Guitar Hero: On Tour (2008)

Nintendo DS
Music

Ontwikkeld door Vicarious Visions
Uitgegeven door Activision

De game Guitar Hero: On Tour en de meegeleverde Guitar Hero Guitar Grip bieden iedere DS-bezitter de kans op te treden voor een eigen publiek, waar je maar wilt. Je kunt kiezen uit vijftien verschillende tracks om te spelen. Probeer de tracks zo goed mogelijk onder controle te krijgen en zorg voor internationale bekendheid.

Ik moet toegeven, dit is best een leuke game, alleen krijg je er wel snel kramp van, wegens de hoeveelheid noten, zoals bij Pride and Joy krijg je alle 4 de noten, maar het is eigenlijk best goed gelukt! Het ziet er goed uit, geluid is natuurlijk top, de nummer zijn goed gekozen. Ik heb wel gehoord dat je RSI kan krijgen als je dit spel speelt. Ik zal niet weten wat voor cijfer ik zou geven....

Een vermakelijke game. Jammer dat je alleen al na een paar minuten spelen al pijn in je polsen krijgt. Dat moet niet de bedoeling zijn geweest.
Verder is het gewoon hetzelfde als voorheen. Niet heel bijzonder.

avatar van Tha Luz
Lijkt me inderdaad best een vet spel!Hoop dat het ook niet teveel gaat kosten.

joeri592
het is al lang uit, hal ee half jaar ofzo

avatar van Tha Luz
ja maar ik heb de prijs nog niet bekeken xD

o het kost 50 euro
best duur

avatar van Mart
Mijn broer heeft deze game. Ik heb hem zelf een paar keer geprobeerd maar ik vind er echt niks aan. Sowieso vond ik het idee "Guitar Hero op de DS" echt verschrikkelijk, en dat geldt ook voor het uiteindelijke spel: Je hebt (althans ik heb) echt totaal niet het gevoel dat je op een gitaar speelt, iets wat ik wel heb bij de console-versies van Guitar Hero (dan heb je ook ten minste een gitaar in je handen). En het is hier al eerder gezegd: Je krijgt na een paar minuten spelen al kramp in je handen. Ik heb nog niet genoeg gespeeld om een beoordeling te geven, dus ik stem (nog) niet.

Lachtip: de reclame van Guitar Hero: On Tour

avatar van ps3me
Dit spel is waanzinnig goed voor een spel op de DS! Normaal vind ik ds spellen niet zo leuk... maar dit spel, is gewoon ontzettend goed, toch vind ik op de Playstation, Wii of Xbox het spel wel 10x vetter.. maar op de ds is het ook erg goed!

En het kost nu 30 euro bij bart smit! (misschien een tip! )

Je haalt wel alles uit je DS, namelijk: je moet de microfoon gebruiken voor de star-power! Het bovenste scherm is om te zien welke kleur noot, en het onderste scherm is om aan te slaan en te "wammen" doormiddel van het kleine plectrum pennetje wat je erbij krijgt!

Je moet alleen wel de DS op zijn zij leggen want het is niet normaal beeld zoals bij alle andere game dus niet zo: ^ maar zo : <

Wat mij betreft is dit gewoon een super spel voor op de DS leuk om in de auto etc te doen, en het verveelt niet snel.

het is zeker leuk ja!
alleen vind ik het geluid niet zo best maar dat was te verwachten van een ds
en 30 euro is inderdaad een prijsje ps3me
krijg je dan wel die plectrum en dat ding dat je onder de ds moet doen of is het alleen het spel??

alles erop en eraan!

avatar van Princess Piranha
Heb je maar 15 tracks??

Anywaay... deze game is maar 25 eurie bij E-plaza. Zit eraan te denken om het te kopen. Zo te lezen vinden redelijk veel mensen het leuk, maar blijf je het ook lang doorspelen?

Princess Piranha schreef:
Heb je maar 15 tracks??

Het is leuk voor een week of 2, maar dan ben je er voorlopig even klaar mee, en pak je het na een maand weer op.

Heb het een paar keer gespeeld op de de DS van me broertje en ik moet zeggen dat het wel een leuke spel is om te spelen.
Alleen het probleem is wel dat je na een paar minuten spelen last krijgt van je pols. Een oplossing daarvoor is de DS zonder de grip vast te houden. Dan hou je de DS minder goed vast maar het is beter dan een polspijn.

avatar van gukker
De problemen die in de weg staan bij een DSversie zijn erg goed opgelost. Een guitar hero game staat of valt alleen bij de tracklist. En die is dramatisch. Ook zitten er wat te weinig extra's in de game.

avatar van yoshi
nice game met ook leuke songs

avatar van Princess Piranha
Heb het al een tijdje en het is eigenlijk heel erg leuk. Zeer origineel hoe ze een DS kunnen ombouwen tot 'gitaar'. Ook maar vier knopjes wat ikzelf erg prettig vind. Ik kan namelijk dat overstappen van knopjes nog steeds niet als er 5 aan te pas komen bij de console games. (Wat ergens wel grappig is, aangezien ik bij echte gitaren ook veel moeite heb met overspringen van akkoorden.)

Het grootste pluspunt ten opzichte van de console versie vind ik de plectrum stylus. Het speelt heerlijk om de snaren echt aan te slaan, bij wijze van spreke natuurlijk , in plaats van een balkje omlaag en omhoog duwen.

Af en toe speel ik het nog eens, maar zoals iedereen hier al zegt, het gaat snel pijn doen aan je arm. Erg leuk voor tussendoor of op reis, in de trein

avatar van wolly
van de ds spellen vind ik dit toch wel een van de beste, het zijn redelijk goede nummer en dat handvatding vind ik ook goed verzonnen. alleen het niveauverschil tussen normal en hard is iets te groot.