Mafia II (2010)

Alternatieve titel: Mafia 2

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Illusion
Uitgegeven door 2K

Mafia II draait rond de vriendschap en criminele carrière van Vito en Joe. Jij bent Vito, een veroordeeld crimineel, die, in plaats van de gevangenis in te gaan voor een mislukte overval, zich vrijwillig aanmeld voor een tour in de Tweede Wereldoorlog. Als Vito terug komt uit deze hel, belandt hij al snel met zijn oude vriend Joe in het criminele circuit. Mafia II schotelt een donkere, realistische wereld voor tijdens de jaren 40 en 50, in Empire City, een stad die erg lijkt op New York. In Mafia II zul je je opnieuw moeten bewijzen bij een van de invloedrijkste mafia families van Empire city, en jezelf opwerken van 'Errand Boy' tot 'Made Man'.

avatar van Tsjo-Wi
[Review]

De verwachtingen waren hoog gespannen voor Mafia 2. Na het geweldige eerste deel dat een klassieker in de gamegeschiedenis genoemd mag worden kon het voor velen niet mis gaan met deel 2, zeker aangezien de game zo lang in ontwikkeling is geweest. De reviews zijn echter erg wisselend, en over het algemeen hangt er toch een beetje de tendens dat Mafia 2 een teleurstelling is. Een te korte speelduur en een gebrek aan sidemissions in de stad zijn de grootste kritiekpunten. Ik vind deze kritiek echter niet helemaal terecht.

Het probleem zit hem in het feit dat de game zich afspeelt in een redelijk grote stad waar je kan gaan en staan waar je wilt. Hierdoor is men snel geneigd de game te classificeren als een sandboxgame en te vergelijken met de koning in dat genre: Grand Theft Auto. En bij deze vergelijking schiet Mafia 2 duidelijk te kort op veel gebieden. GTA IV heeft namelijk mooiere graphics, een veel langere speelduur en veel meer activiteiten in de stad. Maar deze vergelijking is naar mening niet helemaal eerlijk want ik zou Mafia 2 geen sandboxgame noemen. Mafia 2 is een verhaalgedreven third person actiegame die zich afspeelt in een grote stad. Omdat de nadruk zo sterk op het verhaal ligt verloopt de game zeer lineair wat ook te zien is aan de verdeling in chapters. En zo'n lineair verhaal gaat nou eenmaal niet zo makkelijk gepaard met complete vrijheid. Je moet de stad Empire Bay dan ook niet zien als een speeltuin waarin de speler lekker eindeloos kan kloten, maar gewoon als de setting van een boeiend mafia verhaal.

Als je dit in gedachte houdt voordat je aan de game begint (en dus geen GTA in de maffiatijd verwacht), zul je er veel meer van genieten want Mafia 2 heeft genoeg moois te bieden. Neem bijvoorbeeld de sfeer, die is echt perfect getroffen. De gebouwen, reclameborden, auto's, klederdracht, wapens en muziek; alles ademt die heerlijke Amerikaanse jaren '40 en '50 sfeer uit. Als je voor het eerst met je koffertje aankomt in een besneeuwd Empire Bay zul je echt genieten van alle details die je ziet. Mensen die je op straat begroeten, een kat die voor je wegrent, een winkeleigenaar die lastig gevallen wordt, het ziet er allemaal prachtig uit. En dit komt niet perse omdat de graphics zo mooi zijn, want dat zijn ze namelijk niet altijd (op de PS3 althans). Voor een game uit 2010 ziet het er niet allemaal even netjes afgewerkt uit, maar het stoort verder niet en de game kent verder genoeg sfeer en details zoals hierboven genoemd waardoor het toch een genot is om naar te kijken.

Wat ook een genot is om naar te kijken zijn de cutscenes, en daar heeft Mafia 2 er erg veel van. De animaties en voiceacting zijn fantastisch, waardoor het verhaal overtuigend gebracht wordt. Toch is het verhaal verre van perfect. Het doet namelijk nergens zijn best om er echt boven uit springen en blijft toch een redelijk standaard Mafiaverhaal, inclusief een hoop herkenbare scenes en clichés. Alleen de hoofdpersonen Vito en Joe vond ik ondanks het grove geweld dat ze gebruiken zeer sympathiek en boeiend. Het is mooi om te zien wat voor goede band ze hebben, in good and bad times. Ik vond het echter jammer dat er buiten deze twee personages niemand echt heel goed uit de verf komt. Ook het einde voelt niet helemaal bevredigend, maar misschien komt dit nog in een eventuele sequel of DLC. Toch doet het verhaal wel zijn ding. Het is leuk om te volgen en blijft tot het einde interessant waardoor ik de game niet snel neer kon leggen.
Dit kwam ook omdat de game gewoon leuk is om te spelen. Het rijden door de stad voelt erg goed en ook het vechten en schieten vond ik erg vermakelijk. De game bevat een behoorlijk aantal levels waarin je in grote indoor locaties zoals een hotel of een Chinees restaurant flink huis mag houden met je magnum, tommygun of shotgun. Dit knalwerk voelt erg goed want je kogels hebben echt een stevige impact. Gepaard met heerlijke geluidseffecten zie je de tegels van de muur spatten en vijanden weg vliegen. Het ziet er allemaal heerlijk uit. Je zult in Mafia 2 dus het meeste rijden en schieten, al zijn er ook een paar stealth stukken en hand-to-hand gevechten om het een beetje afwisselend te houden.

Ik heb me in ieder geval geen moment verveeld met deze game, maar dit zal voor een deel ook met de korte speelduur te maken hebben. In 11 uur was ik er al doorheen, dus dat was wel een beetje een domper. Maar games zijn tegenwoordig sowieso niet erg lang dus ik kan er mee leven. Het is al met al zeker een vermakelijk spelletje maar bij lange na niet het meesterwerk waar zovelen op gehoopt hadden.

avatar van jellecomicgek72
[Review]

Ziezo, net Mafia 2 uitgespeeld dus hier volgt dus de review. Mafia 2 is een vervolg op een van de grootste cult-klassiekers in het genre van de free-roaming games. De game heeft maar liefst 7 jaar op zich laten wachten en eindelijk is ie er! Maar is Mafia 2 wel een echte free-roaming game? Ikzelf vind van niet. In deze review zal ik dat uitleggen. Het probleem zit hem in het steeds weer de lineare route volgen naar je objective toe. Je objectives worden namelijk net zoals in GTA4 met een rode stip op de kaart aangegeven dat betekent dat er daarnaast niet echt veel te doen is. Als je wilt free-roamen kan het wel maar vroeg of laat zul je toch verder moeten in het verhaal want naast de story-missions zijn er dus geen side missions en ben je dus constant bezig met één verhaal. Is er dan helemaal niks te doen in Mafia 2 buiten de missie's om? Jawel, je kunt b.v kleren kopen, een hotdog naar binnen werken en je kunt in de game gaan zoeken naar Playboys. Het probleem is dat die dingen maar voor één of twee keer leuk zijn. Behalve die Playboys zoeken, dat blijft leuk hehe. Maargoed daar ga je ook niet constant naar op zoek want je wilt gewoon de game spelen.

De sfeer in Mafia 2 is echt perfect. En het straatbeeld is ontzettend realistisch weergegeven. De game ademt gewoon de jaren 50 sfeer uit. Hoe het straatbeeld is weergegeven, de personages, die typische gangster humor, het klopte gewoon allemaal. Ook echt geen scripted events. Ik zal een voorbeeld geven: ik liep dus een een keer naar m'n appartement toe om een andere jas aan te doen. Onderweg op de trap stonden er 2 agenten op een deur te beuken dat er iemand moest open doen. Toen ik weer terugkwam stonden ze er nog en op dat ogenblik beukten ze de deur open. Echt ontzettend goed gedaan allemaal. Het vetste in Mafia 2 zijn nog wel de schietgevechten. Echt ontzettend gruwlijk. Je zult merken dat je tijdens een vuurgevecht veel minder kogels kan vangen dan bv in een GTA. Als je 1 keer van dichtbij goed geraakt word met een handgun kun je dus bv al dood zijn. Ontzettend realistisch dus. Ook de impact die de kogels hebben is erg goed gedaan. Als je geraakt wordt of je schiet iemand neer voel je als het ware echt de kogels. Je zult dus ook gebruik moeten maken van het coversysteem. (dat trouwens perfect werkt door middel van het auto-aim systeem wat in Mafia 2 wel goed werkt) Wat niet erg goed is is de AI van je tegenstander. Ik stond bv een keer vlak voor een gast en toen duurde het 3 seconden voor hij in de gaten had dat ik er überhaupt stond. Je vijanden gaan ook niet goed in dekking had ik het gevoel. Nope, de AI in Mafia 2 is niet de beste die je in een game tegen zult komen. Verder vond ik het autorijden in het begin echt wennen en het is ook heel anders dan in GTA. Als je bv een auto wilt jatten zul je hem eerst moeten openkraken.(je kan natuurlijk ook gewoon de ruit inslaan) Dan krijg je een minigame te zien waarin je met 2 lockpins een slot moet kraken wat met name in het begin ontzettend frustrerend kan zijn. In het begin lukte het me echt niet. Ook als je te hard rijd en je krijgt politie achter je aan zullen ze niet meteen op je gaan knallen. Je kunt ervoor kiezen om je tegen de arrestatie te verzetten of een bekeuring op te lopen. Orgineel en niet vergelijkbaar met GTA waarin de politie direct als een malle op je gaat lopen knallen.

Dan... de bugs! Ja, bugs zitten er in Mafia 2 en niet zo'n beetje ook. Ik heb de ps3-versie gespeeld en ik ben heel wat rare dingen tegengekomen. (Joe die tegen me zat te praten maar die ineens weg was, Auto's die ineens verdwijnen, af en toe heel veel lag) En ook de graphics op de ps3 zijn niet de mooiste die je ooit tegen zult komen. (Komt ook omdat ik Mafia 2 op een normale breedbeeld tv heb gespeeld. (Op een hd tv zal het er ongetwijfeld mooier uitzien.) Je zult echt merken dat de game het best tot z'n recht komt op een hd tv. Ook miste ik het groene gras in de game. De xbox en de pc versie hadden alletwee mooi groen gras maar op de ps3 versie zag het er niet uit. Leek net alsof er iemand met een grasmaaier overheen was gegaan. Ja, Mafia 2 is goed maar het is niet de klassieker waarop ik gehoopt had. Ook de lengte van de game klopt niet. In de PU stond dat je er 25 á 30 uur over deed om de game uit te spelen zonder side-missie's. Maar na 14 uur ongeveer is de game afgelopen dus weet niet waar ze dat vandaan hebben gehaald? En juist doordat er geen side-mission's zijn is de game ook korter dan een GTA maar dat maakt het nog niet minder leuk. Zie Mafia 2 als een lange gangsterfilm. Je speelt hem 1 keer maar na een hele lange tijd krijg je toch weer de neiging om hem een 2e keer door te spelen. Ookal is het alleen maar om alle Playboys te vinden.

avatar van DES-Niels
Jimmy's Vendetta ook uitgespeeld, wel op easy.
Je hebt 3 verschillende savegames, die hebben geen invloed op het originele savegame.
Je kan of in 1 van de 3 gebouwen saven, of begin van een missie.
De missies bestaan uit of auto's stelen of de ''hoofdlijn'', die er amper is. Em natuurlijk freeriden. Je kan die missies herspelen zodat je meer punten kan verdienen. Die punten verdien je door missies te doen, auto's ontploffen of vijanden te killen. Headschot geeft meer punten, als je in een binnen bepaalde tijd nog 1 killed, krijg je een x2 bonus. Volgens mij gaat dat oneindig door.
Je bent iets sneller er doorheen, maar misschien komt het doordat er weinig cutscenes inzitten. 2 om precies te zijn. Je kan je auto naar 3 upgrades upgraden. Auto's kunnen voor je neus verdwijnen, vijanden komen in de missies vanuit het niks. Als je ver in de missie zit en je gaat dood. Moet je weer opnieuw beginnen. Je hebt in elke missie een maximale tijd om de missie te voltooien.

4,5 blijft staan.

avatar van ancientTom
2K doet met Mafia 2 weinig verkeerds. Het lijkt wel alsof ze de veilige route gekozen hebben. Zo is het een mafia verhaal zoals je een mafia verhaal verwacht wat flink geinspireerd is op de grotere mafia/ crime films en series zoals Goodfellas, Pulp Fiction en The Sopranos.
Qua gameplay heeft het aardig wat weg van GTA4; het dekking zoeken, het schieten en het rijden in auto's. Het speelt lekker weg evenals eerder genoemde game, maar waar Mafia 2 met name een groot verschil in maakt is dat het meer realistisch is/ probeert te zijn. Ik zeg met name 'probeert te zijn' omdat het niet altijd even goed uitpakt. Waar de missies in het begin nog heel pril qua intensiviteit zijn (auto's stelen, mensen bedreigen), worden de missies naarmate het einde vordert steeds grootser en onrealistischer. Zo zijn shootouts met meer dan 30/ 40 vijanden aan het einde meer regel dan uitzondering. Dit was juist mijn grootste kritiekpunt bij GTA4 en hoopte bij Mafia 2 dan ook op een meer realistischere aanpak; dit is dus gedeeltelijk gelukt en alleen al daarvoor waardeer ik Mafia 2 hoger dan GTA4.
Een minpunt is wel de duur van de game (ik was er na 12 uur klaar mee). 'Je moet Mafia 2 dan ook niet als een free roamer zien' heb ik al aardig wat voorbij zien komen bij reviews en hier ben ik het ook mee eens (met dat idee in het achterhoofd komt de game ook echt beter tot zijn recht), maar de game is wel 5 jaar in ontwikkeling geweest en ik verwachtte daar toch eigenlijk wel wat meer van. De cutscenes zijn stuk voor stuk heel mooi (wellicht dat daar de meeste ontwikkelingstijd dan in heeft gezeten?) en de sfeer die gecreeerd is in het spel valt ook zeer zeker te prijzen.

Al bij al een vermakelijke game die nergens ECHT knalt, maar alleen al voor het (al dan niet cliche) verhaal is de game het spelen waard.

avatar van Hadouken
Mafia is een fenomeen met twee gezichten. Aan de ene kant zijn het nette mensen die zich aan een bepaalde code houden, elkaar respecteren, bijstaan in geval van nood en een luxe leventje leiden. Aan de andere kant, wanneer ze je verraad bijvoorbeeld, zijn ze meedogenloos. In ieder mooi pak lijkt een kleine sadist te zitten. Dat zie je veel in films, en zo ook in deze game.

Het eerste deel moet ik dan toch weer een keer achteraan, want die heb ik vijf jaar in bezit gehad maar nooit gespeeld. In Mafia II ben je Vito, een jonge Siciliaan die gewond raakt in de oorlog en terug wordt gestuurd naar zijn thuis, in Empire Bay. Hier raakt hij al snel weer in contact met zijn jeugdvriend Joe en nemen ze kleine zaakjes aan zoals sloffen sigaretten verkopen en auto's stelen. Ze willen snel geld verdienen en dat lukt niet met de stuiverbaantjes die er te vinden zijn. Al snel worden ze voorgesteld aan het hoofd van de familie en dan gaat het snel. Het verhaal zit vol met verraad, intriges, whackjobs en macht. Clichématig ja, maar is dat niet iets wat Mafia-liefhebbers willen? Of in elk geval waarderen. Bovendien is de uitwerking hier fenomenaal!

Het belangrijkste aspect in een game als deze is natuurlijk sfeer. Je speelt een maffiosi, dus zo wil je je ook voelen. De game zit vol kleine details die de grote wereld tot een realistisch geheel maakt. De stad is lekker grauw waardoor er een onaangenaam film noir sfeertje ontstaat. Je hebt het idee dat er achter iedere deur een louche deal gaande is en dat je ieder moment kapot kan worden geschoten. De graphics zijn aardig, al had het allemaal wat mooier gekund voor een game uit 2010. Ook had ik een keer last van enorme artifacts en is er hier een daar een lelijke bug te bekennen. Zo kon ik op een gegeven moment geen auto's meer lockpicken, maar alleen stelen door iemand er uit te smijten.

Ik heb vaker gelezen dat mensen deze game begonnen te spelen met in gedachte lekker de stad te verkennen a la GTA. Gelukkig had ik er rekening mee gehouden dat ik zoiets niet voorgeschoteld zou krijgen anders was ik wellicht ook teleurgesteld geweest. Hoewel ik persoonlijk niet zo van het verkennen ben. Ik heb liever een duidelijke opdracht die ik moet uitvoeren zonder geouwehoer, anders raak ik vaak teveel afgeleid waardoor ik interesse verlies in de verhaallijn. Je leeft dus wel in een grote open wereld, maar dat is meer voor de show. Sterker nog, in de stad vind je een autoshop waar je je auto kunt tunen of repareren. Er zijn kledingwinkels als je zin hebt in een nieuw pak en er zijn gunshops. Maar geen van allen heb je echt nodig. In de verhaallijn wordt het wel geïntroduceerd maar dat is ongeveer de enige keer dat je daar komt. Alleen mijn auto had ik getuned omdat je erg veel rijdt in de game.
Sommige vinden het rijden saai, ik vind het leuker dan in een GTA. Het voelt hier gewoon stukken sjieker om als mafia met een dure bak door de straten van Empire Bay te scheuren. Aangezien je veel rijdt heeft iedere auto ook een paar radiozenders met muziek uit de tijd en een snelheidsbegrenzer. Want ja, als je te snel rijdt komt de politie achter je aan. En nee, als je door rood licht rijdt, op het dak van de politiewagen gaat staan of links rijdt, dan niet. Logisch.

De missies zijn best gevarieerd maar nergens wordt je echt uitgedaagd. Badguys droppen wapens en kogels in overvloed en de game heeft veel checkpoints waardoor je nooit echt een groot gedeelte opnieuw hoeft te doen, mocht je het loodje leggen. Her en der zijn Playboys en Wanted-posters te vinden die je kunt verzamelen maar persoonlijk vind ik het meer een gimmick, aangezien de stad verder gewoon niet leuk genoeg is om te verkennen. Dus je wilt al helemaal niet ieder steegje in op zoek naar zo'n rukblaadje. De controls zijn verder makkelijk gehouden en het is een beetje dom dat Vito niet blind kan schieten. De tegenstanders kunnen het immers wel. En nee je kunt niet zwemmen, maar het is mafia. Die zwaaien met flappen en dan mogen ze zwemles skippen.

In tien uurtjes was ik door het verhaal heen en daarna is er ook niks meer te doen. Het einde stelde een beetje teleur, maar laat ruimte open voor een volgend deel. De game is wel op en top genieten als je het sfeertje kan waarderen, want daar bruist de game van. Ik heb zelfs enorm veel zin gekregen om een paar soortgelijke films te bekijken.

Ergens vorige week ook uitgespeeld en iets van 16 uur over gedaan volgens mij, op zich wel een aardige speelduur voor een game waarvan vele zeggen dat 'ie in tien uur uit te spelen is.

Velen vergelijken Mafia 2 met Grand Theft Auto en op zich zijn er hier en daar wat gelijkenissen zoals: de radiozenders, tunen, kleding kopen, nieuws dat wordt afgespeeld waarin je vorderingen besproken worden enz.
Maar het grootste verschil is toch dat Mafia 2 meer verhaal gedreven is, er is duidelijk te zien dat er veel tijd is besteed aan het verhaal, cutscènes en de lipsyncing.
De missies zijn lekker afwisselend, alhoewel de actie vaak binnendeurs plaats vindt. Dankzij de phycics kan ook zo een beetje alles kapot, van wandtegels tot flessen. Dit draagt zeker bij aan het schietgeweld.

De graphics vielen me best mee, het ziet er op zich wel mooi uit en tja dat gezeur over het korte gras kan me echt gestolen worden.

Verder is er gewoon een goede sfeer neergezet, ik voelde me soms net echt een maffiosi door de ontwikkelingen in het verhaal. Ook leuk om te zien hoe deel één en twee in elkaar verweven zijn. Alleen het einde had naar mijn mening beter gekund. Ik las iets over dat de makers verschillende eindes wouden implementeren op basis van de gemaakte keuzes in de game. Had toch echt meer van het einde verwacht, gelukkig wel een heerlijke shoot-out.

Hiernaast kun je trouwens ook gedurende de missies Playboy's en Wanted Posters verzamelen. Dit is op zich wel een leuk extraatje - met name de Playboy's -, maar het voelt aan alsof de makers je bezig wilden houden. Door het zoeken naar de Wanted Posters zie je overigens wel meer van Empire Bay dan tijdens de missies.

4,0 Sterren.

avatar van wwelover
Ik ben absoluut geen gamer, en er zijn erg weinig spellen die ik heb uitgespeeld. Maar Mafia II had me wel in een greep. Speelde het omdat ik goede herinneringen aan Mafia had voor de PC. En deel II was absoluut niet minder dan ik me deel 1 herinnerde. Het is absoluut niet makkelijk, zeker voor een amateur like me. Maar het is me wel gelukt. Echt aandacht voor die playboys en wanted posters had ik niet. Het speelde ook erg lekker en missies waren tof. Leuk verhaallijn ook. Beter dan bij de GTA spellen. Iets meer auto's was wel leuk geweest.

4.5*

avatar van RSCAGUY
Ik heb hem twee keer uitgespeeld. Best wel een leuk spel, maar toch flink wat minpunten.

De pluspunten zijn:

-Grafisch erg sterk en de stad bruist gewoon van de sfeer.
Het schietsysteem : gewoon dekking zoeken en dan lekker keihard toeslaan wanneer een vijand het waagt om even uit de dekking te komen. Verder kun je gewoon alles in je omgeving aan flarden schieten, wat erg leuk is.
-Het verhaal zit goed in elkaar, ondanks het abrupte einde.
-Het verzamelen van Playboys is een erg leuke bezigheid, in tegenstelling tot bv. de verzamelobjecten van de GTA's.

De minpunten zijn:

-Je hebt erg weinig vrijheid om de aanpak van je missies zelf te kiezen. Om maar een voorbeeld te geven: die missie in dat slachthuis. Je moet de sluiproute volgen die het spel je oplegt. Als je je bestemming vervolgens bereikt hebt kan je er bv. niet voor kiezen om ongestoord weer weg te sluipen, want een tussenfilmpje zorgt ervoor dat je betrapt wordt, en je wordt gedwongen om er al vechtend uit te komen.

- De politie is erg zwak en veel te traag. Gewoon even het gaspedaal indrukken en ergens afslaan is meestal al voldoende om ze af te schudden.

- Het hoofdpersonage Vito. Wat een agressieve zot is dat zeg. Van bemiddeling heeft die blijkbaar nog nooit gehoord. Zijn enige reactie luidt steevast: alles en iedereen dat hem een beetje tegenwerkt meteen in elkaar slaan. Jammer maar ik kan geen sympathie voor hem opbrengen. Tommy uit Mafia I was een heel stuk menselijker, die kon het tenminste over zijn hart krijgen om sommige personen te vergeven. Ook Vito's maatje Joe komt soms erg irritant uit de hoek.

-De slotmissie is erg matig en het verhaal eindigt nogal onbevredigend. Het hele spel is met slechts 15 hoofdstukken nogal aan de korte kant.

avatar van 3bdelilah
Gemengde gevoelens, ik hou erg van dit onderwerp (o.a. Godfather trilogie en Goodfellas mijn favorieten) maar ik vind het er niet helemaal uitkomen in deze game. Ik vind het ook een erg clichématig verhaal op 't gebied van de maffia, je wilt er graag bij horen en zodra je erin zit, gaan de eerste maanden altijd erg lekker en daarna begint de hel. Ook hier dus. Ook erg tof dat oude bekende Tommy Angelo er eventjes bij is, al is het alleen dat de twee hitmen uit deel 1 dus nu Vito en Joe blijken te zijn.

Ik vond Vito ook erg droog klinken, ik heb hem maar op twee momenten of zoiets écht iets met passie horen zeggen. Zitten ook typisch grappige maffia momentjes in, met die stinkende lijk in de auto bijvoorbeeld. Ik vind het ook erg jammer wat ze met Henry gedaan hebben. Dat ze een snitch van hem hebben gemaakt, vond ik al persoonlijk jammer maar dat ze er dan verder niks meedoen vind ik al helemaal gek. Je wordt er alleen mee geconfronteerd en punt, had dat dan graag uitgediept zien worden.

Hoe dan ook, leuk voor eventjes maar voor mij geen top game. Had de code van The Betrayal of Jimmy destijds meteen verzilverd en ik wilde er net meteen mee beginnen, maar ik ben nu eventjes helemaal klaar met Mafia II dus die DLC probeer ik later misschien wel 's.

avatar van Eliandjiee
Redelijke mafia game.

De sterke kant van deze game is het verhaal. De stad is mooi en sfeervol, zeker het sneeuw gedeelte. De personages zijn tof en het verhaal is goed geschreven.
De grote downside van deze game vond ik de gameplay. Het voelt traag aan, je wordt veel heen en weer gestuurd, dit maakt de game repetitief. De actie is ook niet meer dan redelijk, met een matig werkend coversysteem.

Toch 3,5 ster voor een sterk verhaal en een sfeervolle stad met toffe personages!

avatar van GuybrushPeepwood
Meeste van de gameplay is een beetje rijden van punt A naar punt B. Verhaal is wel goed maar gameplay is niet veel aan... Mafia 1 was uitdagender.