Pro Evolution Soccer 2009 (2008)

Alternatieve titel: PES 09

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Pro Evolution Soccer 2009 is de nieuwste telg in de PES-reeks en is op visueel gebied sterk verbeterd. Tevens zullen spelers de mogelijkheid krijgen om de game aan te passen naar eigen smaak. Verder zijn er nieuwe moves, verbeterde besturing en zal het online gedeelte een belangrijke rol gaan spelen. Je kan deelnemen aan diverse landelijke competities, internationale toernooien en toernooien voor landenteams. Nieuw is de uitgebreide modbaarheid van spelers en teams en de verbeterde grafische engine.

avatar van Awake78
Tja dat is dan inderdaad een kwestie van goed programmeren door Konami.

Ik irriteer me er wel minder aan dan jij denk ik. Je moet gewoon zorgen dat ze geen tijd hebben om te schieten
Als ze soms een corner onnodig weggeven word ik wel chagrijnig.

Become A Legend mode is de enige reden waarom ik deze game nog uit de kast haal.Verder speelt het niet zo lekker en soepel zoals zijn voorganger.

Wat een waardeloze gameplay, zeg. En daar gaat het toch om - wat mij betreft. Een speler heeft 5 seconden nodig om de bal aan te nemen en daarbij een draaias van een koe. PES is erop achteruit gegaan, en niet zo'n beetje ook. PES 10 heb ik nog niet gespeeld, maar ze moeten wel een enorme sprong gemaakt hebben om dat tot een goed voetbalspel te maken.

Dit is de slechtste pes tot nu toe.
Ik dacht van wauw eindelijk heeft pes ook een become a legend mode.
Maar het was niet echt geweldig.
Maar het blijft altijd leuk om tegen je vrienden te spelen.

avatar van Mynami
Een leuk spel maar echt weining functies qua fifa. Ik vind nederlands commentaar ook veel leuker.
Je kan het wel een paar uurtjes per maand spelen maar dit is geen spetter.

Geen goed spel jammer.

avatar van wolff
Mynami schreef:
Je kan het wel een paar uurtjes per maand spelen maar dit is geen spetter.

Geen goed spel jammer.

Jon Champion commentator = FTW

avatar van anders99
ik vind de engelse commentaren veel leuker dan in het nederlands. De become a legend mode vind ik zeer leuk. Eigenlijk vind ik pes beter dan fifa.

avatar van The_CrY
Had laatst over dit spel gedroomd, gek genoeg. Toen deze uitkwam heb ik deze kapot gespeeld. Het miste de vele leagues en licenses die FIFA altijd al had natuurlijk, maar wat me naar dit spel toe dreef had dan ook weinig met voetbal te maken. Ik vond het gewoon onwijs leuk om mijn eigen teams en spelers te verzinnen. Elke PES game komt bij mijn weten met een fictieve league vol nepteams en nepspelers, die je vervolgens kan veranderen naar hoe jij wil, qua spelersuiterlijk, kwaliteiten, teamshirts, en teamlogo's. Hier heb ik heel veel uren ingestoken, en voor ik het wist had ik een Fantasyland Eredivisie en Tweede divisie. Erg veel lol had ik ook met het feit dat je in de spelers-editor foto's van gezichten kon inladen om echt lijkende gezichten te gebruiken. Uiteraard deed ik dat niet. Ik had allerlei foto's van skeletten en ondoden opgezocht, en zo had ik met Necropolis FC een team vol met zombies en ondoden op het veld rondrennen. Wat had ik daar toch een lol mee. Binnenkort maar eens de nieuwe PES halen. Het schijnt dat daar tegenwoordig maar liefst VIER fictieve leagues tussen zitten. Ik kan niet wachten om dat trucje nog eens te herhalen.

avatar van wolff
The_CrY schreef:

Haha jaaa ik ook, ik denk dat dat ik bijna net zoveel uren in de Edit mode had gemaakt als in wedstrijden. Al die teams aanpassen en spelers verzinnen (het intikken van die namen duurde echt een eeuwigheid op de xbox controller) en dan master league ermee spelen. Geweldige tijden.

Misschien eens dit spel op de pc fiksen en kijken of het nog een beetje leuk is. Nieuwe voetbalspellen doen me niet veel meer.