FIFA 09 (2008)

Mobile / N-Gage / Nintendo DS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Trek je voetbalschoenen weer aan en begin aan de nieuwste telg van Electronic Arts's FIFA. De nieuwe FIFA bevat een Be-a-pro-mode waarmee je ditmaal in vier seizoenen je talenten kunt laten zien. De career mode bevat vijftien seizoenen waarin jij je eigen tactiek kunt bespelen, spelers contracteren en ontslaan. Door veel wedstrijden te winnen kun je nieuwe ballen en alternatieve tenues vrijspelen. Naarmate je goede resultaten gaat boeken wordt jij de publiekslieveling en zul je op handen worden gedragen.

Ik zou het niet weten, ik hoop dat ik hem voor 6uur kan spelen:p

Ik had hem vanmorgen om 9 uur al. Maar toen moest ik naar school..
Moet zeggen, speelt erg fijn weg. Er zitten nogal wat bugs in, zo heb ik al een keer door de lat heen geschoten (zonder dat de lat doormidden brak natuurlijk), en als ik bij rust 1-0 voor sta gaan de spelers in een keer juichen. Ook scoor je wel erg gemakkelijk, maar dat zal wel komen door de moeilijkheidsgraad.

Moet wel goed komen, want de Be-a-pro mode is echt fantastisch!

avatar van wwelover
ImperX schreef:
Ik had hem vanmorgen om 9 uur al. Maar toen moest ik naar school..

Moet wel goed komen, want de Be-a-pro mode is echt fantastisch!

Kan je Be-a-pro doen in de Demo?

Ik heb de demo net gespeeld. En als PES-fan moet ik zeggen dat het me toch wel bevallen is.

Naomi Watts schreef:
Waarom zou PSN niet willen?

Naomi Watts schreef:
Er zijn wel grotere rampen gebeurd op 11 September.

Als de game gerealesed is of zou worden op Amerikaanse tijd zou dat wel raar zijn gezien de populariteit van Fifa in Amerika vergeleken met Europa.

Nog even wat werk af maken, daarna ein-de-lijk Fifa testen.

Edit: Niet op het Nederlandse, wel op het Amerikaanse PSN. Maak die dus aan als je die nog niet hebt.

wwelover schreef:

Kan je Be-a-pro doen in de Demo?

Ja!

Marcellussss schreef:

Helemaal vergeten mijn Amerikaanse account te checken. Thanks for the tip!

ImperX schreef:

Ja!

Is dat zo? Volgens mij kan je alleen met teams spelen of ik heb verkeerd zitten kijken. Met de euro 2008 demo kon je wel be a pro spelen.

avatar van Naomi Watts
Volgens mij is Be a Pro alleen toegankelijk op de PC demo. Op de console demo kan je alleen exhibition match spelen. Puur wat ik hoor, heb de demo nog niet gespeeld.

avatar van Deftones_JP
O ok dat verklaart een hoop. Ik moet zeggen dat ik het spel veel natuurlijker vind spelen als je een enkele speler bestuurt.

avatar van Naomi Watts
Ik ben vooral een massale speltype coach fifa-er maar Be a Pro is een geniale toevoeging. Bij 08 was het meer een tech-demo maar dit jaar is Be a Pro zoals EA het voor ogen hadden.

Didier Drogba en Ashley Cole schijnen echte Be a Pro addicts te wezen. Ze schijnen ook plannen te hebben om een team te gaan samen stellen. Misschien maar proberen om teammate te worden van Didier en Ashley.

avatar van berry1908
Maar kan iemand mij vertellen hoe ik zon engelse account aanmaak???

bij voorbaat dank

avatar van Naomi Watts
Even een nieuwe user aanmaken en bij je persoonlijke gegevens een Amerikaanse postcode gebruiken. Dan raadt ik je wel aan niet je echte naam te gebruiken.

Bovendien heeft de Amerikaanse store ook veel meer content.

avatar van berry1908
Haha owkeej is goed. en kan je wel gewoon je eigen email adres opgeven??

avatar van Naomi Watts
Ja dat kan je wel doen. Alleen je echte naam en adres achterwege laten. De FCC controleert in de states erg streng op identiteit diefstal op het net.

avatar van berry1908
ow owkeej, maar ik moet zon amerikaanse adres opgeven maar die doen het niet. Hoe kwam jij eraan?

avatar van berry1908
Kheb hem net gespeeld en ik vind de gameplay echt crap. Zit geen snelheid in je maakt keer op keer dezelfde actie.

Het word pes

avatar van Naomi Watts
Ik heb blijkbaar een andere demo gespeeld..

Bovendien kan je het alleen jezelf aanrekenen als je dezelfde actie maakt en snelheid zit er zeker weten in.

Wat een lekkere game is dit. Heerlijk tempo, die je overigens zelf bepaald. Bepaalde dingen vielen erg op: de grafische schoonheid, de sfeer die in de stadions hangt, de soepele gameplay, de aanwezigheid van de physical attributes (een duel tussen Drogba en Drenthe waarbij Drenthe met speels gemak door de sterke ivoriaan op de grond gekegeld wordt), hoe het slachtoffer valt bij overtredingen (de ernst van de charge bepaald hoe groot de impact is op het lichaam van het slachtoffer. Zo torpedeerde Sergio Ramos Wright-Phillips van achter waardoor de brit 5 meter de lucht invloog ) maar wat vooral opvalt is de A.I. van je tegenstanders en vooral van je medespelers (zien ze een gaatje dan lopen ze dat gaatje in en wijzen ze waar ze de bal willen hebben en sprinten ze niet lukraak de diepte in waardoor ze zo tien meter in buitenspelpositie staan). Ook de schoten hebben nu een wat realistischere feel (het effect van de wind en de kracht van je schot, de zwabber of de snelle daler, erg fijn. De keepers zijn niet te goed en niet te slecht en penaltyseries zijn ook een lust voor het oog.

Dit is nog maar de ruwe demo versie kan niet wachten hoe de afgewerkte versie eruitziet. Dit gaat denk ik mijn voetbal prijsbeestje worden, dit kan niet meer misgaan. Dit wordt een pareltje.

Hier ben ik nog wel even zoet mee tot 3 oktober.

Naomi Watts schreef:

Ik kan me echt helemaal vinden in je commentaar. Dit word 'm, of Konami moet een enorme indruk maken.

Over het tempo: berry is waarschijnlijk een PES-er, en ik eigenlijk ook. Het tempo in PES ligt zo hoog (lees: te hoog), waardoor FIFA 09 voor de PES-er een sloom spel lijkt, terwijl het tempo eigenlijk perfect is.

avatar van Naomi Watts
Fijn een medestander in de 'struggle'. Dat zal het inderdaad wel zijn idd.

Mee eens, PES kende vaak een te hoog tempo (unhuman eindelijk) en bij de vorige editie was hij juist weer te traag. Bij FIFA kan je dat zelf bepalen en bij PES werd je vaak gedwongen heel snel combinatiespel te spelen. Een vriend van mij speelt graag bloemkool voetbal en dat was bij PES 4 destijds haast onmogelijk. Fifa geeft ruimte om je 'eigen' spelletje te spelen.

avatar van Marcellussss
Kon dat ook bij FIfa 08 dan? Ik heb die maar een aantal keer bij een vriend van me gespeeld. Ik zelf hou soms ook van een lekker snel (arcade)voetbalspel, maar dat is dan meer met vrienden.

Hoe eerst PES veel realistischer was, is dat op de next-gen consoles juist omgedraaid.

avatar van Naomi Watts
Bij 08 kon het ook maar wel in mindere mate. Dat is nu met 09 geperfectioneerd. Ik heb in de champions League toch best vaak op de lange bal gespeeld. En heb zo ook een Barcelona uitgeschakeld. Kan ook zijn omdat ik Makaay in de spis heb lopen. Goede kopbal stats heeft die.

Iemand enig idee hoe ik de Demo kan spelen. HELP!!!

PC, 360 of PS3?

avatar van Marcellussss
Nieuwe gebruiker toevoegen. Dan amerikaanse account maken. Dan in de amerikaanse Playstation Store de demo downloaden en spelen maar

Wat ik ook echt geweldig vind is dat je eindelijk de formatie goed kan aanpassen. Hopelijk krijg je alle vrijheid hierin, zoals bij PES.

avatar van Naomi Watts
Die vrijheid schijn je zeker te hebben. Dat zal wel fijn zijn.

Hij is ook te downloaden op het Europese PSN. Daar heb ik mijne ook vandaan.

avatar van berry1908
Haha ik moet heel eerlijk zeggen naomi dat ik hem wel begin te respecteren. Ik heb iets te snel geoordeeld. Ik vind het super dat je de bal precies kan plaatsen als je alleen op de keeper gaat, met pes2008 schoot je gewoon en hoopta dat ie erin vloog.

Ik zit toch heel erg te dubben, want ik heb al gezien dat pes2009 niks aan de keepers heeft gedaan. En dat was echt zielig.

avatar van Deftones_JP
Wel mooie dat iedereen de sfeer en de graphics kan waarden. Ik moet zeggen dat ik het ook een mooie game vind maar ik zag vanmiddag gameplay beelden van NBA2K9 en daar zag je pas mooi publiek zitten. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat een serie als Fifa niet in staat om fatsoenlijk publiek te maken. Daar kan nog zoveel graphische winst gepakt worden!

avatar van Naomi Watts
Publiek in het United Center is natuurlijk wel eventjes iets anders dan een packed Stamford Bridge.