Resident Evil Gaiden (2001)

Alternatieve titel: Biohazard Gaiden

Game Boy Color

Ontwikkeld door M4
Uitgegeven door Capcom en Virgin

Na de vernietiging van Raccoon City is er een speciale eenheid opgericht die bestaat uit voormalig medewerkers van The Umbrella Company en ex-S.T.A.R.S. leden. Eén van deze leden is Barry Burton. Barry wordt erg vroeg in de ochtend gebeld dat er een speciale missie voor hem klaar staat. Leon S. Kennedy is er een paar dagen geleden op uit gestuurd om een nieuw, ontsnapt wapen van Umbrella op te sporen. Het biologische wapen zou zich aan boord bevinden van een cruiseschip dat richting Europa vaart. Vierentwintig uur geleden is het laatste bericht van Leon binnen gekomen, en sindsdien is al het contact verloren gegaan. Barry wordt er op uit gestuurd om Leon te redden en er achter te komen wat het nieuwe biologische wapen van Umbrella precies is. Hierna moet het wapen vernietigd worden.

RE123

Dr. Salvador
RE123 schreef:
aan de tekst te lezen lijkt het me een vet spel

kan iemand vertellen waar ik deze game kan krijgen

Ik heb hem toen in een kleine gamewinkel gekocht voor op de GBC
( was van mijn zus ), en het spel is best wel leuk. Alleen er zat bij mij een fout in het spel!, waardoor ik hem niet uit kon spelen . Ik was bij de allerlaatste boss ( het leek wel op een lelijke rat! ), en de GBC viel telkens vanzelf uit bij die boss!. Ik heb hem dus nooit uit kunnen spelen, terwijl ik dat wel erg graag wilde. Dat is wel jammer, maar het was zeker wel een leuk spelletje.

neo (crew)
Ik vraag mij af of een Resident Evil game voor dit platform, met zulke grafische mogelijkheden, ook wel echt eng is....

Dr. Salvador
Nee, maar het zag er verrassend leuk uit, vooral de soort van tussenfilmpjes die je moest skippen voor tekst

Maar het is wel een geinige game hoor, met een belachelijke fout helaas. Want de game was absoluut niet onaardig of echt slecht.