FIFA 09 (2008)

Mobile / N-Gage / Nintendo DS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Trek je voetbalschoenen weer aan en begin aan de nieuwste telg van Electronic Arts's FIFA. De nieuwe FIFA bevat een Be-a-pro-mode waarmee je ditmaal in vier seizoenen je talenten kunt laten zien. De career mode bevat vijftien seizoenen waarin jij je eigen tactiek kunt bespelen, spelers contracteren en ontslaan. Door veel wedstrijden te winnen kun je nieuwe ballen en alternatieve tenues vrijspelen. Naarmate je goede resultaten gaat boeken wordt jij de publiekslieveling en zul je op handen worden gedragen.

avatar van Naomi Watts
Dat ook maar FIFA heeft zelf ook erg veel progressie geboekt. Ik zag van de week weer wat gameplay filmpjes wat ziet dit er realistisch uit zeg. Vooral de movements zijn erg vloeiend en angstaanjagend realistisch. Alles lijkt te kloppen. Ik hoop dat ik het nog een maandje kan volhouden. De demo die 11 september komt moet me maar wat weekjes zoet houden.

avatar van Barcel
Ik ga hem niet kopen, maar mijn broer wil dat wel. Nou ja, dan ga ik hem wel een keer uitproberen... FIFA 08 vind ik wel leuk, maar na twee of drie wedstrijden heb ik echt helemaal geen zin meer.
En ik hoop wel dat jij FIFA 09 wat trucs kunt doen, want bij de trailers van FIFA 08 staan er wel maar je kunt ze niet spelen. Dat vond ik echt erg vervelend.

avatar van Tha Luz
Dit spel heeft erg goede recensies bij PC Gameplay en Games Guide.Ze zeggen dat het beter is dan de PES serie's.Klinkt erg veelbelovend.

Fifa 09 wordt als de beste voetbalgame omschreven en pes wordt met de grond gelijk gemaakt.
Zo zijn de voorspellingen van de meeste reviewers.
En als ik eerlijk ben zie ik heel veel veranderingen in fifa 09 dan in pes 09 het lijkt zelfs als of pes 09 stil heeft gestaan.
Zelf heb ik altijd de fifa reeks gekocht en pes ook als het afgeprijst is.
Trouwens 11 september komt fifa 09 en pes 09 demo's eraan voor de ps3 en xbox360.

avatar van Deftones_JP
Ik heb gister ter voorbereiding PES 6 nog even een kans gegeven. Ik weet niet in hoeverre die representatief is voor de laatste PES versies maar dat is echt een butgame. Daarna heb ik Euro 2008 gedownload (althans de demo) en voor het eerst de Be a Pro mode uitgeprobeerd en ik moeten zeggen dat ik dat verassend leuk vind. Je kan je veel meer richten op vrij lopen en dergelijke. Bovendien is de game mooier en voelt het lekkerder als PES. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid voor FIFA 09 dus.

avatar van Edwin Pindahaai
Misschien stap ik dit jaar na 3 jaar PES weer over naar Fifa. Wat een sensatie.

avatar van jaspertje3
Systeemeisen van Fifa 09 Pc versie bekend:

Minimum systeemeisen:
Supported OS: Windows XP
Processor: Pentium 4 2.4 Ghz or Equivalent
Memory: 1 GB
Graphics: 6600 Nvidia graphics card or ATI equivalent with support for Pixel Shader 3

Aanbevolen systeemeisen:
Supported OS: Windows XP / Vista
Processor: AMD or Intel Dual Core Processor
Memory: 2 GB
Graphics: 7800 Nvidia graphics card or ATI equivalent

avatar van Naomi Watts
11 September gaat waarschijnlijk de 12e worden. Die datum ligt maatschappelijk blijkbaar toch te gevoelig. Aanstellers..

Ik heb hem just-in-case maar gepre-ordered.

jaspertje3 schreef:

Processor: AMD or Intel Dual Core Processor
Memory: 2 GB
Graphics: 7800 Nvidia graphics card or ATI equivalent
Hard Drive: 4 GB

Godzijdank heb ik een console.

Kan niet wachten tot de demo's!

Dit wordt gewoonlijk weg een top game, zeker 1 van de beste game ooit!

btw: Ik ben hier nieuw aangemeld!

avatar van JohnWilliams
Even offtopic: Wie was je eerst dan op gamesmeter? (welke naam had je toen).

avatar van Deftones_JP
De Heideroosjes hebben in het verleden weleens een nummer gemaakt over dat soort discussies.....

Ik denk trouwens dat ik misschien wel meer Be A pro mode ga spelen dan team mode. Met een speler spelen bevalt me prima, het voelt veel realistischer aan en bovendien krijg je echt het voetbal gevoel zoals je dat ook op de velden voelt. Alleen dan wel met skills...

avatar van Naomi Watts
Die stem lijkt mij irreglementair.

avatar van jaspertje3
Stem verwijderd.

(hopelijk) nog een uur?

avatar van Deftones_JP
De demo was er nog niet vanochtend. Een beetje jammer want ik hem graag op downloaden gezet want dan kan ik gelijk spelen als ik terug kom van de zaak. Vanavond 'moet' ik namelijk het meest realistische voetbalspel ooit gaan spelen.

avatar van Naomi Watts
Net ook even geckect voordat ik naar mijn werk ging, big bummer. Maar fijn nog zo'n enthousiasteling!

avatar van Marcellussss
Inderdaad oproep aan alle (PS3-)users: Laat weten wanneer de demo erop staat aub.

En wat betreft de datum: EA wilt wel, maar misschien PSN niet?

avatar van Naomi Watts
Waarom zou PSN niet willen?

Fifa 09 demo is gewoonlijk weg uberg*il!

Echt een topgame!

avatar van Edwin Pindahaai
Wat is PSN? Altijd die interessante termen hier. Ík begrijp er weinig van.

PlayStation Network.

avatar van berry1908
Ik vinde het een schande dat Fifa 09 demo nog steeds niet op PSN staat. Laat staan Pes 09. Ze zeggen wat en komen het niet na, heel irritant.

avatar van Naomi Watts
Stel je niet zo aan. Het is op dit moment 6 uur in de morgen in Vancouver. Ze hebben nog wel even. Er zijn wel grotere rampen gebeurd op 11 September.

avatar van berry1908
Maak nie uit er gaat zoveel geld in om, vooral met het promoten dan horen ze gewoon alles klaar te hebben. Europa is een grote markt voor EA dus ze moeten gewoon zorgen dat alles strict gebeurt.

avatar van Naomi Watts
Ze gaven alleen een datum. Geen tijden inclusief tijdszones.

avatar van berry1908
nee dat snap ik wel en respecteer ik ook maar ze weten dat er een hele hoop mensen met zwetende handjes zitten te wachten op die demo, vandaar.

Maar we zullen zien ik wacht rustig af

avatar van Naomi Watts
Ik begrijp het ook wel. Ik kijk er ook naar uit maar EA is altijd wel trustworthy met dit soort dingen.

avatar van Deftones_JP
PSN heeft toch ook een vaste uploadtijd of niet? Dat scheelt ook natuurlijk. Hij schijnt wel al op xboxlive te staan maar ik vanaf hier mijn xbox niet bedienen.