FIFA 09 (2008)

Mobile / N-Gage / Nintendo DS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Trek je voetbalschoenen weer aan en begin aan de nieuwste telg van Electronic Arts's FIFA. De nieuwe FIFA bevat een Be-a-pro-mode waarmee je ditmaal in vier seizoenen je talenten kunt laten zien. De career mode bevat vijftien seizoenen waarin jij je eigen tactiek kunt bespelen, spelers contracteren en ontslaan. Door veel wedstrijden te winnen kun je nieuwe ballen en alternatieve tenues vrijspelen. Naarmate je goede resultaten gaat boeken wordt jij de publiekslieveling en zul je op handen worden gedragen.

FIFA 09 is eigenlijk nog steeds een geweldige game, als je er een paar patches op gooit is het super. Gameplay is goed en in 10 kun je volgens mij 360* dribbelen. Gaat helemaal goedkomen.

Feyenoord100jaar schreef:
Vinden jullie het ook zo irritant als er iemand ''lagt'' online?

meestal stop ik gewoon met het spel als ik tegen zo iemand aan het spelen ben:S

Je verliest er wel punten mee.

Devotee1983
Weet je wat ik kut vind, als je Adidas Live Seizoen hebt gedownload op de PS3 loopt het spel in coach mode vast. Soms duurt dat 3 wedstrijden en soms een seizoen. Maar dat hij vast loopt staat vast. Althans hij loopt niet vast als systeem (de PS3) maar iets in het spel. Als je bijvoorbeeld een wedstrijd hebt gewonnen en je drukt verder gaat hij eerst de overige wedstrijden simuleren. Daarin loopt hij vast (op bijvoorbeeld 64%) Als je dan Game beidindigen doet en je start Fifa opnieuw op, en je simuleert de wedstrijd loopt hij gewoon vast op 64%.

Ik heb contact gehad met EA hierover en het is echt een veelgehoorde klacht. Echt klote. Dus tip doe geen Adidas live seizoen update als je coachmode speelt

Voor Fifa 2010 komt inderdaad de 360* dribbel en dit is ook wel nodig vind ik omdat je na verloop van tijd gaat zien dat Fifa op een soort van rails loopt, op de 360 en PS3 hebben ze het toch al een heel stuk minder dan bij de oudere consoles maar als je het zoveel speelt als dat ik het heb gespeeld kom je er achter dat je gewoon vanuit bepaalde punten niet kunt scoren of geen goede voorzet kan geven, dit is gewoon zonde omdat het de sfeer en het realischme daarmee te kort doet. Ik hoop in 2010 ook op een slimmer AI van de medespelers maar ook van de tegenspelers, ik zit nu na 7 seisoenen bij de Spurs en ik win gewoon makkelijk met 5-0 van Man U en dit is dan op Legandaries, de uitdaging is er gewoon af maar ik hoop dat ze het pitteger kunnen maken. Ook het transfer systeem moeten ze op de schop nemen want dat is totaal niet realistisch zo zal Arsenal nooit Fabregas willen verkopen al zouden ze dit doen dan verkast die nooit na de Zweedse competitie, Ook de prijzen kloppen van geen kanten zo is C. Ronaldo maar een slordige 35 miljoen euro waard terwijl Eto'o al 40 miljoen waard is (het zijn nog steeds belachelijke bedragen maar ze worden in het echte leven betaald dus moet daar ook meer na gekeken worden in Fifa)

Al met al is dit toch een redelijk tot aardige footie gebleken maar op veel punten schiet hij toch nog behoorlijk te kort en een paar fouten zijn gewoon stommigheid van EA Canada.

Nog een vraag ik kan in de coach mode niet met de echte top clubs spelen want zodra ik daar getekent heb begint Fifa 09 vast te lopen in het 4de seisoen maar blijf ik bij The Spurs of een andere club die niet tot de traditionele topclubs behoort heb ik er geen last van weet iemand waar dit aan ligt ?

avatar van .C.J.
echt suuupeeeer vet spel zeker cool voor voetbal(kenners)fans

.C.J. schreef:
echt suuupeeeer vet spel zeker cool voor voetbal(kenners)fans

De mensen die verstand hebben van voetbal en/of zich er mee bezig houden is dit juist minder, als je het''spel'' (niet fifa 09) ziet zie je ook direct de vele fouten die erin zitten, maar er is gewoon niks beters dat is gewoon zonde voor zo'n populaire sport wat meer is dan alleen maar een spelletje.

Dit spel is super in combinatie met xbox live. Elke dag speel ik wel minimaal 1 wedstrijd online . Maar ik kan niet wachten tot '10 uitkomt met 360 dribbelen omdat je bij fifa 09 toch volgens vaste richtlijnen speelt. Zo weet je als je vaak speelt dat er uit bepaalde posities onmogelijk is om te scoren terwijl dat niet de realistische voetbal naboots.

Verder als er mensen zijn die mij willen uitdagen op xbox 360 kunnen mij toevoegen op mustiboy

avatar van snoop
heb hem ongeveer sinds releasedatum en speel hem bijna nogsteeds elke dag

erg verslavend en alles werkt haast perfect..
mijn enige minpunt is dat keepers soms een beetje dom kunnen zijn haha...

maar echt geweldige game!

avatar van ps3me
ik vind dat dit de beste fifa is, en je hebt ergens wel gelijk met die keepers... soms gaan ze de andere kan op

avatar van snoop
nouja, ook bijvoorbeeld als je van ver schiet kunnen ze te dicht in hun doel staan ofzo en dan nemen ze hem aan op hun borst en gaat ie er gewoon in

ik heb een vraag
kun je ook de vaardigheden van de spelers verbeteren bij spelers bewerken of kan dat niet en worden ze alleen beter als je ermee speelt

avatar van Feyenoord100jaar
weet iemand een succesvolle opstelling met een bepaalde club?

mijn 4-2-4 lukt niet echt meer

ik heb een vraag
'

durf het niet te zeggen, je spelers worden wel beter ieder seizoen.
welk platform heb je de game?

'

durf het niet te zeggen, je spelers worden wel beter ieder seizoen.
welk platform heb je de game?

sorry dat ik laat reageer
xbox 360

avatar van drezic
Ik ben dit spel inmiddels scheitzat. Multiplayer is leuk hoor, maar ik mag graag tegen de CPU spelen, en dat is zoooo voorgeprogrammeerd. Het is net of ik telkens dezelfde wedstrijd speel. Waardeloos. Weer een onmogelijke voorzet en een kopbal tegen, gaaaaaap. Je kunt eigenlijk alleen leuk spelen als je met een topteam speelt, anders is het verschrikkelijk frustrerend.

drezic schreef:

De naam Fifa zegt al genoeg

Pes 3, 4 en 5 blijven toch de beste voetbal simulatie spellen

avatar van drezic
Christian schreef:

De naam Fifa zegt al genoeg

Pes 3, 4 en 5 blijven toch de beste voetbal simulatie spellen

PES heb ik tijden gespeeld; totdat ik 2008 speelde, die is zo niet nog erger dan FIFA.

De voorgangers waren zeker wel hoogstaand. Het wordt weer eens tijd voor een footie waarin de vedettes niet centraal staan maar het voetbal, zoals vroeger bij PES.

Super spel.
Ik ben begonnen met fifa 1998
Daarna alle delen gehad.
Dit is de fifa waar ik altijd op zat te wachten.
Speel het altijd online en daar is het spel perfect voor.

Op naar Fifa 10

avatar van ps3me
TheFunkyM schreef:
Super spel.
Ik ben begonnen met fifa 1998
Daarna alle delen gehad.
Dit is de fifa waar ik altijd op zat te wachten.
Speel het altijd online en daar is het spel perfect voor.

Op naar Fifa 10

we hebben een fan :d

avatar van Feyenoord100jaar
Dat jullie ieder jaar een nieuwe fifa kopen zeg!
koop meestal 1 keer in de 2 jaar, en dan heb ik er al genoeg aan

Nijmegen
Het is een leuk, verslavend spel met voor mij, 2 minpunten:

-Bijna iedere goal wordt gescoort doormiddel van een diepe bal. Hopelijk verbeteren ze dit in fifa 10.
-Je weet na een aantal weken wel waar je wel en niet scoort (positie). Je komt niet eens van 25m ineens voor een verassing te staan.

avatar van PetOn23
bij mij is het enige minpunt dat de keepers allemaal bang voor de bal zijn

joeri592
Feyenoord100jaar schreef:
Dat jullie ieder jaar een nieuwe fifa kopen zeg!
koop meestal 1 keer in de 2 jaar, en dan heb ik er al genoeg aan

ik koop ze alemaal, maar wacht wel eerst tot ze 30 euro zijn, duurt nooit zo lang met fifa

Nu morgen Fifa 10 uitkomt is hier mijn final reactie op dit Topic!
Fifa 09 heeft mij een hoop plezier bezorgd, maar ook een hoop ergenis!

De fouten van Fifa 09 op een rijtje:
1. Dieptepass, spelers liepen verkeerd om (verholpen met een patch)
2. Voordeelregel (is het hele jaar drama geweest, zelfs met patch)
3. Keepers (Maakten de raarste blunders, waardoor je goals tegen kreeg)
4. Onrealistiche transfers in Coachmode
5. Topclubs presteren niet (in coach mode als je zelf een topteam bent, bijv. Man Utd dan is er altijd wel 1 van de topclubs die in het rechterrijtje eindigt of meerdere, in het echt zie je liverpool toch geen 14e eindigen!
6. Dubbele clubs in de Eropa Cup Coachmode (2x Atletico Madrid in de Champions League, of 2x stuttgart in de Uefa Cup)

Ondanks al die ergelijke fouten heb ik wel plezier met de game gehad en is hij nog altijd beter dan PES 09! Maar het merendeel van die fouten zijn slordig en waren onnodig!

Ik weet dat het merendeel van de fouten in Fifa10 zijn verholpen dus kan niet wachten tot hij uit is! En nu maar hopen dat EA beter zijn best heeft gedaan en de slordigheden heeft proberen te voorkomen!

3,5****

Prima game! Jammer van Oranje.

Nijmegen
StrikingHumus schreef:
Prima game! Jammer van Oranje.

Ach ik speel nu ook fifa 10 en vroeger keek ik er altijd naar uit maar als je het eenmaal hebt voegt het niets toe!

ik speel al bestwel lang fifa09 maar toen ik vandaag de 5de seizoen met barca had gespeeld op coach mode begon het opeens vast te lopen tijdens het schema maken. later als ik met chelsea (andere coach) ga simuleren loopt ie ook vast. Weet iemand wat er aan de hand is.

SvV_Ying

Tijd voor fifa 10

SvV_Ying schreef:

Tijd voor fifa 10

nee maar ik heb vandaag een nieuwe coach opgestart en dan lukt het simuleren wel maar bij de oude coach niet.Hoe kan dat

erkin17 schreef:

Je speelt zeker op de ps3?? EA weet van dit probleem met Fifa 09. Het heeft te maken met Adidas Live. Als je alle transfers geupdate hebt via Adidas live gaat bijFifa 09 bij het maken van het schema de boel vastlopen. Soms na 2 wedstrijden in coach, soms na 2 seizoenen, soms na 1 seizoen. Kortom er is geen pijl op te trekken. Maar dat het vastloopt staat vast.

Dus ja SvV_Ying heeft gewoon gelijk. Tijd voor Fifa 10