Mafia II (2010)

Alternatieve titel: Mafia 2

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Illusion
Uitgegeven door 2K

Mafia II draait rond de vriendschap en criminele carrière van Vito en Joe. Jij bent Vito, een veroordeeld crimineel, die, in plaats van de gevangenis in te gaan voor een mislukte overval, zich vrijwillig aanmeld voor een tour in de Tweede Wereldoorlog. Als Vito terug komt uit deze hel, belandt hij al snel met zijn oude vriend Joe in het criminele circuit. Mafia II schotelt een donkere, realistische wereld voor tijdens de jaren 40 en 50, in Empire City, een stad die erg lijkt op New York. In Mafia II zul je je opnieuw moeten bewijzen bij een van de invloedrijkste mafia families van Empire city, en jezelf opwerken van 'Errand Boy' tot 'Made Man'.

Het ontbreken van auto-aim is de enige reden waarom ik dit game (nog) niet heb aangeschaft..eis ik teveel?

avatar van wiiplayer
Er is toch wel auto aim? Ik heb het net iets van 4 uur achter elkaar gespeeld. Als je op L2 drukt richt hij automatisch op de vijand, dan hoef alleen nog even te schieten. Makkelijker kan niet.

avatar van Spock
Grappig, dat doet hij bij niet. Ik heb hem overigens wel op het lastigst staan bij deze titel. Maar toen ik hem aanvankelijk op makkelijk had staan, kreeg ik alleen een correctie: ik mikte in de richting van een vijand en hij corrigeerde zich automatisch. Je kunt dan ook vanuit cover op een vijand mikken, om dit schot gecorrigeerd te krijgen. Laten we het maar quasi-auto-aim noemen. Overigens denk ik niet dat deze een volledige auto-aim als in GTA4 nodig heeft, aangezien de meeste vijanden met drie schoten dood zijn, en nauwelijks bewegen.

Hmm wiiplayer zegt dat er wel auto-aim is, en Spock zegt dat het er niet is..

Dan zal het er wel allebei zijn.

avatar van wiiplayer
Auto Aim kun je aan zetten in het opties menu. Ik heb hem de laatste 3 maanden nog 2 keer uitgespeeld dus ik weet het.

Hmm oke ..dan zal het wel aan de Demo liggen want ik heb namelijk de Demo op 360 lopen spelen steeds en daar kon het niet.

Confusie schreef:
Dan zal het er wel allebei zijn.

zegt confusie

avatar van Starmaster501
Bij een game ontwikkeld door Illusion

avatar van hitman
Nou dat was het dan, snel klaar.
Nou hopen op deel 3 omdat ik Joe wil redden
Overigens vet mooi gemaakt.

avatar van Visie
hitman schreef:
Nou dat was het dan, snel klaar.
Nou hopen op deel 3 omdat ik wil Joe redden
Overigens vet mooi gemaakt.

Ruik ik spoilers?

avatar van hitman
Visie schreef:

Ruik ik spoilers?
Nee, ik zeg verder niks over het hoe en wat.

Binnenkort staat dit spel in mijn collectie alleen het liefst wil ik niet de Platinum Edition ervan maja tegenwoordig als er een Platinum Edition is is het onmogelijk om de originele hoes te vinden.

avatar van Mr. Olaf
koning-phong schreef:

Ikzelf doe dit eigenlijk, maar wellicht ergens tweede hands? Dan heb je iig de originele hoes erbij. Aangezien deze game SP only is, hoef je ook niet te klooien met online passes oid.

Nee, ik zeg verder niks over het hoe en wat.

Ach spoilers..wat valt er bij een Maffia game precies te spoileren zelfde gedoe zoals altijd lijkt mij.. ik weet al een beetje hoe het verhaal gaat maar toch heeft het geen effect op dat ik deze spel nog weleens wil uitspelen

avatar van bro
bro
Wederom prachtige game inderdaad! Ben hieraan nog maar een uurtje of 3 aan begonnen, nog voordat ik het eerste deel afgewerkt had omdat toch hier en daar een paar puntjes waren die door lichtelijke ergernis m'n geduld deden verliezen, maar geen enkel van dit heb ik kunnen terug speuren in dit deel, ze hebben goed naar de feedback geluisterd dus, altijd leuk!
Veel kans dat ik deel één toch weer oppak, maar eerst dit afronden

avatar van Spock
Nog veel plezier, hij is inderdaad erg leuk.

Nee, ik zeg verder niks over het hoe en wat.

Dat is echt wel een spoiler hoor, nu weet ik dus dat Joe op het einde wordt ontvoerd of zoiets. Dat je niet zegt hoe en wat, maakt het echt niet minder een spoiler. Bedankt captain spoiler, graag spoilertags eromheen!

avatar van Realistic Gamer
Zeer goede, en realistische game, met ook een prachtig verhaal. Mooie sfeer, en het is ook goed te spelen. het varieert ook, in plaats van dat je alleen maar op dezelfde plaats bent. Bervoorbeeld dat je op een gegeven moment in een gevangenis terecht komt, is ook heel erg mooi! Wat ik ook heel leuk vond waren de auto's, inclusief dar kilometer tellertje, dat zich tijdens het auto rijden rechts onderin bevind. het geeft ook aan waneer je moet gaan tanken. kijk, dat noem ik pas echt realistisch, wan tin die Gta's is dat niet zo, jammer genoeg...

Ook de humor zit wel goed, en ik heb mij zeer zeker vermaakt. ik heb het liefst wel games met chapters, in plaats van die gewone sanboxen, of hoe je het ook noemt. Want dan kun je ze telkens
op een hoger niveau uitspelen, en trofeeën winnen, en dat vind ik altijd erg leuk om te doen,
plus is het ook nog eens een uitdaging voor mij!

Wel een min puntje waar aan ik mij ontzettend aan ergerde, en dat was toch wel zeker die checkpoints! Daar werd ik soms heel gefrustreerd van! Ik vond het in ieder geval wel erg irritant,
om weer zo veel over te doen.

Maargoed...

Kortom: Het is wel een zeer geslaagde, realistische, en een Prima Game!
Jammer van die checkpoints, dus helaas geen 5.0, maar wel een zeer dik verdiende 4.5!

avatar van Toni G
Die checkpoints konden inderdaad erg vervelend zijn en ik vond het ook wel jammer dat je niet echt totale vrijheid had zoals in GTA.

avatar van rickazio
^ Op zich een prima game, maar het speelt wat minder prettig als bijv. de GTA games inderdaad.

- minpunten
Het bewegen van je character, het schieten en de details van de graphics. Cutscenes waren niet heel boeiend en niet zo heel mooi. Het zit hem ook vaak in details, bijv. audio dat niet helemaal gelijk loopt. In het algemeen is het spel wat te statisch en te beperkt in mogelijkheden. Daarnaast mis je submissies die je wel bij vergelijkere games ziet, het is teveel gericht op ''de'' verhaallijn.

+pluspunten
Verhaallijn, afgezien van het feit dat die kort is en de cutscenes op uitzonderingen na saai waren is het verhaal origineel en word je soms geheel verrast en ga je helemaal op in de beleving. De omgeving en de sferen op straat, zeker in het begin van het spel, waren ook leuk. Je kreeg echt het gevoel dat het zich afspeelde in de jaren 40-50.

conclusie: als mafia 2 meer aandacht had besteed aan de gameplay, een fijnere manier van bewegen, schieten en sub-missies had toegevoegd had het spel veel hogere ogen kunnen gooien.

avatar van Waackx
Het verhaal is prima de graphics zijn prima, maar o wat is deze game makkelijk.
Ik speelde op Hard Mode maar ik had echt het gevoel dat ik Easy Mode zat te spelen, de eerste 8 chapters heb je al binnen uurtje of 2-3 uitgespeeld en pas bij de laatste of ene laaste chaptter, nummer 14 wordt je eens getest op je skills, retemoeilijke missie die dus totaal niet in verhouding staat met de eerste 13 chapters en deze hele game heb je binnen 6 misschien 8 uur helemaal uitgespeeld, notabene op Hard Mode.
Want er zijn geen Side missions dus daarna is ook geen bal meer te doen in dat stadje.
Het schietsysteem vond ik ook maar matig net als de AI.
Wat een overschatte game naar mening en vond het 1 van de slechtste van 2011.
Dus wat hij hier in de top 250 doet vraag ik me echt af.
Het meest gekke was nog de DLC van de game, Jimmy´s Vendetta want als je die op Hard Mode speelde had je ook daadwerkelijk het gevoel dat je op Hard stond te splen.
Dus de werkelijke game had de moeilijkheidsgraad van de DLC moeten hebben.

Die cover mode shootouts worden zo snel eentonig.

Veel meer dan dat is dit niet.

Vond het niet geweldig.

Vervelend personage ook, die Joe.

Hoofdrolspeler was ook maar een knaapje.

Wel erg bijzonder was het 'let it snow' moment.

Vond het eerste deel veel beter. Juist door het gebrek aan een coversysteem was het bij vlagen veel spannender en uitdagender.

Vind echt niet dat dit de standaard moet worden zoals het dat nu eigenlijk wel is.

De gameplay wordt er veel te eenzijdig van.

avatar van 3bdelilah
Heb deze game er gratis bijgekregen toen ik 2 maanden geleden wat kocht en ik begin er nu pas mee (o.a. Darksiders I en II, Bioshock I en II, regelmatig potjes FIFA en BF3 kregen ik de voorkeur). Gisteren mee begonnen en de eerste drie hoofdstukken zitten erop.

De voice actor van Vito klinkt echt als een natte krant. Hopelijk komt daar nog passie in, want dat vind ik wel een beetje jammer.

avatar van 3bdelilah
Gemengde gevoelens, ik hou erg van dit onderwerp (o.a. Godfather trilogie en Goodfellas mijn favorieten) maar ik vind het er niet helemaal uitkomen in deze game. Ik vind het ook een erg clichématig verhaal op 't gebied van de maffia, je wilt er graag bij horen en zodra je erin zit, gaan de eerste maanden altijd erg lekker en daarna begint de hel. Ook hier dus. Ook erg tof dat oude bekende Tommy Angelo er eventjes bij is, al is het alleen dat de twee hitmen uit deel 1 dus nu Vito en Joe blijken te zijn.

Ik vond Vito ook erg droog klinken, ik heb hem maar op twee momenten of zoiets écht iets met passie horen zeggen. Zitten ook typisch grappige maffia momentjes in, met die stinkende lijk in de auto bijvoorbeeld. Ik vind het ook erg jammer wat ze met Henry gedaan hebben. Dat ze een snitch van hem hebben gemaakt, vond ik al persoonlijk jammer maar dat ze er dan verder niks meedoen vind ik al helemaal gek. Je wordt er alleen mee geconfronteerd en punt, had dat dan graag uitgediept zien worden.

Hoe dan ook, leuk voor eventjes maar voor mij geen top game. Had de code van The Betrayal of Jimmy destijds meteen verzilverd en ik wilde er net meteen mee beginnen, maar ik ben nu eventjes helemaal klaar met Mafia II dus die DLC probeer ik later misschien wel 's.

Deze game was voor mij een teleurstelling. Het was heel erg linear ook moet je van de game naar je warderobe om kleren aan te trekken.
De grote minpunt is dat je op een gegeven moment een vuistgevecht krijgt. Na 5 keer proberen lukte het mij niet. Als je dood gaat hele missie opnieuw. Dit zorgde er voor dat ik geen Maffia games wil spelen om deze reden.
Terwijl ik geen gamer ben bijv. Mass effect serie speel ik op hoogste of ene hoogste niveau.

avatar van Bombong
ag_c schreef:

Ik vond juist de checkpoints in Mafia II wel gebruikersvriendelijk. Als je dood gaat, begin je weer vlak voor het betreffende gevecht. Dit in tegenstelling tot GTA IV, waarbij je ook weer eerst weer helemaal opnieuw naar de locatie moest rijden voor dat gevecht. Dat verpestte die game voor mij en het is mij dan ook een raadsel waarom iedereen daar altijd zo enthousiast over is. Mafia II vond ik echt veel beter en ook mooier om te zien.