WWE SmackDown vs. Raw 2009 (2008)

Mobile / Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Fighting / Sports

Ontwikkeld door Yuke's en TOSE
Uitgegeven door THQ

WWE SmackDown vs. Raw 2009 is een worstelgame waarin het draait om de WWE, World Wrestling Entertainment. De game bevat een nieuw tag team systeem, een coöperatieve verhaalmodus, online gameplay en downloadable content.

Mooi deze ga ik kopen voor de PS3 mooie cover dit keer HHH en Shawn Micheal D GENERATION-X.

Ik heb gameplay beelden gezien van een persconferentie en dit is echt zoveel beter dan SVR2008.

7 november ligt ie volgens de wikipedia site in de winkels in Europa.

avatar van mnrk
Je kan nu de demo downloaden voor de PS3 !!!

Agaroth schreef:
7 november ligt ie volgens de wikipedia site in de winkels in Europa.

Volgens de FRS waar ik vandaag ben geweest ook dus dat moet kloppen.

avatar van ps3me
de demo is erg leuk dus ik ga hem mischien kopen maar heb nog 2 andere games die mijn voorkeur hebben voor deze.

dus dit spel moet nog ff wachten

Het 2 minpuntjes zijn :

24/7 Mode is weg dat was het enige wat ik deed in SVR08
De camera buiten de ring is wat irritant.

Ik zal twee pluspunten geven :

1.Het is eindelijk niet meer zo makelijk om te winnen want in SVR08 Kon een kind van 4 op legend nog winnen en nu moet ik er echt moeite voor doen.
2.De GAMEPLAY is echt STERK VERBETERD.

RE123
waarom staaat psp der niet bij

Op zich wel een vermakelijke vermakelijke game, alleen na twee weken ben je er wel op uitgekeken net zoals bij de laatste delen.

Uiteraard draait alles om de 'Road to Wrestlemania mode', waarin je de keuze hebt uit zeven supersterren: Jericho, HHH, Punk, Undertaker, Cena en Batista en Mysterio. En voor het eerst kun je co-op spelen in de vorm van Mysterio en Batista die een tag team vormen.
Als je alle deze roads hebt uitgespeeld, kun je dingen unlocken als: nieuwe worstelaars, entrances, stages enz.

Voor de rest is het wel leuk dat tag teams prominent (er) aanwezig zijn in de game en eindelijk zitten Kendrick en London erin. Voorheen zat alleen London erin en ze waren een nogal succesvolle tag team die één jaar de belts hadden. Alleen jammer dat London nu weg is en Kendrick nu solo worstelt.

Hiervoor is trouwens een leuke oplossing gevonden in de vorm van de roster editor. Hierbij kun je worstelaars die weg zijn als free agent zetten of worstelaars die van brand zijn verwisseld de juiste brand zetten.

Online is op zich wel aardig gedaan, maar zoals met andere spellen krijg je vaak te maken met mensen die steeds dezelfde moves gebruiken enz. Daarom kun je het beter tegen vrienden en/of familie spelen.

Al met al 3, 5 sterren waard.

Een vermakelijke game alleen het nadeel vind ik dat je The Rock en Stone Cold niet meer kunt spelen.
Dit is mijn eerste smackdown game weer sinds smack down 2 know your role van de Psx. Is bij Smackdown vs Raw 2008 wel the rock en stone cold speelbaar??

avatar van ps3me
Nou, ik heb het spel nou met alle characters uitgespeeld en ik denk dat ik hier maar een soort review aan ga wagen.

Het spel vind ik ontzettend leuk, alleen jammer dat het nogal van korte duur is. Een echte Replay waarde heeft het niet, als je het met alle characters hebt uitgespeeld heb je het ook wel weer gezien. Het blijft natuurlijk wel leuk om af en toe gewoon een cage match aan te gaan of een fatal-4-way. ik vind het goed dat hier best veel personages in zitten alleen mis ik er een paar, zoals: André the giant (als extra personage bijvoorbeeld), Hulk Hogan en The Rock.
Wat ik leuk vind, en dat is dan ook echt mijn mening, is dat je bij een No Disqualification match ook van onder de ring wapens kan pakken zoals een stok met prikkeldraad eromheen of een stoel of mokerhamer etc etc. Met de mode: Road to Wrestlemania kan je met verschillende characters de weg naar wrestlemania afleggen. dat houd in dat je dus opwarm wedstrijden hebt en bepaalde conflicten zich gaan afspelen waar je in verstrengeld gaat raken. In Wrestlemania kan je dan als het ware de strijd met je ergste vijand aangaan en als je wint dan betekent het dat jij de "strijd" / conflict tegen die persoon zo ongeveer hebt gewonnen. Dat is ongeveer het verhaal van het spel, dat kan je dan met 7 verschillende personages doen en dan heb je het ongeveer uitgespeeld.

Grafisch is het behoorlijk mooi, het ziet er best goed uit allemaal en ook verzorgd. Natuurlijk is dat maar een bijkomstigheid en gaat het meer om De Gameplay: de gameplay is wel goed, het speelt best lekker alleen jammer dat je soms met moeite bepaalde moves kunt uitvoeren zoals een Signature move, dat verschilt trouwens wel weer enorm per personage.

De speelduur en Replay-Value:
Alhoewel ik de replay al besproken heb, hier nogmaals.
De speelduur van het spel is niet zo ontzettend lang, na een week of 2 ben je het wel zat en is het niet gek vaak meer voor herhaling vatbaar. Natuurlijk blijft het af en toe nog leuk om een match te spelen. De road to Wrestlemania mode heeft een speelduur van 3 a 4 uur per personage, wat dus inhoud dat je na 15 uur intensief spelen je het spel sowieso "uitgespeeld" hebt. De replay van die mode is niet bepaalt hoog en dan ben je al vrij snel klaar met het spel.
In totaal zal je ongeveer 20 uur plezier hebben met deze game en dan is het wel weer afgelopen. En aangezien de replay-value niet groot is, is dit meer een game om uit de budgetbak te vissen.

De pluspunten:

+ Grafisch goed verzorgd.
+ Behoorlijke Gameplay.
+ Leuk vermaak voor af en toe.
+ Veel verschillende soorten matches (van 1 op 1 tot cage match en No DQ enz.).

De Minpunten:

- Het spel heeft weinig Replay waarde.
- De volle prijs van 65€ niet waard.
- Erg kort vermaak!

Uiteindelijk heeft dit spel een 3.5 verdiend.

joeri592
leuke review ps 3me!

Dankje

avatar van youngtick
Een leuk spel. De op een na worstelgame die ik echt uren aan heb verspild vooral met het maken van superstars, finishers, moves en een entrance. de career mode en road to wrestlemania zijn tof (ik moet nog cm punk's verhaal nog doen) en natuurlijk het spelen. Vele mensen zeggen dat de normal klasse lijkt op very easy. Daar ben ik het wel mee eens maar dat zorgt er niet voor dat het me weghoudt van het spel, *****

Mooi spel. Heel wat uren gespeeld en doe het nog steeds regelmatig.
Vooral die Create-modes zijn leuk te doen, kan ik uren achter zitten.
Minpunt is wel dat de camera niet goed meegaat buiten de ring.