Max Payne (2001)

Game Boy Advance / Macintosh / PC / PlayStation 2 / Xbox
Shooter / Action

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Gathering en Rockstar

Max Payne is een agent bij de NYPD. Als hij op een avond thuiskomt, komt hij tot de verschrikkelijke ontdekking dat zijn vrouw en kind zijn vermoord door junkies, high van de nieuwe drug Valkyr. Valkyr neemt bezit van de straten van New York, de DEA wil daar een stokje voor steken en komt erachter dat de drug het werk is van de New Yorkse maffia. Max Payne, die inmiddels werkt voor de DEA, zint op wraak en besluit undercover te gaan in de onderwereld van New York.

Ik vond dit echt een superspel! Een van de beste ooit! Helaas heb ik het nooit helemaal kunnen uitspelen... Ik speelde het op een ME-pc en kocht toen een pc met Windows XP erop... daar bleek dit spel dus niet op te kunnen draaien.

Weet iemand hoe je Max Payne op een computer met Windows XP kan laten draaien?! Thanks alvast!

Klik

Mmm, heb het niet zo op Wahlberg, vind hem ook niet echt dat karakteristieke Payne-gezicht hebben. Maar valt verder nog weinig over te zeggen die teaser, we shall see...

Wahlberg is wel een goede acteur, buiten die kutfilm The Happening van deze maand om dan....daar was ie om te huilen.

Maar ik kan niet veel andere namen verzinnen die een goede Payne konden zijn. Ja, dan kom je bij Nicolas Cage uit, die heeft net als Payne zon depressieve ouwe kop

avatar van Thomas83
Cage als Max Payne? Meen je dat nou serieus? Hij lijkt er echt totaal niet op. Hij heeft weliswaar een sombere kop, maar daar is dat ook de enige gelijkenis wat mij betreft.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Cage is een redelijke optie. Ik vind Paul Walker (of Johnny Messner) een nog veel betere match!

avatar van mnrk
Deze game heb ik helemaal suf gespeeld op mijn ps2...

Nu de film draait in de bioscoop hoop ik dat ze ook weer een game gaan maken voor de ps3/xbox 360...

Zo Max Payne wat een spel zeg.
Ik kan me nog herinneren dat ik dit spel 6 jaar terug voor maar 10 of 15 Euro had gehaald voor de pc. En ik bleef maar doorspelen, zo verslaafd was ik eraan geworden.
Alles is voor mij gewoon compleet aan dit spel: goede verhaallijn, meesterlijke dialogen/one-liners, uitstekende levels en uiteraard Bullet Time. Eigenlijk een soort van cheaten. Maar het is wel verrekte handig vooral bij eindbazen.

Het hele sfeertje is ook zo geniaal, het is lekker donker en die strips die het verhaal vertellen is zeker innovatief. Het heeft zeker wat.

Wat ook wel lachen is, is dat de game zich soms niet helemaal serieus neemt. Ik noem een voorbeeld als: in die ene supergebouw van Horne op het eind dat een bewaker over Bullet Time praat en dat het cool zou zijn om in het echt te doen en ook zo een drugs scène waarin Max gebeld wordt dat hij in een video game zit.

Inmiddels heb ik dit spel al weer 7 keer uitgespeeld, mede te wijten aan het feit dat ik eerst een gare pc had waarop alleen Max Payne het deed.

Dit is gewoon mijn all time favoriete spel geworden en kan dan ook niet anders door dit meesterwerk 5, 0 sterren te geven.

avatar van Thomas83
Wat dat niet deel 2 van die dialoog van de bewaker en zo?

Die scene was te gek idd It all started to make sense now... The words floating in balloons above my head, the constant narration, I was in a graphic novel!

avatar van Baki
Leuk spel, soms wel die enge levels waar Max nachtmerries heeft maar verder vind ik het wel een mooi actiespel.

Goed spel ik heb hem voor maar vijf euro gekocht
particulier voor ps2

avatar van Bennerd
Was een van de eerste shooters die ik op PS2 gespeeld heb. Ik moet nog steeds glimlachen als ik eraan terugdenk. Wat was het ook enorm fascinerend om te bekijken. De eerste scène is wel erg aangrijpend...

Het slow-motion effect is ook wel sterk, was even oefenen voor ik daaraan gewend was. De sfeer is net zo sterk, zo mogelijk nog sterker. Prachtig spel!

Dit zal ik nog eens ergens moeten kopen denk ik.

Heb het spel al een flinke aantal keren uitgespeeld, en toch blijft dit een pracht van een game dat je nooit beu word gespeeld .

Het verhaal is zo fantastisch, en wordt ook knap gegeven in een comic style wat het al helemaal af maakt !

Verder waren de decors heel knap (Toch voor een Game uit 2001)

De actie is geweldig, en de controls waren ook easy.

Verder een game om van te smullen !

avatar van jellecomicgek72
[quote]mnrk schreef:
Deze game heb ik helemaal suf gespeeld op mijn ps2...

Same here!!

turbothijd
Een beroerde film, maar een goed spel

avatar van PebeVai
Lekkere Game, en goeie bullet time.

Alleen de missies waar je in de nachtmerries van max zat waren eigelijk hooguit iritant..

he PebeVai, volgens mij hebben wij wel een beetje dezelfde smaak. zag je reacties bij NOLF em verwanten staan.

Max Payne blijft voor mij een van de beste spellen gemaakt, puur door het verhaal en de dialogen (one-liners).

avatar van PebeVai
Mighty Mike schreef:

Ja idd de NOLF serie is ook gewoon geweldig..(:
Maarja back to the point bij het spel zelf.

Klopt het klinkt ook echt naar een verhaal waar iemand gewoon zijn recht wil en wraak wilt nemen..
Zalig..(:

avatar van hpdw
ook heerlijk spel dit maar als je twee eenmaal hebt pak je dit spel wat minder snel uit de kast. En idd er zaten een aantal nachtmerries bij (die met het bloedspoor) die erg irritant waren

avatar van kaholiic
[quote]jellecomicgek72 schreef:

waarom heb je er dan nog niet op gestemd?

avatar van WeZet
Stem verhoogd naar 5.

avatar van FrK.
Naast de gameplay is deze game gewoon al briljant door het 'noir'-sfeertje en het verhaal wat vertelt wordt in stripvorm, heerlijk Wat ik overigens miste in deeltje 2, waardoor deze ook gewoon beter is.

avatar van Game-analist
0,5
Slechte game!

Nou, je doet je naam wel eer aan, Game-analist...
Erg boeiende analyses, lekker uitgebreid en gebalanceerd ook .

avatar van Thomas83
Ik vermoed dat hij een geavanceerde cyborg is die nu nog in een prematuur stadium verkeert en zich naarmate hij meer post zal ontwikkelen en langere reacties zal posten.

Dr. Salvador
Thomas83 schreef:

Hahhaha, dat was een Goede grap!

avatar van FrK.
....

avatar van LimeLou
Moet echt een keer deze game opnieuw spelen. De sfeer was werkelijk top, en ik ben dol op games met een goede sfeer!
Het enige waar ik me nogal aan ergerde was die monotome kop waar Max altijd mee rond liep in de game. hij heeft altijf zo'n scheve muil

mnrk schreef:

Daar zijn ze nu mee bezig. Max Payne 3 komt dit jaar uit Ik heb alle games voor de PS2 en toen ik zag dat Max Payne 3 komt werd ik ongelooflijk blij

avatar van jellecomicgek72
Max Payne..

Dit moet toch wel één van de games zijn die ik vroeger het meest heb gespeeld. Ik vond het verhaal zo gruwlijk, die gehele storytelling in Max Payne was vet. De bullittime dat toendertijds nog orgineel was. (nu enorm achterhaald maar toch) was gruwlijk. Het vetste was nog wel dat Max Payne zelf de ene na de andere oneliner eruit knalde die je na een aantal keer kon dromen. Ja 5* hiervoor.