Command & Conquer: Red Alert 3 (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Strategy

Ontwikkeld door Electronic Arts

De Sovjet Unie wil na hun nederlaag in Red Alert 2 weer aan de macht komen. Om dit te bereiken smeden ze een plan om Albert Einstein te vermoorden en zijn tijdreis technologie te gebruiken om terug in de tijd te reizen. Maar, wanneer de Sovjets terug in de tijd reizen gaat er iets mis, waardoor er een derde wereldmacht ontstaat, genaamd: The Empire. Met nog een concurrent voor de macht over de wereld, is er nog maar één resultaat mogelijk, een nieuwe wereldoorlog.

Ben nog niet verder gekomen dan de tutorial Maar ik neem aan dat je de moeilijkheidsgraad wel op een hoger niveau kan zetten?

Ik bedoel alle games op easy zijn natuurlijk zo uitgespeeld. Ben daar zelf nooit echt een fan van.

avatar van Martijn
Er hoort gewoon een briljante site bij dit spel :

Overigens is de demo vanavond te downloaden.

Die co-op mode (door CPU gestuurd zeg maar) in de single player vind ik heel irritant. Dit hadden ze eruit moeten halen. Ik vind het ook veel te makkelijk. Zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad. Nee vorige deel vond ik persoonlijk veel leuker.

Is er al een patch die het irritante camera-stand oplost?

avatar van bixtad
Christian schreef:
Is er al een patch die het irritante camera-stand oplost?

wat is er mis met de camera dan? je kunt toch in- uitzoomen/ draaien enzo.

Rujar schreef:

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik ben een echte die-hard C&C fan maar deze Red Alert 3 is een zware tegenvaller. Dit eigenlijk alleen omdat ik niet gewoon een single player spel kan spelen. Die co-op moet je willen of niet, die keuze hadden ze aan de gamer moeten overlaten. Nu zit ik met een irritante cpu gestuurde speler aan mijn zijde te spelen. Verder dan de 3de level kwam ik niet omdat ik anders me computer het raam uitgooi. Jammer want had me erg verheugd op deze game... Maargoed is natuurlijk maar een persoonlijke mening.

M.vr.gr,
Kees

avatar van davidov
Vind ik heel erg overdreven. Heb de gehele campagne op medium uitgespeeld en heb nooit last gehad van de co-op. De computer gaat z'n eigen weg en werkt grotendeels volledig zelfstandig. Echter kom je eens diep in de shit en kan je zelf de klus even niet klaren kan je wel de hulp inroepen van je co-commander. Een systeem dat vrij redelijk werkte naar mijn idee. Vind ik het leuker dan in mn eentje een campaign spelen? Nee, maar om nou te zeggen dat het veel invloed had op de gameplay....vrijwel niet.

davidov schreef:

Het is dus een overbodige functie.

avatar van finitio
1,0
Het spijt me om dit te zeggen als red alert fan, maar deze game is waardeloos. Alle goede eigenschappen in red alert 2 hebben ze een klein beetje verslechterd en de nieuwe zijn waardeloos.
Leuk om een dagje te spelen maar ik had hier zeker meer van verwacht.

Dit komt bijna voor de ps3 uit! ben benieuwd

avatar van Dragonslayer
0,5
Het slechtste spel uit 2008.

Nou het slechtste spel gaat wel wat ver. Maar het is zeker geen waardige opvolger in de red alert serie.

avatar van ReMyTje86
Wat Rujar zegt, daar heeft hij wel gelijk in. Het is niet te beste uit de serie, vanwege dat het te commercieel is. Daar wil zeggen te veel voorbereiding filmpjes dat in gaat op de cast en niet op de gameplay ze zeggen dat de gameplay perse leuk is en goed.

Toen dit spel voor de xbox uitkwam stond er een rij van zo'n 120 mensen ofzo te wachten bij de bart smit bij mij

avatar van Martijn
Te commercieel, haha dat is een goede. Tuurlijk is het commercieel, iedereen wil zijn spel zo goed mogelijk verkopen. Moet je kijken hoe goed de vorige Red Alert delen verkochten, dat is dan zeker ook te commercieel? De filmpjes zijn cool, maar volgens mij is dat echt iets voor de fans van de serie.

Ik dacht dat die nep elitaire uitspraken alleen bij muziek voorkwamen.

Martijn schreef:

Ik dacht dat die nep elitaire uitspraken alleen bij muziek voorkwamen.

Je hebt helemaal gelijk.

avatar van ReMyTje86
Ik bedoel dat je 1000 filmpjes ziet van de cast en weinig van de gameplay...

Dat zie je eigenlijk alleen maar. Mensen schreeuwen moord en brand bij trailers. Wow vet en te bruut, dit wordt een top game. Terwijl er geen ingame beelden worden gebruikt. Maar goed asl het wel wordt gebruikt kan je je ook afvragen of dat echte beelden zijn. Sony heeft dat namelijk ook regelmatig gedaan.

jellecomicgek72 schreef:

weet je zeker dat je niet in de rij stond van mij little pony 2? aangezien je smiley?

metal-v schreef:

is een typische Red Alert smiley hoor, typisch iemand die weer niet aan het opletten is en grappig probeert te doen!

Ben aan deze begonnen....ben niet verder gegaan dan de tutorial, maar het is wel ff wennen aan de game. De graphics zijn opmerkelijk een ontploffing van felle kleuren en wat mij wel een beetje stoort zijn de gele randen om je units als je ze selecteerd. Voor de rest is hij hetzelfde als Red alert 2, alleen gepimpd en getweaked.
Evenals de soundtrack die ge-remixed is van RA2...ook de bonus-cd die in mijn premier edition zit is opmerkelijk (en funny) te noemen.
Mijn cijfer zal wel rond de 4,0* komen want tegenvallen doet hij nog niet.
Want de tutorial is wel FUNNY, met die 3 tanks. benieuwd wat ik van de campaigns ga vinden.

Vroeger heb ik Red Alert 1 helemaal blauw gespeeld !! Red alert2 vond ik wel goed, maar had niet het realisme van red alert 1.

Ik heb gisteren red alert 3 aangeschaft voor de PS3. Ik moet eerljik bekennen dat ik toch niet onder de indruk ben van dit spel. Command & Conquer Generals en Zero Hour is echt vele malen beter !!

Ga online spelen en je komt er achter dat dit spel gewoon te bruut is.

Leuk spel, het is wel heel anders qua strategie als red alert 1 en 2. Als je meer van hetzelfde wilt moet je dit spel niet kopen, maar als je een naar mijn idee een frisse wind in je pc wil, dan moet je deze absoluut nemen . Vooral ook leuk in netwerkgames, met kameraden, dus ook online Voor alleen de single player zou ik het spel niet kopen.. Die is wel aardig, maar krijgt voor mij niet meer dan een 3. Het spelen online en via netwerk trekt het cijfer voor mij omhoog naar de 4,5. Ik heb er erg veel plezier mee!

avatar van Timmy757
Absoluut géén waardig vervolg op Red Alert II.

Op de XBOX 360 is het ook een te gekke game..vind hem daar nog fijner spelen dan op de pc. Alles is te doen via de controller, geen vierkanten meer die je om je troepen moet trekken..gewoon via X en ze zijn geselecteerd. Bouwmenu hoef je niet meer aan te klikken wat weer tijd kost en het selecteren..hier alles via de rechtertrigger.
Speciale powers hoef je niet meer aan te klikken, gewoon LB induwen en x indrukken. Hoe de game voor een console zo perfect is gemaakt is mij een raadsel, normaal werkt het op een pc eigenlijk beter..maar hier heb je door mijn punten vele seconden tijd winst..ten strijde in het voordeel van jezelf.
Hier ga ik flink van genieten...speelt heerlijk weg zo'n strategie-game met velden langer dan een uur..heerlijk!!
XBOX 360 4,5*....Pc 4,0*!!

avatar van Gamersking
De game was echt een super tegenvaller. ben zelf een ernstige c&c fan maar Red alert 3 valt persoonlijk erg tegen.
Graphics waren slecht.
Gameplay kon beter ( Ik prefereer die van Generals).
Die irritante co-op bij de solo missie's zijn verschrikkelijk.
Moeilijkheidsgraad ligt daarbij ook op -1.
Al met al een grote flop, ben zelf niet verder gekomen dan Level 2....

avatar van Dutch-J3ff
Leuk om af en toe te spelen, niet om uren lang te spelen.

Tenminste, mij lukt het niet, word behoorlijk snel saai.

Red Alert 3 op de console (en iedere C&C op de console) is helaas beperkt door het maximaal aantal units wat je kan inzetten.

Behalve voor de A.I die kan 200 units tegelijk hebben en een speler maar 50 .