Mafia II (2010)

Alternatieve titel: Mafia 2

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Illusion
Uitgegeven door 2K

Mafia II draait rond de vriendschap en criminele carrière van Vito en Joe. Jij bent Vito, een veroordeeld crimineel, die, in plaats van de gevangenis in te gaan voor een mislukte overval, zich vrijwillig aanmeld voor een tour in de Tweede Wereldoorlog. Als Vito terug komt uit deze hel, belandt hij al snel met zijn oude vriend Joe in het criminele circuit. Mafia II schotelt een donkere, realistische wereld voor tijdens de jaren 40 en 50, in Empire City, een stad die erg lijkt op New York. In Mafia II zul je je opnieuw moeten bewijzen bij een van de invloedrijkste mafia families van Empire city, en jezelf opwerken van 'Errand Boy' tot 'Made Man'.

avatar van bro
bro
ag_c schreef:
Deze game was voor mij een teleurstelling. Het was heel erg linear ook moet je van de game naar je warderobe om kleren aan te trekken.
De grote minpunt is dat je op een gegeven moment een vuistgevecht krijgt. Na 5 keer proberen lukte het mij niet. Als je dood gaat hele missie opnieuw. Dit zorgde er voor dat ik geen Maffia games wil spelen om deze reden.
Terwijl ik geen gamer ben bijv. Mass effect serie speel ik op hoogste of ene hoogste niveau.

Waarom krijg ik toch zo vaak de indruk dat gamers hun beoordeling over een game laten afhangen van het feit of op het moment van spelen in een slechte stemming waren of niet :/
Al die frustratie, ai ai ai

Bij muziek heb je dat ook wel, maar bij games valt het toch wel meer op. Zoals bijvoorbeeld hier, doordat een game afgekraakt wordt op het feit dat de gamer zelf gewoonweg geen geduld heeft...
Ik heb dat ook wel hoor, meer dan me lief is zelfs. maar dan weet ik dat ik beter gewoon een filmpje opstart en een andere keer een nieuwe poging moet wagen. Soms lukt het een paar dagen later simpelweg vanaf de eerste poging. Heus...

SDG030
Ben nu met deze game bezig, maar op één of andere manier trekt het me toch niet zo. Ik vind het niet slecht, de sfeer is fantastisch, maar ik moet me er elke keer echt toe aanzetten om een chapter te gaan spelen. Waardoor dat komt? Ik heb geen idee. Toch nog maar proberen uit te spelen voordat GTA V op de deurmat valt.

avatar van Nqouy
Nog steeds 1 van mijn favoriete ps3 games.
Werd totaal meegezogen in de verhaallijn en heb hem dus ook in korte tijd uitgespeeld.
Super verhaallijn, mooie graphics en erg verslavend.
Nu stilletjes hopen op een vervolg op de PS4

avatar van Eliandjiee
Redelijke mafia game.

De sterke kant van deze game is het verhaal. De stad is mooi en sfeervol, zeker het sneeuw gedeelte. De personages zijn tof en het verhaal is goed geschreven.
De grote downside van deze game vond ik de gameplay. Het voelt traag aan, je wordt veel heen en weer gestuurd, dit maakt de game repetitief. De actie is ook niet meer dan redelijk, met een matig werkend coversysteem.

Toch 3,5 ster voor een sterk verhaal en een sfeervolle stad met toffe personages!

Grappig om op de eerste pagina's te lezen hoe er destijds hoopvol werd geanticipeerd op deze game, en hoe hij nog een paar keer grof is uitgesteld.

Zo lees je letterlijk hoe iemand in februari 2009 zegt dat het waarschijnlijk pas de aankomende herfst zal worden, terwijl zoals de historie nu heeft vastgesteld het uiteindelijk dus 2010 werd toen deze game dan eindelijk uitkwam.

Voor mij zelf allemaal nooit een punt geweest want in die tijd was ik er zelf eigenlijk even een paar jaar uit qua computerspellekes speulen, pas eind het jaar dat deze uitkwam begon er voor mij een nieuwe opleving met de aanschaf van een ps3.

Waardoor ik dus al gauw ook een game als deze een kans zou geven. En zo heel denderend vond ik 'm dus uiteindelijk niet: aardig, bij vlagen behoorlijk aardig zelfs maar nergens gaf het de indruk van de allereerste in mijn ogen vrij legendarische.

En zo hebben we op dit moment dus weer iets om naar uit te kijken, met het aankomende derde deel over een kleine twee weken. Iets waar ik inmiddels wel de nodige verwachtingen bij heb verkregen, zo na het bekijken van de meest recente beelden.

Wellicht in mijn beleving eindelijk de waardige opvolger die het eerste deel altijd al verdiende. Zowel qua sfeer als gameplay heerlijk strak gestileerd en uitgevoerd. Wat ik er zo van zie wellicht een volgende stap in het sandbox genre; we wachten nog even geduldig af.

Vooraan in de rij zal ik dan ook staan over die kleine twee weken om dat aankomende derde deel maar eens aan een stevige speelsessie te onderwerpen.