Urban Strike (1994)

Sega Mega Drive/Genesis / Sega Game Gear / Super NES / Game Boy

Ontwikkeld door Electronic Arts en The Edge
Uitgegeven door Electronic Arts, Black Pearl en THQ

Het derde deel uit de Strike serie, dit keer zul je het moeten opnemen tegen het gestoorde genie H. R. Malone, die zichzelf heeft uitgeroepen tot cult-leider en, met nog onbekende technieken, binnen korte tijd miljoenen volgelingen heeft verzameld. Met deze rijkdom en macht is hij van plan een super-wapen te construeren om Amerika over te nemen. Jij zal met behulp van de verschillende gevechts-helikopters zijn plannetje moeten veredelen. Nieuw in dit deel zijn de missies die je te voet moet uitvoeren.

avatar van Bahamut Zero
Ik weet nog wel dat ik als klein jongetje echt heel erg ver met dit spel was. Tegenwoordig bak ik er nog maar weinig van. Het verveelt mij nu gewoon te snel. Maar voor een spel uit 1994 is dit gewoon een hele goeie titel. Bedoeling was om met je helikopter bunkers op te blazen, voertuigen of boten tegen te houden, mensen uit het water te redden en ladingen te vervoeren.

4,5* is hier dan ook wel op zijn plaats, helemaal vanwege de haaien die om de mensen heen zwommen