Sonic Unleashed (2008)

Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

In dit deel heeft Dr. Eggman de wereld in stukken gebroken en is het Sonic’s taak om deze weer te repareren door de kracht van de Chaos Emeralds te bundelen. Uiteraard wordt het een race tegen de tijd en zal Sonic te maken krijgen met een ‘weerwolf’-variant van zichzelf die nieuwe mogelijkheden opent en uitdagingen biedt.

avatar van lisa=10jaar
leuke game.
ik heb hem op me playstaion2 ik vind het leuk dat je door de ringen heen mag springen en er zit veel snelheid in het spel!
maar het is wel affentoe lastig.

1,0
Ik heb het gisteren weer even een tijdje zitten spelen en het is me trouwens opgevallen dat de daglevels heel leuk zijn maar Toen ik nachtlevels ging spelen met die wolf dat werkte echt vooor geen meter. In die nachtlevels zit totaal geen snelheid en die wolf rent alle kanten op door de belabberde besturing. De daglevels zijn leuk maar als je de nachtlevels gaat zitten spelen kom je gewoon tot de conclusie dat dit spel gewoon Crap is eigenlijk en dat je dit spel alleen maar speelt voor de Daglevels want de rest is Crap.

Op de wii wordt het, het best ontvangen .

1,0
Ja, maar ik speelde het op de PS2 en daarop is ie Crap!

Spijtig dat Sonic het zo laat afweten de laatste afgelopen jaren. Sega weet het concept keer op keer opnieuw te verknoeien, alsof ze het erom gedaan hadden.

Game_Kaza
Ik heb de demo vaak gespeeld. Die is erg leuk. Ook zien de glimmende graphics er mooi uit. Lijkt me geen slecht spel.

ik heb er veel trailers van gezien en het leek me wel leuk

avatar van wii
wii
begint erg leuk gaat helaas op ten duur helemaal de mist in

avatar van mr blijhoofd
1,5
het was een koude dag ik weet het nog goed we gingen met een stel vrienden naar de htc/gameplay beurs. we loopen wat rond en eigenlijk viel die dag alles een beetje tegen de gameplay beurs was gehalveerd dat jaar en veel bijzonders lieten ze ook niet zien. Maar toen zag ik het een zoort iglo tent. ik loop ernaartoe en wat zie ik daar een speciale stand alleen voor sonic unleashed zelfs sonic liep er rond ik sta zels met hem op de foto. niet veel latter kreeg ik de demo te spelen ik racede als een bezetene door het eerste level heen ik dacht wow!! eindelijk is sonic terug. deze game moest ik hebben en ik heb direct bij die stand de game gekocht ik netjes 55 euro betaalt(beurs aanbieding). mijn dag kon niet meer stuk een paar uur later thuis gekomen direct in m'n X360 gestopt ik dacht eindelijk! maar toen vlak na dat ik het zo briljante openingslevel gespeeld had verander ik in een aftanse weerwolf? WTF. en ik moet op een mario meets god of war manier door de volgende levels loopen? hier had ik deze game niet voor gekocht. na enkele uuren spelen heb ik verdrietig (en 55 euro lichter grrrr ) het spel uit m'n X360 gehaald om hem daarna nooit meer te spelen. Humpf dan nog maar een keertje sonic 1, 2, 3 en knucles maar spelen via XBLA pfiew die waaren gelukkig nog wel leuk!

de sonic levels krijgen van mij een 4.5* met een aftrek voor de rest van de game van 3* lijkt mij dit het meest realistische cijfer die deze game verdient

Dr. Salvador
Is het een egel of een wolf?

Lijkt mij ook niet echt zo bijzonder .

Ik verwacht er dan ook geen goeie reviews van.....

avatar van Brains
Het is een egel
En Sonic moet ook gewoon in 2D gespeeld worden. Al is Sonic Adventure wel erg leuk.

Review: Sonic Unleased

Sonic games hebben me nooit zo aangesproken en dat bewijst Sonic Unleased opnieuw. Allereerst de snelheid is eruit gehaald en in sonic games draait het juist om de snelheid. Maar in deze sonic game leek het wel alsof ik een soort van game met RPG elementen aan het spelen was. Ga naar die stad praat met die en die. Heel leuk allemaal maar daarvoor koop je geen sonic spel je koopt een sonic spel voor de snelheid en die zit er nauwlijks in in Sonic Unleased.

Je kunt nu ook veranderen in een weerwolf..... Allereerst waar slaat dat op? Sonic draait gewoon om pure snelheid maar echt die weerwolf loopt en rent zóó sloom. Zelfs me kat van bijna 10 kilo rent nog sneller Ook de muziek in Sonic Unleased is echt afgrijselijk, vreselijk! Het spel probeert door middel van backtracking een langere verhaallijn erin te pleuren maar dat is werkelijk zó saai en slecht uitgewerkt als het maar zijn kan. Je moet ook per se de nachtlevels spelen om verder in die game te kunnen komen want je kunt ze niet skippen. Ook zijn de weerwolflevels veelste donker. heb regelmatig met een zaklamp op me tv moeten schijnen om te kijken wat er nou precies gebeurde op me scherm.

Ook de besturing is echt uitermate slecht. Vooral in de weerwolflevels was er vaak geen doorkomen meer aan door de slechte besturing. En ook Sega waarom hebben jullie er in godsnaam een weerwolf erin gegooid? Om het enger te maken? Want eng was het allesbehalve.

De snelheidslevels overdag als sonic zelf zijn nog wel aardig... maar zó slecht uitgewerkt. Steeds knal je overal tegen op als je aan het racen bent want er staan allemaal dingen op het pad waardoor compleet uit balans raakt als een soort van roadrunner die door wille é coyote te grazen is genomen. Het probleem daardoor is dat je heel moeilijk weer op snelheid kan komen. Sonic had in deze game nog beter mee kunnen doen aan de slakkenrace en zelfs dan zal hij als laatste geeindigd zijn

Blijft er dan nog iets goeds over? JA! de graphics zijn behoorlijk goed en zelfs op de PS2 zag het er prima uit.

Eindbeoordeling:

Graphics: Puike Graphics zelfs voor de PS2 versie

Gameplay: Slakkenracegameplay, sonic die meer loopt dan sprint, niet genoeg sprintplekken waar je overheen kan sprinten, vechten in een sonicgame als een weerwolf? WTF?! slaat helemaal nergens op, muziek is vreselijk, alles is gewoon zwaar kut!

Geluid/Muziek: Zover je krassende nagels op een krijtbord muziek kunt noemen.

Houdbaarheidsdatum: Ik denk dat de meeste gamers dit spel net zo snel uit het raam gooien als dat ze dit spel gekocht hebben.

1* Star voor de moeite

Dr. Salvador
Hahaha!. Een kat van 10 kilo!!! .

Ik heb erg hard moeten lachen om deze hilarisch geschreven review!.
Waren er maar meer van dit soort reviews op GM, een keertje hard lachen moet ook wel eens kunnen!

Prachtige review Jelle! , het was het wachten meer dan waard! .

Slakkenrace!!!

Kunnen jullie misschien stoppen met het veren in elkaars reet steken elke keer als iemand een review plaatst. Beetje vervelend zo. Doe dat lekker per PM.

Dat snap ik niet

Veren in elkaars reet steken?, misschien de verkeerde site ?.

deze game erg leuk!
ik leen het van me buurman! het begint meteen vet met een filmpje met mischien wel de beste graphics die ik ooit gezien heb! wat een graphics heeft deze game (op de xbox 360 dan he)
het begin filmpje is erg leuk en het verhaal spreekt me aan het mannetje dat bij je hoort en die ze geheugen kwijt is is soms erg grappig!
de daglevels speel je met sonic en de nachtlevels met mister monster guy
het is beide leuk om mee te spelen, daglevels zijn iets leuker mischien maar het is beide leuk, je hebt ook ander soort levels, je moest bijv. ook een keer een vriend van je helpen genaamd tails dan moest je in je vliegtuig andere vliegtuigen neerschieten, erg vet gedaan, de gameplay werkt echt perfect! tot nu toe een erg leuke game dus, ben benieuwd of het leuk blijft

BoordAppel schreef:

hoezo als mensen mij complimenten geven over me reviews vind ik dat en alle andere erg leuk !
als mensen het waarderen dan heb je ook meer motivatie om er meer te maken en reviews zijn altijd handig en leuk om te lezen, als nooit iemand een veer in me reet zou steken door te zeggen leuke review zou ik er nooit nog 1 maken, dan denk ik, oke niemand waardeert het ik kap er dan maar mee

avatar van superdude
hmm de meeste hier vinden hem slecht begrijp ik niets van

superdude schreef:

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, ik denk er het zelfde over!

Als niemand je reviews leest, dan maak je ook geen nieuwe, daarom wordt ik altijd blij, als men de mijn wel best wel goed vind!

Sonic Unleashed Review (Xbox 360 versie)

Intro:

Sonic Unleashed is een geslaagde comeback van onze blauwe egel na het verschrikkelijke Sonic The Hedgehog (2006). SEGA heeft van zijn fouten geleerd, en een hoop dingen zijn verbeterd. Eindelijk hebben we weer eens een Sonic game zonder fouten of irritante glitches. De game is goed gemaakt en tot in de puntjes mooi uitgewerkt. Als je de game start begin je al met een fantastisch CGI opening filmpje. Het lijkt gewoon wel Pixar kwaliteit! Het plot wordt uitgelegd in een 10 minuten durend filmpje waar je Sonic Eggmans ruimte basis ziet infiltreren. De actie spat letterlijk van je scherm af.

Verhaallijn: (6,0/10)

De verhaallijn is simpel gehouden: Eggman gebruikt de kracht en energie van de Chaos Emeralds om een gigantisch monster, Dark Gaia genaamd, wakker te maken. Hiermee wil hij snode plannen uitvoeren. Sonic krijgt echter duistere krachten van deze Chaos Emeralds, en als de maan tevoorschijn komt, verandert hij in een weerwolf. Als dat nog niet genoeg is, zijn de Chaos Emeralds ook nog eens verspreid over de hele wereld, en het is Sonic zijn taak om alle Chaos Emeralds weer te verzamelen, zodat hij uiteindelijk Eggman uit kan schakelen! Het plot is simplistisch gehouden, en is nergens echter interesant. Maar een Sonic game moet het nooit hebben van een goed verhaal.

Gameplay: (8,0/10)

Met de gameplay zit het weer lekker goed. De game is verspreid in twee gedeeltes: De daglevels, en de nachtlevels. In de daglevels gaat Sonic weer eens heerlijk snel tekeer. Het is een combinatie van 2D en 3D. Dit gedeelte wisselt zich namelijk steeds af tussen de twee. Het lijkt een gouden cominatie. Je gaat harstikke snel, en dit is ook gewoon een element wat in elke Sonic game hoort. De nachtlevels zijn echter anders. Hier in verandert Sonic in een weerwolf, en wordt vooral veel platformen en vechten. Vaak moet je met heel veel vijanden tegelijk vechten, maar de game heeft een goeie lijst met combos om variatie te houden in het vechtsysteem. Het kan wel repetief worden, maar dit gedeelte wisselt zich vaak genoeg tussen springen en knokken. Het is duidelijk een minder gedeelte van het spel, vooral omdat het zich meer richt op de platform elementen en de gevechten. Het is duidelijk trager dan de daglevels, wat een hoop mensen duidelijk een minpunt vinden. Ik vind echter dat de weerwolf een leuke toevoeging is in het spel, Het geeft de game gewoon veel meer variatie. Ook heb je zogenaamde hub worlds. Dit zijn kleine gebieden die je rustig kan verkennen op je eigen tempo. Hier kun je met mensen praten, medals verzamelen, of missies aannemen om uiteindelijk meer ringen te krijgen. Ik vindt dit een leuk extratje voor de fans, het doet me namelijk denken aan de oude Adventure stages van Sonic Adventure 1 op de Dreamcast. Met de gameplay zit het goed, het wisselt steeds uitstekend tussen Dag en Nacht, wat zorgt voor heel wat variatie.

Sound: (9,0)

De Soundtrack is een genot om naar te luisteren, het past altijd precies in welke omgeving je je bevindt. Ik ben altijd al een grote liefhebber geweest van de muziek in de meeste Sonic games, en van Sonic Unleashed kan ik het zelfde zeggen! De Daglevels hebben vooral een snel tempo in muziek, wat precies past bij de snelheid, en de nachtlevels hebben een trager tempo in muziek, wat dus ook precies past omdat je vooral trager te werk gaat in deze gedeeltes. Van geluid kan ik dus zeggen: geweldig, zo als ik had kunnen verwachten.

Graphics: (8,5)

De grafische stijl spreekt mij erg aan. Er is weer gekozen voor een cartoony stijl. Dit is een pluspunt vergelijken met de realistische stijl die ze hadden gekozen in Sonic The Hedgehog (2006). De graphics zijn zeker een lust voor het oog. De verschillende werelden die Sonic bezoekt ogen allemaal anders en zijn zeer gedetailleerd. Bekijk namelijk maar eens de honderden gebouwen als je naar beneden grind in het Spagonia level. Indrukwekkend! Er zitten talloze dingen verstopt die je pas ziet als je rustig aan doet en je concentreerd op de omgeving. SEGA heeft met veel liefde aan deze game gewerkt en dat merk je ook.

Conclusie: (8,5)

Sonic Unleashed is eindelijk weer eens een goede en vermakelijke Sonic game die vooral dicht in de buurt komt van de Adventure serie. Toch heeft de game zijn minpuntjes en is het nog steeds niet perfect. maar ben je een liefhebber van de serie, dan kan ik je deze game van harte aanraden

Dit was mijn eerste review, en ik hoop dat jullie er van genoten hebben. Kritiek is van harte welkom dus laat je mening maar horen!

1,0
Met de gameplay zit het goed? Jeetje, het is alweer een tijdje geleden dat ik hem gespeeld heb maar ik weet nog wel dat ik moest huilen, en de soundtrack is werkelijk waar niet om aan te horen.

avatar van TonyTHorror
Vond het zelf een gevalletje vlees noch vis. Kon er helemaal niets mee. De magie van Sonic is al lang verdwenen helaas. Complimenten voor de recensie WilyJulian

jellecomicgek72 schreef:

Tja, iedereen zijn eigen mening, Maar ik kan je wel begrijpen. Achteraf ben ik een grote Sonic fan. Toch vindt ik dat SEGA echt een goede poging heeft gedaan om een terugkeer te maken, ze zijn hier goed in geslaagd maar toch is er wel ruimte voor verbetering. Welke versie heb je trouwens gespeeld? Ik heb de Xbox 360 en de PS2 versie, en er zit behoorlijk verschil tussen beide versies. De PS2 versie is echt om te janken, behoorlijk slecht gedaan, en 80% is weerwolf gameplay. De Xbox 360 en Playstation 3 versie daarintegen hebben beide veel meer daglevels en zijn gewoon veel beter uitgewerkt.
en bedankt voor je compliment TonyTHorror!

1,0
Ja, ik heb idd de PS2-versie gespeeld. en die was niet al te best. Die controls met die weerwolf.

Review Sonic Unleashed

Intro

Na een lange tijd was ik maar weer eens verder gegaan met Sonic Unleashed. Ik had hem zeker een jaar laten liggen. Ik wilde namelijk eens wat spellen uit gaan spelen en deze lag er ook nog. Ik als (kleine) Sonic fan moest het toch uitspelen. Helaas is Sonic Unleashed niet helemaal wat ik zocht….

Story

De story van Sonic Unleashed is natuurlijk weer een beetje een cliché. Dr. Eggman heeft weer een manier gevonden om zijn droom waar te maken: Het creëren van Eggmanland. Dit is een soort gestoord pretpark met allemaal Eggman speeltjes. Hij wil deze keer de kracht gebruiken van Dark Gaia. Op de planeet waar het verhaal zich afspeelt woed een eeuwige strijd tussen goed en kwaad die elke 1000 jaar de kop op steekt. Voordat Eggman zijn plan kan uitvoeren heeft hij de zeven chaos emeralds nodig. Heel toevallig heeft Sonic die. Eggman lokt Sonic in een val waar hij de chaos emeralds van hem afneemt en daarmee Dark Gaia laat ontwaken. Met Sonic gebeurt echter ook iets. Hij veranderd in een Weerwolf.

Dag levels

De dag levels zijn lekker old school. Dat wil dus zeggen dat je met Sonic lekker over levels kunt rennen met super hoge snelheden. Deze levels waren voor mij wel de leukste van het spel. Het is alleen spijtig dat het maar 25% van het spel is . De dag levels waren een groot succes en ik ging ook echt voor die “S” tijd. Ik vond de uitwerking van 3D naar 2D aardig goed gemaakt hoewel je echt kon voelen dat het niet echt soepel ging. De rest van het spel werd ingenomen door de nacht levels.

Nacht levels

De nacht levels waren een baken van ergernis voor mij. Dit komt voor een groot deel door de slechte besturing van de weerwolf Sonic. Steeds als ik rustig wilde lopen op een nauw stukje ging hij gewoon snel rennen. Verder waren de gevechten niet echt zo boeiend. Het was gewoon flink op wat knoppen rammen en dan was je alweer klaar met het gevecht. Deze dingen zouden nog niet zo erg zijn als het spel niet voor 75% hieruit zou bestaan. Op een gegeven moment kwam het bloed onder mijn nagels vandaan. Nee de nacht levels waren geen succes.

Conclusie

Sonic Unleashed is een groot twijfelgeval. Dit komt grotendeels door de weerwolf. Ik vind Sonic games echt heel leuk, maar als SEGA steeds met dit soort games aan blijft komen dan krijg ik steeds minder zin om nog Sonic te doen. De dag levels waren top en de nacht levels waren flop.

Helaas geen topper, maar ik vond het verhaal wel leuk bedacht en de laatste boss fight was geweldig.

Sonic krijgt een 3,5* van mij.

1,0
Leuke review Solidkevin. Ookal vind ik deze game nog steeds crap.

Bedankt Jelle. Ik snap wel eens beetje waarom je het niet leuk vond .

avatar van DarkFunnyThing
Jezus wat heb ik een hekel aan deze game ): die wolf gedeeltes vind ik niet zo heel erg goed, de gedeeltes met rennen wel en met tails vliegen ook maar ik heb al genoeg na een paar uur spelen -_-

avatar van creepy_one
voor zover ik gezien heb laten de graphics te wensen over

Mr.Bungle
Echt een waardeloze game,jammer dat Sonic de laatste jaren zoveel middelmatig tot rampzalig slechte games heeft.

SouthParkFan
Het spel is veel beter op de 360 dan op de Playstation 2.