FIFA 09 (2008)

Mobile / N-Gage / Nintendo DS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Trek je voetbalschoenen weer aan en begin aan de nieuwste telg van Electronic Arts's FIFA. De nieuwe FIFA bevat een Be-a-pro-mode waarmee je ditmaal in vier seizoenen je talenten kunt laten zien. De career mode bevat vijftien seizoenen waarin jij je eigen tactiek kunt bespelen, spelers contracteren en ontslaan. Door veel wedstrijden te winnen kun je nieuwe ballen en alternatieve tenues vrijspelen. Naarmate je goede resultaten gaat boeken wordt jij de publiekslieveling en zul je op handen worden gedragen.

Rujar schreef:
Omhaal doe ik met regelmaat. Ik voetbal een 4-2-4 systeem, waarbj de vleugspelers eigenlijk aanvallende middenvelders zijn.

kopbal duikend lukt mij nog niet. Ben ook al een tijd bezig.

ik doe regelmatig een duikkopbal gewoon als de bal 2 meter en een beetje hoog voor de aanvaller is maakt hij een duikkopbal

Ik heb een keer heel mooi gescoord met een omhaal. Was een hoekschop die ik nam, maar die werd weggekopt door tegenstander. Dus de bal gaat de lucht in, en ondertussen komt van der Vaart eraan. Die neemt buiten de 16 een omhaal in de lucht... recht in de kruising. Was met stomheid verslagen.

Rujar schreef:

haha ik speel ook altijd 4-2-4, werkt echt fantastisch met Liverpool

joeri592 schreef:
een omhaal is mij nog nooit gelukt iemand mischien tips hoe je hem kan doen??

probeer inderdaad je voorzet net achter de spits te krijgen,
en als je de spits bent doe je linkerjoystick van het doel af en terwijl je schiet naar het doel toe, zo is het mij ook gelukt

avatar van KKOPPI
Voor de PC is hij matig. De graphics zijn absoluut top, maar de rest doet me teveel denken aan de andere FIFA's. Nik erg nieuws. En 'Become a Legend' van PES 2009 vind ik ook vele malen beter dan 'Be A Pro' bij deze FIFA. Omdat het dus teveel op de andere FIFA's lijkt, was ik hier ook snel klaar mee.

avatar van ps3me
Pc is ook anders dan op een console, vooral met voetbal games. De besturing is al anders maar de graphics zijn ook een stuk minder (meestal dan).

avatar van Feyenoord100jaar
Vinden jullie het ook zo irritant als er iemand ''lagt'' online?

meestal stop ik gewoon met het spel als ik tegen zo iemand aan het spelen ben:S

avatar van Tha Luz
Ja dat probleem had je toch ook al met de eerdere fifa's?

Tha Luz schreef:
Ja dat probleem had je toch ook al met de eerdere fifa's?

i dont know,

dit is de eerste versie die ik online speel.

avatar van Kingkelle
Ik speel al een tijdje Fifa 07, en dan het carriere speltypen, waar je zeg maar coach bent en vroeg mij af of dit ook in Fifa 09 zit, en kan je het dan ook met Nederlandse clubs spelen? Want dat kon in 07 niet.

SvV_Ying
Kingkelle schreef:

Zit uiteraard ook in FIFA 09 en met NL clubs

avatar van Kingkelle
Cool! Bedankt! Dan ga ik hem maar is in huis halen

avatar van Tha Luz
In 07 kon je ook gewoon met Nederlandse clubs spelen hoor.

avatar van jellecomicgek72
29,95 bij bart Smit Check it Now!!

Dat mensen nu nog Fifa 09 kopen, snap ik niet Fifa 2010 (of hoe die gaat heten) komt er ook al aan in oktober, en het seisoen is afgelopen, voor mij is de lol dan wel van een Fifa of PES af.

jellecomicgek72 schreef:
29,95 bij bart Smit Check it Now!!

dat is ie al sinds maart

avatar van wiiplayer
Pfff. Meest gespeeld. Waar is jullie eer?

echt een enorme tegenvaller voor de ps2

joeri592 schreef:

dat is ie al sinds maart

Oke, raar dat ie zo snel al in de budgetbakken verdwijnt.

avatar van ps3me
jellecomicgek72 schreef:

Oke, raar dat ie zo snel al in de budgetbakken verdwijnt.

Ik was gister in hilversum en ben daar in 3 game winkels geweest en bij alle 3 lag het spel voor 30 euro in de schappen.

Ik heb hem voor 20gekocht voor de ps2.En voor de pc was die ook 20

avatar van Erwinner
Iemand ervaring op de DS? Het ziet er op Youtube vreselijk goed uit.
De gameplay leek me ook goed verzorgt. Iemand?

joeri592
op de ds is ie heeeel lelijk, gameplay is wel goed

FIFA 10 scheint nog beter te worden. Denken jullie dat ze dan wel de licentie hebben om met oranje te spelen.

Kon dat hier dan niet??

nee dat ken al tig fifa's niet alleen af en toen in World Cup spellen, ik zou ook niet weten waarom EA die licentie niet koopt want Oranje is op dit moment één van de beste ploegen in de wereld en mischien wel de beste

Het is niet raar dat die al zoveel is afgesprijst want FIFA 10 komt er al weer aan een wie koopt dan nog zo'n 'verouderd' spel

Ik hoop toch dat Fifa die licentie in orde kan krijgen. Toch raar dat PES het wel lukt.

avatar van Naomi Watts
Dat Nederlands elftal heb je zelf ook zo voor elkaar. De KNVB vroeg teveel geld en EA wou dat er niet voor neertellen, dat PES dat wel doet moeten hun weten.

Het is niet zo'n probleem dat ze de licentie van het nederlands elftal niet hebben, dit is vrij makkelijk te verhelpen bij dat transfers systeem, al heb je dan niet het echte shirt van de KNVB maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem zoveel wedstrijden speel ik toch niet met de landen teams.

. Bij PES hebben ze dan wel de licentie van het Nederlands elftal maar ze missen elk jaar de licentie van de meeste clubs uit de premiership dit vind ik dan wel schandaalig dat je de grootste clubs niet in je VOETBAL spel hebt, dat is zowieso een reden waarom ik altijd voor Fifa ga in plaats van PES, veel meer clubs en een vele leukere cariere mode daarbij is vanaf 2009 ook de gameplay een stuk beter.