Max Payne 2: The Fall of Max Payne (2003)

PC / PlayStation 2 / Xbox / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Rockstar en 1C

Max Payne heeft de DEA verlaten en hij is weer teruggekeerd naar de NYPD. Als hij met een routineonderzoek bezig is komt hij erachter dat de doodgewaande Mona Sax nog in leven is. Max' reis door de nacht is verre van over.

Tsjo-Wi schreef:
Naja echt moeilijk vind ik het ook niet echt maar toch ging ik wel vaak dood. Dat komt omdat je echt heel weinig kogels kan vangen. Één vijand die je net ff te laat ziet kan al fataal zijn. Maar het is een stuk makkelijker te doen door constant te quiksaven en heeel veel bullettime te gebruiken.

Dat is eigenlijk een beetje het uitgangspunt van dit spel, die bullet time.
Ik moet wel zeggen dat ik dit al van voor ik er aan begon wist (ik had dit spel zoveel jaar terug al eens gespeeld, maar had er terug eens goesting in) en ik vond het verschrikkelijk moeilijk om op de juiste momenten de juiste hoeveelheden bullet-time te gebruiken. Wat vaak resulteert in droog stormen en schieten.

Na een tijd leer je ook wel dat je hun kogels door juist te lopen makkelijk kan ontwijken zoals in een cirkeltje om hun heen lopen, dan raken ze je bijna nooit als je maar snel genoeg loopt, dit was wel in de 1 veel meer het geval.

Ik vind het in dit deel wel jammer dat max een face lift gekregen, ik was "gehecht" geraakt aan dat lelijk gezicht.

Voor de rest, terug een uitstekend verhaal van zo'n kwaliteit dat zelfs een slecht shooter er goed door zou worden. Gelukkig stel het schieten zelf ook veel voor (naar mijn mening).

Mooi.
Fun house geweldige level.
Twee keer perspectiefverandering ook mooi.
Beetje simpel en lineair.

En goed verhaal, spooky dromen plus mooie vuurlevels.

goed spel, een van mijn favorieten. 2 computers geleden had ik hem uitgespeeld op detective mode. 1 computer geleden had ik hem ook uitgespeeld op detective mode. Nu heb ik hem uitgespeeld op detective mode en op hard-boiled mode. Nu ben ik bezig met dead on arrival. (is moeilijk).

Een vraagje: dit is toch een 'third person shooter'?

avatar van Tsjo-Wi
Ja.

avatar van Mephisto
Deze game bevalt mij beter qua gameplay en graphics (uiteraard) dan het eerste deel. De verhaallijn is uitstekend, en mocht nog wat langer duren. Het is jammer dat het vervolg hierop zich niet meer in NYC zal afspelen: de sfeer van deel 1 en 2 zaten daarom perfect.
Dit is niet alleen een spannende shooter, hij is ook nog eens mooi gemaakt. Klasse.

ik heb na dat ik klaar was met dead on arrival (gisteren middag) heb ik een mod gedownload.

Mona The Assassin.

Dat is echt een hele goede mod met mona.

Mona The Assassin.

Dat is echt een hele goede mod met mona.

ik vond hem zelf ook erg goed.

Nog wat aanraders zijn "The Boiling" (zelfde makers van Mona the assassin) en een Mission Impossible 2 mod (waar heel veel tijd is ingestoken voor eigen levels, characters models en slechte voice acting met aussie accent).

En er was ook een mod genaamd Seventh Serpent (genesis?), waarin je op een sci-fi ruimteschip met 2 ruimte soldaten hordes van vijanden afknalt met een gatling minigun en andere aangepaste wapens. ook erg knap gemaakt.
Dit soort mod's laat zien hoe goed de gameplay en engine van max payne 2 was en nog steeds is.

avatar van Mephisto

Mephisto schreef:

Waar kan ik trouwens goeie mods vinden?

Is een los verhaal, met 5 nieuwe levels waarin je met mona speelt.
De beste website (die ik ken) voor max payne modes is deze Modb max payne 2 link website.
verder zijn er genoeg sites via google te vinden die wat minder bekende mod's hebben.

avatar van hans jacobs
Dit is een van de beste third person shooter die ik heb gespeeld, omdat het verhaal heel goed is en de gameplay zeker, ik heb het al zo'n twintig keer uitgespeeld en nog altijd niet beu.

Mephisto schreef:

Waar kan ik trouwens goeie mods vinden?

type het eens in op[ youtube, ik ben mijn site vergeten, ik zoek het zo even op...

TruePimpTingle schreef:

Is een los verhaal, met 5 nieuwe levels waarin je met mona speelt.

ja, die site was het en Mona The Assassin was gratis, het zijn wel geweldige levels...

RomeX
Wat een spel is dit zeg.
Heb hem onlangs nog uitgespeeld en het was weer genieten.
Een spel uit 2003 en nog steeds keigoed.

ckers, en een vraagje, is deel 3 nu al uit of nog steeds niet :S

avatar van Ricxz92
Nee, die is niet uit. komt pas aan het einde van het jaar..

avatar van WeZet
Stem verhoogd naar 5, vooral door de intrigerende "90's cult serie" "Address Unkown". Meest psychotische en daardoor voor mij heel interessante serie (al is het maar een easter egg) die ik ken. Dexter is er niks bij!

Toen ik de Max Payne games voor het eerst speelde was ik aan het puberen. Lekker schieten in een donker sausje. Maar nu ik wat ouder ben merk ik pas dat het eigenlijk een diep, diep tragisch verhaal is. De donkerste melancholie denkbaar, met perfect passende beelden en voice acting. Het snijd door de ziel. Ook de psychologische kant is diep uitgewerkt (actie, reactie, verleden, melancholie, uitzichtloos, depressie etc.) Ik herken er veel van in mijn huidige leven. Helaas blijft de game daardoor een parel voor me.

"Wherever I went, the pay phones started to ring. Finally, I collected enough courage to answer one." - paranoia

"I wasn't gonna give up on her. I could hear her voice in my head wherever I went, guiding me. I traced my double to a classy uptown nightclub: The Pink Flamingo. It was happy hour. They were serving flamingo cocktails. Somehow the flamingo was tied to my double. The stripper on the bar looked just like my girlfriend. Mirra's men had found me. I ran."

"The poet Pool in his poem 'Somebody's been wearing my face again' wrote, "In this hall of mirrors built by liars I am a pale reflection of myself." I had escaped from the pink bird mental institute. I was lost in Noir York City. I couldn't find my way back home. John Mirra had made me a killer. I had become him, John Mirra. Maybe I had always been him."
- schizofrenie

Fenomenaal! Overigens is het utierlijk van Max in deel 1 gebaseerd op scriptschrijver Sam Lake. (die zoweel de game als Address Unkown deed)

Ricxz92 schreef:
Nee, die is niet uit. komt pas aan het einde van het jaar..

damn!

beetje weinig berichten hier....

avatar van Tsjo-Wi
4 paginas valt toch wel mee?

ja, dat wel, ik bedoel, in lange tijd geen berichten, srry, zei het verkeerd.

Weer eens geïnstalleerd op m'n nieuwe laptop, blijft toch genieten deze game. Heerlijk, dat zwartgallige noir-universum met May Payne als ultieme hard-boiled agent en de actie à la John Woo.

Jammer dat ik Max Payne 1 niet aan de praat krijg op windows 7...

had ik eerst ook problemen mee, ik vind dit deel toch beter..

JustMike schreef:
ik vind dit deel toch beter..

Moeilijk om te zeggen, ik vind beide delen zeer vernieuwend (helemaal voor die tijd) en beide hadden hun sterkte punten, zo had deel 2 de gameplay beter gebalanceerd, en waren de shoot outs erg goed gedaan, maar had deel 1 wel de epischere boss battles, die eigenlijk in deel 2 vrij afwezig waren (op de gevechten met kaufman en Vlad na dan), vooral het gevecht met de chopper en de psycho lupino waren ge-wel-dig!
ook had deel 1 meer verwijzingen naar films en meer kleine grapjes, daar tegenover staat dat de droom sequenties in 2 echt on overtroffen zijn in de game geschiedenis.

Man, deze blijft gewoon goed.

Wilofski schreef:

Ja, godzijdank, een ietsje beter gezicht, nu mag Mark Wahlberg hem alleen niet meer spelen haha

avatar van Boznaldo
fantastisch spel!

ik kwam door dit spel in een heerlijke flow.

ik vond hem zo goed dat ik hem 2x heb uitgespeeld.

in 1 woord.

FORMIDABEL!!!!

AvMerode
Weet iemand hoe je Max Payne 2 op windows 7 met 64-bit kunt spelen? ik heb hem namelijk nog op cd en volgens w7 word ie niet ondersteund.
Ligt volgens mij aan de cd beveiliging, soort conflict met windows 7 denk ik.
Via steam is ie ook te downloaden zie ik, maar zie geen w7 staan.
Hoop wel dat ie het op w7 met 64-bit doet, want heb namelijk laptop en pc met w7 64-bit.

Deze en het eerste deel zouden ze eens opnieuw uit moeten brengen voor de ps3.

Dat zou pas chill zijn.

op xbox 360 is het een arcade