Brothers in Arms: Double Time (2008)

Nintendo Wii
Shooter / Action

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door Ubisoft

In de WWII-shooter Brothers in Arms: Double Time staan sergeant Matt Baker en Joe Hartsock wederom tegenover een overmacht van nazi's. Uitsluitend indien zij het hoofd koel houden in het heetst van de strijd, zullen beide hun eskadron heelhuids loodsen door het Normandië ten tijde van de grote invasie. Baker en Hartsock staan 31 speelbare levels te wachten boordevol afwisselende strijdperken. De twee onderofficieren zullen daarom telkens, afhankelijk van de omgeving, een ander plan van aanpak moeten bedenken waarmee zij de eindoverwinning kunnen binnenslepen. Belangrijke militaire handgebaren, uitgevoerd met de bewegingsgevoelige Wii-afstandsbediening, zijn daarbij van belang voor een doeltreffende communicatie met teamleden.

Weer Normandie??
Waarom doen ze niet gewoon zoals hells highway in nederland?
nu word het een beetje uitgemolken als ze al 4 games in normandie hebben gedaan

avatar van jaspertje3
Mij kan de locatie van een bepaald spel niet echt veel interesseren. Het is toch fictief. Al speelt het zich af op de Noordpool of bij m'n buurvrouw in de achtertuin, zolang het spel maar genoeg te bieden heeft en goed in elkaar steekt, maakt een locatie niet echt veel uit.

Maar het gaat jou waarschijnlijk om het "idee", dat het wederom zich daar afspeelt.

Ja inderdaad
Ben het nu wel een beetje zat dat het telkens normandie is.

avatar van Nintendofreak
5 sebtember die datum is fout. In België bij collishop van colruyt is deze game er al.

Nintendofreak schreef:

Wat ! dat meen je niet... in nederland is hij zeker niet te koop.

ben je niet in de war met de psp editie?

jaspertje3 schreef:

Maar als het zich steeds op dezelfde locatie afspeelt wordt het toch eentonig?

avatar van jaspertje3
Ieder spel is toch weer een heel andere beleving. Vind dit niet zo snel eentonig hoor.

avatar van wo2-freak

-Carentan
-Cean
-Cherbourgh
-St. Mere Eglisé
-Bocage (gevechten in de bossen)
-Point Du Hoc
-Vele kleinere dorpjes waar hard in gevochten is
-Inname van de Duitse hoofdkwartieren
+ Wat zich na D-Day volgde in Frankrijk:
-Bevrijding van Parijs
-Terugtrekken van Duitse troepen
-Tankslagen (die van Wittman bijvoorbeeld)
-Veel kleinere gevechten en heftige verzetsacties in de laatste maanden dat Duitsland, Frankrijk bezet had
-Geheime operaties vooraf gaand aan D-Day (komt veel in films voor)
-Landing van de Airborne voor D-Day, onschadelijk maken van geschut etc.

Naast D-Day:

Italië:
-Landing Sicilië
-Anzio (kosten de Geallieerden meer levens dan D-Day. Namelijk: 52.000!!!)
-Gothic Linie (bleef tot het einde van WOII in Duitse handen!!)
-Bevrijding van Rome (geen gevechten)
-Verzetsacties

Afrika:
-Slag om Tobruk
-Meerdere slagen om El Alamein
-Operation Battleaxe
-En meerdere grote slagen.

ÉÉN HEEL ERG BELANGRIJKE:

HET ARDENNENOFFENSIEF
-Bastogne!!

OPERATION MARKET GARDEN
-Brug bij Arnhem b.v

Genoeg inspiratie dus om iets anders te doen dan alleen maar D-Day!

avatar van Tha Luz
Het volgende deel van Brothers In Arms gaat zich ook afspelen in het Ardennen offensief.

avatar van Deftones_JP
Is dit niet gewoon een remake van de eerste delen?