Ratchet & Clank: Quest for Booty (2008)

PlayStation 3
Shooter / Platform

Ontwikkeld door Insomniac

Ratchet & Clank: Quest for Booty is een rechtstreeks vervolg op Tools of Destruction. De mysterieuze Zoni wezentjes hebben Clank gevangen genomen! Nu moet Ratchet zijn futuristische wapens en zijn nieuwe Omniwrench gebruiken in het gevecht tegen de bloeddorstige bende ondode ruimtepiraten van kapitein Darkwater. Bovendien moet hij de Fulcrum-ster zien te vinden. Deze verloren schat zou wel eens cruciaal kunnen zijn als hij zijn beste vriend terug wil vinden.

avatar van jaspertje3
Een minivervolg op Tools of Destruction! Wat kijk ik hier ongelooflijk naar uit, ToD is een van m'n favoriete spellen op de Ps3 tot nu toe. Speelduur zal ongeveer 4 uur bedragen.
Te koop in september op het Psn voor 15 euro en in de winkel op Blu-Ray voor 20 euro. Ik ga lekker voor de Blu-Ray versie, m'n harde schijf staat toch al zowat vol

Da's nog goedkoop dan, oké, het spel duurt maar 4 uurtjes, maar toch.
Ik heb wel nog een klein vraagje over dit vervolg van Ratchet & Clank: Tools of Destruction: moet je het laatstgenoemde spel ook bezitten om dit spel te kunnen spelen, want ikzelf heb Ratchet & Clank: Tools of Destruction helaas nog niet in mijn bezit, ik vrees van wel... Weet jij misschien hier meer over, jaspertje3?

avatar van jaspertje3
Zover ik weet is dit een stand-alone.

avatar van jaspertje3
Vanaf 21 augustus te downloaden vanaf het Psn!
Releasedatum voor de Blu-Ray versie helaas nog niet duidelijk.

Als deze game uitkomt haal ik het zeker op een blu-ray schijfje.
20 euro is niet zo duur maar die 4 uurtjes zijn best wel kort.
Als het goed was zal Ratchet & Clank: Quest for Booty een week na de release van de psn network in de winkels liggen.
Ik had het even gevraagd in de Gameshop en hij zij dat de game misschien tegelijk wordt gereleased maar de kans is groter dat het een week later wordt.
Ik zal het ieder geval niet downloaden,want ik hou ervan om een mooi hoesje erbij te hebben.

Real_Games1 schreef:

Zo denk ik er ook over, geef mij maar een mooi Blu-Ray schijfje, staat weer mooi bij de collectie.
Heb nog wat trailertjes gezien, en ben nóg nieuwschieriger geworden dan ik al was. Mede dankzij Ratchet's nieuwe "tool"

avatar van jaspertje3
Ik lees trouwens net dat de game 2,3 GB groot is.

Ja las ik net ook veelste groot om het te downloaden.
En ik ga niet binnen 3 maanden me ps3 van 40gb naar 250gb op waarderen kost teveel geld kan het beter uitgeven.
Waar ik wel bang voor ben is dat ze over paar jaar alle games via de ps3 network gaan laten downloaden dus verplichten om je ps3 op te voeren naar een hogere gb.
Want binnenkort kan je een ps3 kopen voor 80gb voor de zelfde prijs.En intussen worden de meeste grote titels alleen maar uitgesteld.

Ratchet & Clank: Quest for Booty kan je 19 September op een mooi Blu-Ray schijfje kopen.

avatar van Stan
Jep voor maar €19,95

jaspertje3 schreef:
Ik lees trouwens net dat de game 2,3 GB groot is.

Haha dit is vandaag teruggedraaid, men heeft de cijfers omgewisseld, en het moet dus 3,2 gb zijn

Dat is nog eens goedkoop 19,95.
Ik heb tools of destruction voor 74,95 gekocht en nu ligt ie voor 29,95 in de winkel,das nog eens balen als je niet kan wachten.
Alleen lees ik dat dit spel niet zo uitgebreid is.

avatar van Jacksp
Leuk spel, gelijkt heel goed op Tools of Destruction. Het spel is wel ontzettend kort, k heb hem uitgespeeld in ongeveer 4uur, jammer, maar voor 15 euro kan je ook niet meer verwachten.

avatar van jaspertje3
Ik ben ook al een tijdje bezig, en vind het eigenlijk een geweldig avontuur. Het ligt helemaal in de stijl van Tools of Destruction en gaat gewoon verder waar het eerste deel opgehouden is. De humor is weer heerlijk, de omgevingen prachtig en je kunt nieuwe trucjes met je Omniwrench doen.
Uiteraard, het is kort, maar dat wist je van te voren en daar is de prijs ook naar. Omdat het spel kort is, is geen reden om laag te stemmen toch?
Als je het eerste deel te gek vond, dan kun je best 15 euro extra uitgeven aan deze. Dubbel en dwars waard!

Ik ga em eerst nog even verder uitspelen, maar dit kan niet anders dan hetzelfde cijfer als Tools of Destruction worden (4,5)

avatar van jaspertje3
Nou, zojuist het spel volledig uitgespeeld en ben er over 't algemeen erg tevreden over. Wel een paar aanmerkingspuntjes, waarvan het grootste punt de camerapositie was. Herhaaldelijk had ik problemen met de camerapositie wat het soms erg lastig maakte om vijanden af te schieten. Daarnaast miste ik ook de zoektocht naar de gouden boutjes, iets wat de speelduur van het vorige deel aanzienlijk verlengde. Nu ren je langs alle opdrachten zonder de omgevingen écht goed te onderzoeken. Ook miste ik de computer waar je je wapens kon upgraden en kopen. Juist een leuke toevoeging die is weggelaten. Nu is het verzamelen van boutjes zowat nutteloos geworden, want tenslotte kun je gedurende het spel maar 2 nieuwe wapens kopen bij de smokkelaar.

Leuke nieuwe toevoeging is het gebruik van de vernieuwde Omniwrench. Je kunt met je Omniwrench nu beweegbare voorwerpen of platforms pakken en verplaatsen zodat je jezelf een doorgang kan verschaffen. Ook kun je vuurbommetjes oppakken om poorten te vernietigen en kun je lichtgevende wezentjes oppakken om vleermuizen in donkere grotten weg te jagen.

Wat me opviel is dat je geruime tijd geen wapens met je draagt in het spel. Het is dan ook net iets meer een platformspel dan het vorige deel. De nadruk ligt iets meer op klimmen en klauteren en korte puzzels oplossen, dan op het verslaan van de piraten. Al moet je er later in het spel nog genoeg verslaan.

Als je eenmaal wat wapens te pakken hebt, krijg je een pittig gevecht voorgeschoteld met Kap'tein Darkwater op het eiland met de windmolens (ik speelde op medium moeilijkheidsgraad). Hier ben ik wel een aantal keertjes aan ten onder gegaan, zoals gezegd, redelijk pittig!

Het einde van het spel vond ik enigzins onbevredigend, je hebt Clank uiteindelijk nog steeds niet gered van de Zoni-wezentjes, waar ik eigenlijk wel op gerekend had. Je hebt de Fulcrumster uiteindelijk gevonden, maar dan is het spel ook meteen afgelopen en rolt de aftiteling over het beeldscherm. Jammer, maar geeft in ieder geval een zekerheidje op een vervolg!
En na de aftiteling krijg je inderdaad die bevestiging, eind 2009 kunnen we een nieuw deel verwachten, yessss!!

Ik speelde het spel uiteraard weer met de Nederlandse teksten, die weer erg leuk waren en goed zijn ingesproken. Al vond ik wel dat Ratchet wel erg weinig tekst had. De humor was wel weer als vanouds en erg komisch.

Al met al kom ik uit op een dikverdiende 4 sterren. Ja, het is wat aan de korte kant, maar da's expres zo gedaan en daar is de prijs ook naar. Maar de magie, de humor, de prachtige graphics uit het vorige deel is in dit deel onveranderd heerlijk aanwezig en snakt naar meer Ratchet & Clank.

avatar van Tsjo-Wi
Ik ben het wel eens met de recentie van jaspertje. Deze gaat gewoon verder waar Tools of Destruction op hield, alleen met een aantal kleine verbeteringen. Allereerst de graphics, die zijn nóg mooier geworden! Het is haast niet voor te stellen na die fantastische graphics van het vorige deel. Vooral de lichteffecten en superfelle kleuren zijn heel erg vet.
Gameplay is over het algemeen hetzelfde gebleven, met inderdaad iets meer nadruk op het platformen, wat ik een goede ontwikkeling vind. Ook zitten er een paar leuke puzzels in, waar je nu voor het eerst wel een keer je hersens voor moet gebruiken. Die nieuwe functies van je omniwrench zijn ook een welkome aanvulling.
Het leukste vond ik dat gedeelte op Hoolefar Island, waar je echt vrij gelaten werd en met wat wezentjes kon praten enzo. Dat is weer eens wat anders dan die lineaire paden die je meestal loopt in de Ratchet & Clank games.
Ook de humor is weer grappiger dan ooit. Als ze deze ontwikkelingen voortzetten belooft het volgende deel echt een pareltje te worden!
Al met al zijn dit dus 4 hele mooie game uren die je het liefst in één ruk uit wilt spelen, en die die 15 euro meer dan waard zijn.

Is deze game de moeite waard om het te kopen en graag ook waarom de game het waard is.
Want ik heb deze maand toch wel aantal games die ik ga kopen.

avatar van Tsjo-Wi
Als je Tools of Destruction vet vond dan is deze zeker die 15 euro wel waard. Voor de rest moet je maar die posts van jaspertje en mij lezen hierboven.

avatar van jaspertje3
Idd, als je even de moeite neemt om bovenstaande reviews te lezen zou je toch voldoende informatie moeten hebben.

de game is weer net zo goed als tools of destruction plus en paar verbeteringen, het enige minpunt is de korte speeltijd maar er zijn ook games van 60 euro die je in ongeveer 5 uur uitspeelt

4.0

Leuk spel, niet speciaal. 3 sterren dus.

Nijmegen
MINI-REVIEW

Even een kleine review over de extra game als klein vervolg op Tools of Destruction.
Had ‘m 2de-hands gekocht bij Gamemania voor 8 euro, is volgens mij de goedkoopste 2de-hands in de hele Gamemania maargoed. Hier even een reviewtje over het minivervolg:
Van tevoren had ik niet al te veel verwacht van de game. Een klein vervolgje te koop in de PSN voor 15 euro. Met een speelduur van een uurtje of 4. De game sluit volledig aan bij ToD. Spoiler: Clank was ontvoerd door de Zoni’s, het was jou taak om hem in dit vervolg te redden.
De game zit in het volledig zelfde jasje als ToD, graphics waren weer mooi enz. Je komt op een aantal verschillende eilanden waar je gewoon moet knallen en soms een klein puzzeltje moet oplossen. Het oogt allemaal mooi met fijne afwisseling. Met je speciale boots kun je een soort van skaten over richels, is wel lachen!
Een aantal minpunten brachten mij op irritaties over de game. De camera was zeer afwisselend en dan ook irritant. Wat ik dan weer echt een heel groot minpunt vond was het feit dat er geen bouten te verdienen waren, tenminste je kunt geen guns meer kopen. Dat draagt heel R&C! Je bescherming kopen mooie guns enz. Hoe hebben ze dat ooit weg kunnen laten?
Uiteindelijk krijg je nog een pittig gevecht met Darkwater (= de piraat).
Al met al is het wel aardig allemaal maar het wist mij niet zo te raken. Geef ‘m dan ook een half puntje lager dan zijn voorganger. Wat ik trouwens graag had gewild: ze hadden het als uitbreiding van ToD moeten brengen, dan kon je met je eigen wapens door en kun je nieuwe kopen met je daar verkregen bouten!

avatar van wiiplayer
Ik zet er ook een dikke 3* neer. Het is zeker wel een leuke game maar ik kan een spelletje waar je nog geen 4 uur mee bezig bent niet zo'n hoog cijfer gaan geven. Zoals vermeld is dit gewoon een minivervolg en het is een geslaagde game.

Captain Slag en die lui waren eigenlijk mijn minst favoriete personages uit ToD en ook hier vond ik er niet veel aan maar de piratenlegers verslaan was wel vermakelijk.

Het grootste minpunt aan de game vond ik die cutscénes waarin je lui hoorde praaten en je kon kiezen wat je terug kon zeggen. Dat verpeste de sfeer nogal.

avatar van wiiplayer
Dr. Nefarious is trouwens het grootste pluspunt ookal is ie maar 10 seconden in beeld!

avatar van caliber27
wat valt deze game mij tegen zeg

Voor op een middagje gamen is deze game ideaal, hij duurt minder lang, Toch zie ik dit niet al volwaardig game en dat is gelijk mijn grootste kritiek.

avatar van Tsjo-Wi
Het is ook niet bedoeld als volwaardige game dus dat is eigenlijk geen terechte kritiek.

avatar van Visie
Tsjo-Wi schreef:

De laatste tijden zijn de gamesmeter-users behoorlijk vaag inderdaad.
De 1 snapt niet hoe een 'gay' maffia kan zijn, de ander heeft lego trauma, en nu verwart iemand deze game met een volwaardige game als Tools of Destruction.

Volgens mij zag hij deze game voor 15 euro liggen en hij dacht zeker dat de nieuwe Ratchet and Clank game flink afgeprijst was ofzo.

Tsjo-Wi schreef:
Daar heb je wel een piunt, maar ik ben echter wel van mening dat je er te snel door heen bent , en dat je nauwelijks replay waarde hebt. Daarnaast is het wel een aardig spelletje. Maar mede door de korte duur kwam ik er ook niet helemaal lekker in.

Visie schreef:

De laatste tijden zijn de gamesmeter-users behoorlijk vaag inderdaad.

Nee dat dacht ik zeker niet, het is ook allemaal wel goed, maar toch bleef mijn honger niet gestild, neemt niet weg dat het een plezierig toetje was!

avatar van Nqouy
Leuke ratchet & clank game, wat aan de korte kant maar goed te doen.

avatar van harm1985
Vermakelijk tussendoortje, al is het uiteindelijk een veredelde demo met praktisch geen replay waarde, immers geen Golden Bolts, Challenge Mode of trophy support. De speelduur is met amper 4 uur wel erg kort.

Toch wel wat leuke elementen, die wat mij betreft ook in het volgende deel mogen zitten, zoals de nieuwe wrench waarmee je platformen kunt bedienen, lichtgevende beestjes kunt oppakken en explosieven. Het systeem werkt niet helemaal feilloos, want soms moet je een paar keer R2 indrukken voordat hij hem pakt.

Een beperkt aantal wapens dit keer, wat niet eens echt stoort, leuk element is zelfs dat je een poosje zonder zit, waarbij de nadruk ligt op puzzelen en platformen.

Op naar A Crack in Time!