SoulCalibur III (2005)

PlayStation 2 / Arcade
Fighting

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Nightmare keert terug om het kwaadaardige zwaard Soul Edge te hanteren. Deze editie van Soul Calibur plaatst klassieke en nieuwe karakters in dodelijke gevechten. Zet de tijdloze saga van deze epische gevechten voort in de "Tales of the Soul" mode, graaf dieper in de wereld van Soul Calibur door je eigen personage te maken in de creatie mode of neem deel aan real time strategie gevechten in de "Chronicles of the Sword" mode.

avatar van Metalfist
Zeer tof spel, alleen is de eindeloze tekst die je moet doorlopen in de Tales of the Soul mode wel wat irritant maar de tussenfilmpjes zijn wel mooi gemaakt en ook dat je in die tussenfilmpjes zelf moet reageren, bv met Zasamel op dat draaiend rad, is goed gevonden. De Chronicles of the Sword moet ik nog is uitdokteren want dat heb ik nog niet gespeeld. Soul Calibur III is zeker een verbetering tegenover het vorige deel (meer karakters en iet of wat betere moves) ook zijn de missies wel leuk en kun je ze in verschillende moeilijkheidsgraden uitspelen. De tournamentmode die niet in deel II zat was in het begin leuk alleen was het irritant dat je na een tijd spelen wou stoppen en vrij ver geraakt was, dat je wel terug opnieuw moest beginnen

4.00*

avatar van waxs
Dit spel was in het begin wel absurt duur, althans, duurder dan de gemiddelde game.

avatar van kArIzMa_TuRk
Dit komt mij bekend voor!

Is dit een spel waar ze vechten in een ring? en dat je, je tegenstander ook naar beneden kan duwen/gooien van die ring? of niet?

avatar van Metalfist
Dat is hem Karizma, al kan het ook wel dat je deel 2 bedoelt want daar kon je dat ook doen. Zo veel heb ik hem niet betaald maar ja ik had een slecht spel (vond ik) verkocht aan Game Mania en dan met dat geld dit spel in 2dehands gekocht.

avatar van kArIzMa_TuRk
Als ik zo die cover van deel 2 zie denk ik dat, dat hem niet is. Had deze vorig jaar 4 uur lang gespeeld bij een vriend. Ik won elke keer van hem en had hem heel vaak weggegooid van die ring. Dit spel ziet er behoorlijk netjes uit. Snelle en leuke gameplay. Wel jammer dat het geen online-modus heeft. Ik weet ook nog dat het soms wat té frustrerend was.. ik geef het een 4,0*

avatar van Mega Man
Ik heb nooit begrepen waarom dit deel exclusief naar de PS2 moest. Bij SCII was juist de Cube versie het populairst dankzij (Voor non-Zelda fans: "ondanks") Link. Gelukkig komt Namco tot besef en brengt de aankomende SCIV uit voor de 360 en PS3 en het speciale Soul Calibur: Legends exclusief naar de Wii. Verder over SCIII: wederom een pracht van een Beat 'm Up. Helaas wat minder memorabele liedjes dan in SCII. Pluspunt: De meer interactieve levels, meer personages, 'create a fighter' mode en de 'Chronicles of the Sword' optie. Mooi spel!

%%%%%%
Vond een aardige game.Ziet er netjes uit,maar het word snel eentoonig dat is jammer 3 sterren.En dit spel was inderdaad bij het begin duurder als het normaale

avatar van Metalfist
Voor het eerst nu de chronicles of the sword mode gespeeld en ik geef hem een half puntje erbij, ook een zeer plezante mode

4.5*

avatar van 7higer7
geweldig spel ongelooflijk mooi en die personages zijn ook erg mooi vooral zezelazem is mijn held
kan niet wachten tot deel 4
een van de beste die ik ooit op de ps2 gespeelt heb
4,5 *

Game_Kaza
Goed spel, dat vernieuwingen weet te brengen. En niet kleine ook.
- Eigen Character maken in een Beat E'm Up game, erg knap gedaan.
- Chronicles of the Sword die me een beetje doet denken aan Strategy stijl.
- Tijdens de storylines kun je bebalen hoe het verhaal verder gaat, en tijdens de cutscenes moet je ook reaction-commands doen. Wel is hierbij een groot en gigantisch nadeel aan vast. Je kunt de filmpjes niet overslaan. Heb 100den keren dezelfde filmpjes moeten aanschouwen en werd er knettergek van. Dan nadat ik met iedereen storymode had gedaan en bij de laatste Chronicle was ging de memory card stuk, waardoor alles wegging... Je kunt je voorstellen: Dit ga ik niet allemaal opnieuw doen.

Muziek, uitspraken, echte characters zijn aanwezig. Maar toch zelfs met al deze eigenschappen vind ik deel 2 toch een aangenamere gameplay hebben. Speel die vaker en daarpm eigenlijk iets beter als deze. Toch verdiend deze een 4*

avatar van Mega Man
Kiezen tussen Soul Calibur II en Soul Calibur III is het zelfde als een keuze maken tussen Mega Man 2 en Mega Man 3. Het tweede deel van Soul Calibur voelde al heel solide dankzij de perfect gameplay, tijdloze graphics (naar mijn mening), machtig mooie muziek en de vele extra's waaronder voor elk systeem een exclusief personage. Mijn voorkeur gaat uit naar de Gamecube versie waar je met Link kon knokken.

Soul Calibur 2 vind ik nog steeds het beste vechtspel aller tijden omdat het meer is dan enkel een vechtspel. De epische sfeer maakt deze game grootser dan de zoveelste beat 'm up. Net zoals met Mega Man 3 voegde Soul Calibur III nog meer extra elementen toe zoals bijvoorbeeld Chronicles of the Sword. Een toch al solide game heeft een vervolg die net weer iets beter presteerd.

Maar toch prefeer ik SCII boven het derde deel net zoals ik Mega Man 2 altijd iets beter heb gevonden dan Mega Man 3. Waarschijnlijk heeft de eerst opgenoemde episode uit de serie het voordeel van originaliteit. SCIII was zo'n beetje het zelfde als SCII met alleen extra modes en meer personages. De Create a Fighter mode was echt een uitkomst, net als de optie om te glijden en het hondje Rush in te schakelen bij Mega Man 3.

Game_Kaza
Na DK64 had ik een nieuwe verslaving nodig. En gevonden bij het herspelen van Soul Calibur III.
Tuurlijk zijn de eerder genoemde nadelen zoals steeds dezelfde cutscenes zien die je niet kunt overslaan nog steeds aanwezig, maar daar heb jke een afstandsbediening voor In deel II werden de laadtijden kort gemaakt door de mogelijkheid je character iets te laten zeggen. Hier is dat bij grotendeels van de mogelijkheden niet meer zo.

Soul Calibur reeks is ondergewaardeerd op gamesmeter naar mijn mening. (Niet stemmen als je het een paar keer bij je vriend hebt gespeeld xD!) De reeks heeft veel meer te bieden.
Een paar eigenschappen die niet verdwenen in deel III:
- De graphics. De bloedmooie , prachtige graphics. Tja als de graphics minder waren als deel II zou de gehele game al metteen een stuk minder magies aanvoelen.
- De voice actors en alle quotes. Heerlijk. Op gebied van Beat Em Up games is Soul Calibur hier het best uitgekomen. Siegfried ("Do Not Call Me Nightmare!") , Nightmare (aAlles wat ie zegt komt er duivels en bruut uit), Yotsimitsu ("Dead Man Tell No Tales") enz enz enz... zij zijn hiervan één van mijn favorieten."
- De wapens en vechtstijl. Al die wapens, vechtstijlen die allemaal goed overkomen op elkaar en er op goed tempo gaan.
- Prachtige muziek. Zeker, die je grotendeels ook doet denken aan zwaarden en fantasie.
- De characters. Ze worden goed geholpen door de voice acting, maar los daarvan heeft iedereen wel iets. De nieuwe characters als Zazalamel en Tira hebben ook hun deelname bewezen, hoewel ze niet al te best spelen. Geef mij toch maar de goude oude als Maxi, Kilik en Yeung Seung.
- Dit punt is nieuw, maar de Character Creation mode is erg leuk en geeft je een reden meer te gaan sparen voor meer jobs en looks. Gebruik de laatste tijd vaak het ideetje als een vriend en ik ons vervelen: "Ga een character maken !" . En het werkte, we hebben er veel lol aan gehad.

Of het aan het spel ligt weet ik niet, maar mijn memorycard is al 2x corrupt gegaan bij Soul Calibur III. Heeft dit te maken met dat mijn memorycard te weinig ruimte heeft of met het spel? Want als je zoveel hebt gedaan

Ik had het spel gekocht en na 2 weken was het al kapot...
Vond het wel een leuk spel al heb ik er zo kort van kunnen genieten.

avatar van steffengamer
IK zit te twifelen over een aankoop van dit spel, alleen is ie nu nog 20 euro, en ik heb deel 2 al, en tekken 4 en 5! Is dit dan een verstandige aankoop?

avatar van steffengamer
Vooral de chronicles of the sword mode is een welkome aanvulling.