Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (2005)

Alternatieve titel: Splinter Cell 3D

Mobile / N-Gage / Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het begint allemaal bij een wetenschapper die ontvoerd is door de People's Voice, waarbij jij als Sam Fisher ervoor moet zorgen dat die informatie het eiland niet verlaat. Eenmaal aangekomen op het eiland net buiten Talara in Peru, ben je op zoek naar Bruce Morgenholt en de leider van People's Voice Hugo Lacerda. Je komt erachter dat Hugo ervandoor is. Nu is echter de vraag waar hij naar toe is. En misschien nog wel belangrijker: waar is de informatie?

avatar van HiLL
Splinter Cell! Omg hier ging voor mij een nieuwe wereld open! Nog steeds behoort Sam Fisher tot een van mijn favoriete gamehelden! Met name ook door de ingesproken stem van Michael Ironside en de humor tussen Sam en Lambert

De spanning en de gameplay zijn subliem. De opdrachten verrukkelijk. In de schaduw lopen (uiteraard soms erg overdreven dichtbij een vijand zonder opgemerkt te worden) subtiel door een kop heen schieten en netjes een lijkje verplaatsen..dit is een van mijn favoriete spellen! En extra langzaam spelen, niet lomp en domweg rennen en schieten. Lekker de tijd nemen. Jammie!

avatar van FrK.
Denk toch wel de beste Splinter Cell die ik heb gespeeld, wat een vette game

Had veel goede verwachtingen van deze game maar hij valt enorm tegen...maar het is geen vreselijke game dat niet.

3 sterren.

avatar van arnevr
Beste en enigste Splinter Cell ooit gespeeld.
4.5 sterren

avatar van FrK.

avatar van Jermaine
Grafisch is het wat beter, er zijn nieuwe moves, nieuwe mogelijkheden om de vijanden om te leggen...maar veel meer is er niet vernieuwd. De Co-Op mode is wel erg goed, alleen is het moeilijk een vriend te vinden die het geduld kan opbrengen voor een spel als dit. ****

avatar van A.V
A.V
HiLL schreef:

Ja dat vind ik ook altijd wel leuk Met je benen om zo'n paal aan het plafond hangen en dan net zo lang wachten totdat er zo'n gastje onderdoor komt lopen en jij hem de nek om kan draaien en dan snel het lichaam verstoppen.
En eigenlijk is het ook wel goed dat zolang je je in de schaduw bevind, de tegenstander je niet kan zien. Anders zou het spel nog moeilijker worden en soms vind ik hem al best lastig. Dus dan is het wel fijn om te weten dat je in elk geval in de schaduwen veilig bent.
4.5 *

1 van de beste stealth games ooit.

Schitterend verhaal, vette gameplay, mooie graphics

5 sterren

heel leuk spel alleen af en toe beetje onrealistisch.
Soms sta je voor een vijand met 3 groene lichten, dan ziet hij jou niet.
Maar voor de rest is het een goed spel.

avatar van hitman
ik ben net begonnen maar mijn geweer raakt snel helemaal leeg
hoe geraak ik aan meer kogels na herladen niet meer werkt.

stuur pm bedankt

avatar van gemaster
Ik schiet per missie denk ik maximaal 2 of 3 kogels af. Hoe kan in godsnaam je geweer leeg raken?

avatar van hitman
gemaster schreef:

veel kogels tegelijk ben net begonnen weet verders niks.

Relax
Hitman.. het is een stealth game, geen shooter.

avatar van Obscure Thing
enigste splinter cell en laatste voor mij.
2.5 doordat ik gewoon niet van dat gesneak houd.
en de game was niet echt goed, bijvoorbeeld geschreeuw om backup, toen kwamen er dus twee man aan.
toen moest ik wel ff lachen.

Kooshiba
Ik vermijd juist zoveel mogelijk het vuren met mijn geweer, meestal zit 'ie aan het einde net zo vol als aan het begin...

avatar van Tha)Sven
Obscure Thing schreef:

2.5 doordat ik gewoon niet van dat gesneak houd.

Wat verwacht je dan een spionnengame ?

avatar van Spawn NL
Online is deze game ontzettend tof, zeker als je de spy bent. De vele manieren waarop je de guards kunt uitschakelen zijn gewoon heerlijk.

Vooral het aan een railing gaan hangen en een guard vastgrijpen wanneer hij langs kwam vond ik tof.

Wel weer een minpuntje is dat je een guard de gehele pot gewoon vast kunt houden zonder dat hij iets kan doen. Ik ben op die manier wel eens het hele level rondgezeuld.

Luoqi schreef:
heel leuk spel alleen af en toe beetje onrealistisch.
Soms sta je voor een vijand met 3 groene lichten, dan ziet hij jou niet.

Dat is meer voor jezelf, dat je je personage kan herkennen.

Any way Sam Fisher is back met nieuwe moves om zijn vijanden neer te halen. Met nieuwe prachtige locaties en een nieuwe gadget de EEV, waarmee je pc's enz. van een afstandje kunt hacken en scannen. Toch wel een leuke en handige toevoeging.

Voor de rest speelt het gewoon weer lekker weg. Alleen door de mission rating voelde ik me toch steeds weer geneigd om niemand te killen, behalve als het een doel was. Want jawel dit keer heb je mes bij je waarmee je flink kunt uithalen. Het enige wat wel jammer is, is dat je geen wezenlijke beloning kunt krijgen voor een 100% missie, zoals een filmpje of iets in die richting.

Het verhaal is weer goed zoals vanouds en je krijgt met oude personages te maken. En de muziek was weer erg sfeervol.

Al met al toch 5, 0 sterren voor toch wel een complete game. Ik moet alleen eens kijken of ik die co-op nog eens kan doen met iemand anders.

avatar van jellecomicgek72
De beste in de splinter cell reeks!!!

avatar van andnino
Hoe groot is het grafische verschil tussen de verschillende versies? De gamecube versie is redelijk, maar erg korrelig en verre van echt mooi.

avatar van PebeVai
De beste splinter cell, no doubt..(:

Imperial Figure
Net aangeschaft via xbox live marketplace, hij is nog steeds aan het downloaden maar wat wil je ook met bijna 6 gb game.
Volgens sneak fans schijnt dit de beste in de reeks te zijn dus ben benieuwd.
Deel 1 had ik helemaal uitgespeeld in 2002 en werd helemaal in de game getrokken, deel 2 was teleurstellend vergeleken met deel 1, double agent was wel weer redelijk intens dus zal even zien hoe deze is.

hitman schreef:
ik ben net begonnen maar mijn geweer raakt snel helemaal leeg
hoe geraak ik aan meer kogels na herladen niet meer werkt.

stuur pm bedankt

lol ik heb het spel een paar keer helemaal gehaald zonder ook maar 1 keer op een popetje te schiete ik gebruik alleen me kogels voor light ( gedempt pistool zelfs, gebruik nooit me assault rifle xD)

Imperial Figure schreef:
Volgens sneak fans schijnt dit de beste in de reeks te zijn dus ben benieuwd.

het is zeker het beste deel van splinter cell je zit meer in gebouwen is trouwens ook veel leuker om in te sluipe

avatar van Florsi Florsa
Beste spel uit de reeks, en überhaupt het beste spel dat ik ken.

avatar van KAY
KAY
op het begin kom ik niet verder toen ik die man in het bad had laten zakken kan iemand me helpen

avatar van Florsi Florsa
Rechtsachter in die kamer is een deur / doorgang.

XkellyyD
Ik vind deze game echt leuk, ik denk de leukste van die ik allemaal heb maar ik baal er zo van dat hij niet zo lang is

avatar van rpger
Chaos Theory is het derde deel in de prima Splinter Cell serie, echter tegen dit deel is de vernieuwing er ongeveer wel af. De kleine, soms benauwde levels resulteren in een kat en muis spel, maar ook veelvuldige trail en error gameplay. Het blijkt voor developers toch lastig te zijn stealth en aktie te combineren in vloeiende gameplay.

Het verhaal is een light-Clancy achtige story, maar niet door hem geschreven. dus haalt het bij lange na niet de complexiteit van zijn gepubliceerde werk. De slechte voiceovers van de vijanden helpen ook al niet echt mee, waardoor het geheel nogal kinderachtig overkomt. Voor de liefhebber die eens wat anders wil dan alles omver schieten is het een aardige game, maar lang niet de beste nog de meest originele in het genre.

War-Ultima
Is de A.I. nou zou dom in dit deel of ligt het aan mij? je staat gewoon naast een mannetje van te dichtbij en je doet ook nog een spagaat tegen de muren aan en de vijand heeft niks in de gaten .
Deel 1 is naar mijn mening nog steeds de beste SC uit de reeks en Conviction gaat er geen verandering in brengen omdat het een actie game word in plaats van een stealth game.