het vechten echt vet maakt is de mogelijkheid om verschillende supermoves aan elkaar te linken in promoves die specifieke timing vereisen en dan uiteindelijk verschillende promoves te mixen met normale moves om complete kombo's te krijgen. Daarnaast zijn de Klose Kombat, Free Falling en Test Your Might sequences erg leuk gedaan aangezien ze heel vloeiend in het vechtsysteem zijn verwerkt en ze de gameplay totaal niet vertragen of hinderen.

De echte replayability van dit spel komt naar mijn mening voort uit het afmaken van de Kombo Challenges voor iedere character. In het begin heb je het idee dat je dat nooit gaat lukken, maar naarmate je beter wordt, de timing door begint te krijgen en de promoves een beetje oefent zul je stapje voor stapje de kombo's kunnen afmaken.

Het heeft denk ik weel een weekje of 4 ofzo geduurd voordat ik een van de makkelijkere characters af heb kunnen maken, maar op het moment hoef ik alleen nog maar 1 of 2 kombo's van een handjevol characters en dat terwijl, zoals ik net al zei, ik in het begin dacht dat ze me nooit van mn leven gingen lukken. Zelfs nu ik de game een maand of 5 heb speel ik nog wel regelmatig en probeer ik de laatste Kombo Challenges toch nog even af te maken en ik moet zeggen, iedere keer als er eentje lukt krijg je toch best wel een kick juist omdat ze zo moeilijk zijn

Ik blijf het een bizarre combinatie vinden dit MK vs DCU. Had ik dan wellicht toch liever een "echte" MK gehad of de DC karakters tegen die van het Marvel universum zien knokken. Toch is het op zich wel een geslaagd spel en stukken beter dan de laatste MK. Het verhaal is zelfs heel aardig en leuk in beeld gebracht - iets wat ik eigenlijk niet verwacht had. Wel jammer dat de karakter specifieke eindes zo kort zijn (in de arcade mode).

Verder borduurt het qua gameplay wel gewoon voort op de vorige MK delen - de nieuwigheden (free falling en klose kombat zijn aardig, maar niet spectaculair. De nadruk ligt ook wel weer hernieuwd op 2D kombat - je kan wel sidesteps gebruiken maar in praktijk is dat iets wat je zelden of nooit doet - misschien een ideetje om het in de volgende MK volledig te laten vallen en gewoon weer helemaal 2D te gaan. Verder zijn de 2 of 3 vechtstijlen per persoon uit de vorige spellen volledig geschrapt, wat ervoor zorgt dat het allemaal net wat vlotter speelt en minder moeilijk is om een karakter onder de knie te krijgen dan voorheen. Alleen wat jammer van de finishing moves, hier had best wat meer tijd aan besteed mogen worden aangezien het toch het grootste kenmerk van MK is.

Toch zeker leuk om in huis te hebben - aardige graphics en een prima selectie vechters (zowel aan de MK als DC kant) zorgen er voor dat ik het toch met tijd en stond uit de kast trek.

Ik ben aan het twijfelen om de nieuwe Mortal Kombat aan te schaffen. Maar ik twijfel nog, want de beoordelingen hier zijn behoorlijk positief en bij andere site's wordt het spel dan weer een beetje afgekraakt. De superhelden zouden hier niet thuis horen, etc.
Zelf lijkt het mij een erg tof spel. Ik moet er wel bijvertellen dat ik enkel Mortal Kombat 2 heb gespeeld en Mortal Kombat: Shaolin Monks. Ik wist mij met beide spellen perfect te vermaken. Dus, bij deze vraag ik om wat advies. Alvast bedankt!

1,0
Heb bijna al de hele mortel kombat serie gespeeld maar deze zegt me toch niets.
De superhelden passen gewoon niet thuis vind ik in dit spel.
Wacht liever op een normale versie weer van deze goede reeks

avatar van Ga_me_bre_aker
Dead01 schreef:
Heb bijna al de hele mortel kombat serie gespeeld maar deze zegt me toch niets.
De superhelden passen gewoon niet thuis vind ik in dit spel.
Wacht liever op een normale versie weer van deze goede reeks

Die komt ook ,
las in de krant dat de nieuwe MORTAL KOMBAT weer voor "volwassen mensen" wordt. Dat betekent weer lekker bloederig, gruwelijke fatality's en keihard vechten.

1,0
Ga_me_bre_aker schreef:

Die komt ook ,

Hopen dat deze dan rap komt

Aardig spel. De fatalities zijn verre van origineel en de heroic brutalities zijn kinderachtig. Verder is de gameplay best k*t, met die domme combo's die de helft van de tijd niet werken. Maar grafisch ziet het er wel goed uit. Hopelijk wordt de nieuwe MK weer lekker bruut!

MikeMannuh
De combo's in de game werken juist prima en zijn te gek als je ze eenmaal doorhebt. Helaas vereisen ze flink wat oefening, heel erg veel timing en werken ze helaas niet door te button bashen. Als dit de gameplay in jouw ogen kut maakt......tja.

Ook erg grappig dat mensen weer zo graag een 'volwassen' MK willen, wat dan zou betekenen dat er meer bloed en gruwelijkere fatalities in moeten zitten. Volgens mij zijn dat juist dingen waar je als kindje heel erg opgewonden van wordt maar als je 15+ ofzo voorbij bent niet meer echt koud of warm van wordt.

In dit soort games vind ik de gameplay juist heel erg belangrijk, want iedereen kan wel een ongebalanceerde fight game maken met wat coole effectjes en wat bloed. Deze game sprong er bij mij juist uit omdat de gameplay goed uitgewerkt en goed gebalanceerd is en je redelijk wat moet oefenen om de echte moeilijke combo's onder de knie te krijgen (die dan ook veel damage doen) en dat niet iedereen die de game net een uur speelt meteen een combo kan uitvoeren die 70% van je leven eraf dreunt (zoals bij eerdere MKs).

Dat is vanaf Deception al niet meer het geval. Ook daar kon je wel gaan button bashen maar dat hielp je bijzonder weinig.

En die fatalities horen er gewoon bij, dat maakt Mortal Kombat.

Dr. Salvador
BoordAppel schreef:

En die fatalities horen er gewoon bij, dat maakt Mortal Kombat.

Ik ben het 110% met je eens!

MORTAL KOMBAT!!!!!! . Alleen dit deel laat ik aan me voorbij gaan. Ik wacht op het nieuwste deel Games >> Algemeen >> Mortal Kombat 9

De combo's die je zelf kan uitvoeren tijdens het gevecht zijn ook wel te doen. Ik doelde meer op Kombo Challenge, die is gewoon erg moeilijk.

MikeMannuh
Moeilijk is iets anders dan 'verder is de gameplay best k*t, met die domme combo's die de helft van de tijd niet werken'.

Ik heb alle kombo challenges gefinished, maar dat heeft zeker een maand of 3 geduurd voordat me dat lukte. Het vereist dus inderdaad erg veel oefening, maar als je ze eenmaal doorhebt geeft het ook flink wat voldoening als je ze uit kunt voeren. Zo gauw een kombo je in de challenge mode lukt en je de timing doorhebt is het totaal geen probleem om ze in een echte match uit te voeren.

Dr. Salvador schreef:

Ik ben het 110% met je eens!

ik zou het als ik jou was toch kopen, het is wel grappig als je er open voor staat (je moet dit ook niet zien als een volwaardig MK deel, en de fatalities zijn niks vergeleken met andere delen maar het is wel grappig hoor ) Heb het weer opgepakt en speel het nu samen met een vriend.

Dr. Salvador
Sorry, maar ik haal hem denk ik toch niet. Ik vind dit geen echt MK deel, en ik wil wel een echt MK deel spelen. De superhelden wordt ik ook niet blij van. Ik heb niks tegen superhelden, kijk maar naar Batman AA! , maar in een MK spel vind ik ze absoluut niet thuis horen.

Maar het kan inderdaad best een leuke game zijn, alleen dit deel is helaas niet voor mij weggelegd. Te kiddy dit. En bij een MK game is de Bloed en Gore één van de aller belangrijkste dingen.

Dit is eigenlijk hetzelfde als een Saw film zonder traps! .

avatar van gamelou
in het begin is ie wel leuk vooral de story mode van mortal kombat is vet, maar na een tijdje gaat het je vervelen.

avatar van maxo922
Nee, geen goed spel.
Het is erg standaard, en nog redelijk stijf. De personages komen niet goed uit de verf en de besturing is aardig knudde. De score is ook niet echt flitsend. Wel zijn de graphics en de omgevingen mooi. De nieuwe Fall mode tijdens de Arcade is volgens mij best nieuw en vooral vermakelijk.

Verder helemaal niets Bijzonders.

* 2,0 kleine sterren.

Ik snap de negatieve noten niet bij dit spel. Heerlijk spel. In het begin leken de personages een beetje log, maar als je alle moves onder de knie hebt, komen er boeiende gevechten.

Alleen Dark Khan en zijn broertje voegen weinig toe.

avatar van rockgamer
ik heb hem weer gekocht, het is weer erg vet, maar na naruto games gespeeld te hebben voelt het wel erg stijf aan

avatar van rockgamer
hoe doe je trouwens zon finishing move, als je iemand verslaat komt er soms finish him, maar hoe doe je dat

Niet zo'n prachtige combi als dat ik had gehoopt. Naar mijn mening had dit wel wat epischer uitgewerkt mogen worden.

avatar van FunkStarr
Matige game in de reeks. Het hele concept pakt totaal verkeerd uit.

avatar van anders99
Niet het beste MK spel. Maar heb er toch veel plezier aan beleefd. Spijtig dat er niet veel variatie is tussen de moves. De story mode van MK of van DC speel je in een paar uur uit.