Rock Band 2 (2008)

Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Harmonix
Uitgegeven door Electronic Arts en MTV

In Rock Band 2 kun je met vier vrienden een echte band vormen en een groot aantal nummers spelen op plastic instrumenten. Daarbij zijn er twee gitaristen, een basist en een zanger. De game bevat een groot een aantal nummers en die zijn aan te vullen met nummers die je kunt downloaden. Probeer alle nummers zo goed mogelijk onder controle te krijgen en win daarme veel fans.

Is dit al de hele Rock Band 2? Of nog een voorproefje?

Dit is de enige Rock Band 2 op deze site, dus ik neem aan dat 't gewoon de volledige game is. Al is de ondertitel wel verdomd misleidend en bovendien zo onnodig als wat.

Ik ben helemaal into the music games a la RB en GH. Ik vind alleen RB 2 in vergelijking met het eerste deel weinig vernieuwend, op een andere tracklist en drumstel na dan, die ik wel okee vind.

desondanks 4*

avatar van sdr
sdr
Featured songs include "Ace of Spades" by Motörhead, "Any Way You Want It" by Journey, "Everlong" by Foo Fighters, "Let There Be Rock" by AC/DC, "My Own Worst Enemy" by Lit, "Pinball Wizard" by The Who, "Psycho Killer" by Talking Heads, "Spoonman" by Soundgarden, and "White Wedding" by Billy Idol.

Wel aardig goede bands ertussen.

Talking Heads, woehoe!

avatar van wiiplayer
Mijn stem van 0.5 verwijderd.
Ik heb dit spel niet gespeeld en blijkbaar uit vooroordeel gestemd. (in mijn eerste weken op GamesMeter )

wiiplayer schreef:
Mijn stem van 0.5 verwijderd.

Goedzo, ik heb het spel ook nog nauwelijks gespeeld, maar alleen al de downloadable tracks zijn super!

de track list is heerlijk beter als het eerste deel en notenplaatsing is ook beter als in guitar hero

MikeMannuh
Ik vind de tracklist en de downloadable contect super, maar ik vind de gameplay vergeleken met Guitar Hero onspeelbaar. Ten eerste, als meerdere mensen spelen gaan alle 3 de notenbars op de snelheid van degene die op het laagste niveau speelt. Dit haalt je complete timing door de war als je op een hoger niveau speelt. Ten tweede, de vierkante vorm van de noten is vreselijk. Als je op expert een dikke solo voor je kiezen krijgt is het net alsof je afgaat bij Tetris. Er is gewoon NIET te zien wat je moet spelen. Bij Guitar Hero heb je dan Hyperspeed daarvoor, zodat de noten wat uit elkaar gerekt worden, maar die werkt in Rock Band ook vreselijk slecht. Kortom, geweldige setlist, geweldige downloadable content, alleen ongelofelijk slechte gameplay naar mijn mening.

avatar van Ace of Spades
Rock Band 2 is toch wel dé muziekgame van dit moment.
Het is een simpel concept, muziekgames, maar het werkt ò zo goed en verslavend. Ik raakte sinds Guitar Hero III in de ban van dit soort games en sindsdien ben ik er niet bij weg te slaan.

Dat is dan ook een reden dat ik zeer positief werdt van de Rock Band serie, omdat deze ook nog eens drums en zang introduceerde! Hoewel ik eerst koos voor tegenhanger GH:WT, kocht ik al snel RB2 en dit was duivels goed.

Er zitten maar liefst 86 nummers (allen zijn origineel) in, die bijna allemaal tof zijn op alle instrumenten. Er zitten een aantal onbekende artiesten in, maar ook hele grote namen als Judas Priest, Dream Theater, Foo Fighters, Mötorhead, Bon Jovi, Pearl Jam en nog veel meer. Goede zaak toch!?

Een groot voordeel aan dit vervolg was voor mij dat je nu ook bass kon spelen in je eigen career. Ik erger me er nog altijd aan dat de bass-gitaar nogal ondergesneeuwd wordt bij de meeste muziek en het is dan ook mooi dat je dat nu wel goed in RB2 kan doen.

De game zelf is niet veel vernieuwd in vergelijking met het vorige deel, je kunt nog steeds een World Tour volgen (wat overigens prima is uitgewerkt) en grafisch is het ook nog gewoon hetzelfde.
Dit neemt niet weg dat de game er prima uitziet, en je let meestal toch niet op de achtergrond als je in een geweldig solo zit.

Alsof 86 nummers nog niet genoeg is, kun je ook nog heel veel downloaden. Uit een nummer-bibliotheek van maar liefst 400+ nummers, kun je altijd wel iets vinden dat je ligt. Voor een redelijke prijs (circa twee euro per nummer) kun je een nummer kopen, maar dat is al het plezier extra zeker waard.

Ik speel deze game nu al maanden en hij verveelt me nog steeds niet. Geweldig

avatar van Ace of Spades
----

MikeMannuh schreef:

- Je eerste negatieve punt, daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Ik speel met sommige vrienden wel eens op easy, maar als ik aan het drummen ben gaat het nog steeds op gewone expert-snelheid hoor.

- Die rechthoekige (nee, het zijn geen vierkantjes) vorm van noten moet je liggen, en ik vind het juist veel fijner spelen dan de rondjes in de Guitar Hero reeks. Het ziet er slicker uit en ik vind dat je veel meer het gevoel hebt dat je de noten echt raakt.

- Over je Hyperspeed geval, daar moet ik je wel een beetje gelijk in geven. Bij Guitar Hero kun je mooi instellen op welk niveau je het wilt (1-5), maar bij Rock Band's Breakneck Speed gaat het al gelijk op het hoogste niveau, wat mij dan weer te snel is. Dat is een punt wat ze kunnen verbeteren inderdaad.

avatar van mr blijhoofd
ik vind deze guitar game gewoon beter dan guitar hero 5 en daarmee uit.

avatar van JH.
JH.
Dit is echt de beste general-muziekgame van het moment. 85 leuke nummers op de disc, maar de 1000+ nummers die je kunt downloaden zorgen voor nog VEEL meer plezier. Harmonix is echt fantastisch dat ze zo'n goede ondersteuning verzorgen.

Als je een guitar hero/rock band game koopt voor de soundtrack (dat lijkt me logisch) en je koopt er maar 1 dan is dit zeker geen miskoop ook lekker veel metal, wat mij wel kan bekoren:)