Golden Axe (1989)

Atari Video Computer System / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / PlayStation 3 / Sega CD / Sega Mega Drive/Genesis / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Het land Yuria is ingenomen door de donkere leider Death Adder. Aan de speler de taak om het land te bevrijden. Hierbij kan gekozen worden uit 3 characters: Een dwerg, een barbaar of een amazon.

avatar van Manny Calavera
Standaard actiespelletje. In de tijden toen ik Streets of Rage speelde, kwam deze ook wel eens voorbij. Het was aardig, maar ik was altijd blij als ik weer samen met een vriend Streets of Rage aanzette.
Wel was dit spelletje snel en uitdagend. Toch zeker niet slecht.

Vermakelijk om een keer te spelen. En voor zo een oude game gaat het nog best diep met de aanvallen die je kunt doen, zelfs op draken rijden, magie gebruiken en de manier waarop je reisde om vervolgens beroofd te worden door kabouters die je kunt neerslaan voor health en potion.

Overigens wel in een halfuur uitgespeeld, maar wel begrijpelijk voor een arcade spel.

2,5 Sterren.