
Max Payne (2001)
Game Boy Advance / Macintosh / PC / PlayStation 2 / Xbox
Shooter / Action
single player
Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Gathering en Rockstar
Max Payne is een agent bij de NYPD. Als hij op een avond thuiskomt, komt hij tot de verschrikkelijke ontdekking dat zijn vrouw en kind zijn vermoord door junkies, high van de nieuwe drug Valkyr. Valkyr neemt bezit van de straten van New York, de DEA wil daar een stokje voor steken en komt erachter dat de drug het werk is van de New Yorkse maffia. Max Payne, die inmiddels werkt voor de DEA, zint op wraak en besluit undercover te gaan in de onderwereld van New York.
- nummer 177 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=Pgg3VG7Hug8
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Links
Wikipediafilm (MovieMeter)trailer (YouTube)koop voor Xbox, Windows of Playstation vanaf € 8,95
Ik vind je argumenten niet heel sterk Shadowmaster. Graphics zou namelijk nooit een argument moeten zijn waarom een game beter is dan de ander. Juist de scheve bek van Max voegt sfeer toe aan de comic-sfeer in de game. Het verhaal borduurt een beetje verder waar deel 1 ophield, ook niet heel erg sterk dus. Maar goed daar gaat het ook niet om bij Max Payne denk ik. En ik snap niet helemaal waarom je de bullet-time beter vind in deel 2. Er is toch praktisch niks veranderd daaraan?
ik vind jou uitleg ook niet sterk.
jonge jij bent zo te zien verliefd op deze game,jij kan KRITIEK gewoon niet accepteren.
en bullet time in deel 2 heeft een speciale kleur wanner je het gebruikt,misschien moet je je ogen eens openen en de details zien

PS,nog een fijne huwelijksreis met max payne,doe de groeten he


Dat de bullet time in Max Payne 2 een andere kleur heeft is natuurlijk geen inhoudelijke verandering aan de gameplay. Wat wel een verandering is dat de bullet time nog langzamer kan gaan naarmate je meer raakt als ik me niet vergis, maar dat is eigenlijk een onnodige toevoeging, in de oude versie was het ook eigenlijk al onmogelijk dat je te weinig tijd had dan. FrK zei ook "er is praktisch niks veranderd", het woord praktisch gebruikt hij hier niet voor niks natuurlijk. Over details niet zien gesproken.
Als iemand netjes argumenten geeft waarom hij een andere mening heeft, probeer dan ook netjes terug te reageren...

Jammer dat je je zo aangevallen voelt shadowmaster. Was niet mijn bedoeling om zo op je over te komen.
mijn excuses dan maar,want via berichten zie ik alleen maar letters en geen houding.
nogmaals mijn ecxuses

even goede vrienden he

in ieder geval vinden we beide max payne zeer goed




Ziezo, vanavond ga ik alwéér beginnen aan Max Payne. Dit wordt dan de 6e keer dat ik de game ga uitspelen!


Had dit spel vroeger meer dan 15 keer uitgespeeld, toen zou mijn top10 er ook heel anders uitzien, dan stond max payne 1 op nr.1 in mijn top10 samen met deel 2.
Maar heb ze allebeide ook al jaren niet meer gespeeld, ben ik wel weer van plan.
Toen ik de Max Payne games voor het eerst speelde was ik aan het puberen. Lekker schieten in een donker sausje. Maar nu ik wat ouder ben merk ik pas dat het eigenlijk een diep, diep tragisch verhaal is. De donkerste melancholie denkbaar, met perfect passende beelden en voice acting. Het snijd door de ziel. Ook de psychologische kant is diep uitgewerkt (actie, reactie, verleden, melancholie, uitzichtloos, depressie etc.) Ik herken er veel van in mijn huidige leven. Helaas blijft de game daardoor een parel voor me.
Ook de cult-serie die je op tv-langs ziet komen (erg diep uitgewerkt) loopt parallel met de psychische toestand van Max op vele fronten, al dan niet hoe hij denkt.
"Wherever I went, the pay phones started to ring. Finally, I collected enough courage to answer one."
"IMirra's men had caught me. Their black van took me out of the city. The countryside was sickeningly pretty. The sun setting on a sweet summer day, rain sparkling on grass, birds in the trees, children playing The pink bird mental institute. Mirra's men pretended to be hospital wardens.
They said I was an escaped mental patient.
Doctor: Diagnosis? Paranoid schizophrenic. You are insane, psychotic. You have to eat plenty of pills to get better.."

Voor de filmfans: denk aan een combinatie van Hard-Boiled, Death Wish 3, Sin City en eerder welke klassieke film-noir en je hebt dit spel in een notendop

Ah, ik zie Steam dat je voor 15,- deel 1 en 2 kan kopen, prima prijs.
Deel 2 had ik al gespeeld en heb ik nog, maar die doet helaas niet meer, iets met de CD.
Binnenkort maar toch even downloaden..

Max Payne toont aan dat er heel veel voor nodig is om een succesvolle actiegame te maken. Het draait namelijk niet alleen om de actie, maar vooral om de vormgeving en de drijfveer om verder te spelen (het verhaal dus).
Het hele stijltje is gewoon tof en Boris moet gewoon niet zeiken dat het zo langzaam verloopt, het wordt gewoon verhalend verteld door middel van de strip.
Ik ben het er wel mee eens dat Max maar één manier van kijken heeft, maar dat deert niet want je ziet hem toch alleen van de achterkant.
Zelfs een collega van mij die echt een total noob is op gamegebied en echt heel weinig heeft met games vind dit spel geweldig, het heeft hem echt goed bezig gehouden.

Zelfs tot vandaag de dag blijft dit nog steeds een ijzersterke shooter met een lekkere sfeer en interessante stijl.
De voice acting, geluid en sfeer brengen het naar een bepaalde hoogte waar games van tegenwoordig nog steeds iets van kunnen leren.
Dat er mensen zijn die nog steeds naar gamekings kijken, ik neem die lui al jaren niet meer serieus.
Kijk a.u.b naar gamespot.com of gametrailers.com.
Mensen die zo erg om graphics malen hebben het hele idee achter gamen compleet verwaarloosd. Natuurlijk heeft het een toegevoegde waarde op de ervaring die sommige games nastreven, maar een goed verhaal en solide gameplay wordt nog altijd buiten dat aspect gecreëerd en dat is waar Max Payne keihard toeslaat...en dat vervaagd nooit.
Voor Shooters zijn goede graphics gewoon redelijk essentieel. Het is niet het belangrijkste, maar het is wel een aspect dat je niet moet onderschatten. Beetje flauw om alles steeds af te doen onder het mom ''alleen graphics-hoeren zeuren daarover''. Graphics zijn ook een aspect van games.
