FIFA 09 (2008)

Mobile / N-Gage / Nintendo DS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Trek je voetbalschoenen weer aan en begin aan de nieuwste telg van Electronic Arts's FIFA. De nieuwe FIFA bevat een Be-a-pro-mode waarmee je ditmaal in vier seizoenen je talenten kunt laten zien. De career mode bevat vijftien seizoenen waarin jij je eigen tactiek kunt bespelen, spelers contracteren en ontslaan. Door veel wedstrijden te winnen kun je nieuwe ballen en alternatieve tenues vrijspelen. Naarmate je goede resultaten gaat boeken wordt jij de publiekslieveling en zul je op handen worden gedragen.

avatar van Marcellussss
Dat is de patch ja. Voordeelregel is nog steeds niet in orde inderdaad. Maar dat commentaar is sowieso een stuk groter dan 56 mb hoor. 550 of zo.

Marcellussss schreef:

Je hebt gelijk!! Ik heb nu alle comentaar patches gedownload en geinstaleerd. Waar op je ps3 zet hij het bestand als het geinstaleerd is uiteindelijk neer?

avatar van Naomi Watts
Maakt niet uit. Je kan het nu gewoon kiezen bij commentaar in de game.

Naomi Watts schreef:
Maakt niet uit. Je kan het nu gewoon kiezen bij commentaar in de game.

Dat klopt het staat nu in de game, maar gewoon uit nieuwsgierigheid wou ik weten waar het staat op je harde schijf, ik wil altijd alles weten haha

avatar van Marcellussss
Staat gewoon op je harde schijf uiteraard. Hoe verwijderen weet ik niet, het is maar 600MB van de de 80.000 (in mijn geval)

Bij mij geeft die aan bij installeren er een fout opgetreden is... Wat is het probleem??

avatar van Marcellussss
We kunnen je moeilijk helpen als je niet de exacte fout vermeld. Misschien heb je een andere versie van Fifa (ander BLES-nummer). Je kan ook proberen hem opnieuw te downloaden.

Open trouwens een nieuw topic als je problemen hebt, dan kan het hier weer gewoon over de game zelf gaan.

Even twee vragen:

- Hoe kan je je nationaliteit veranderen, voor tijdens het online spelen? Als ik naar de leaderbord-lijsten ga staat er gewoon een Amerikaanse vlag bij mijn naam! Ging bijna over mn nek joh!
- Ik vind dat 10 tegen 10 online maar irritant. Iedereen rent als een kip zonder kop over dat veld, 5 tegen 5 vond ik veel leuker. Is dat ook nog mogelijk? Zoals in fifa 08?

Merijn82 schreef:

Omdat je je waarschijnlijk hebt aangemeld met een Amerikaanse account.

avatar van ps3me
Raar bij mij staat gewoon Nederlandse vlag hoor... nouja, deze game is een echte aanrader.!

avatar van ps3me
De game is een geweldige opvolging van al zijn voorgangers, volgens vele is dit Überhaupt de beste. Dit geld voor mij ook, de gameplay werkt heerlijk en is ook lekker realistisch op de PS3 in ieder geval. Deze versie heeft als grote voordeel het feit dat er super mooie graphics en veel leuke optie's.

De leuke online play is toch zeker een hele erge aanrader zeg!
Je kunt uren lang carierre doen en met 1 speler! Maar ook lekker online tegen mensen vanover de hele wereld, als je het mij vraagt het beste voetbal spel ooit!!

avatar van berry1908
Eternal Thug schreef:

Grote fouten? Noem er 5...

2) Je kan niet in een keer een bal door spelen
3) Je scoort 9 van de 10 hetzelfde(en nee niet omdat ik geen kunde heb ik daag iedreen uit)
5) voordeelregel werkt voor geen meter.

Maar ik heb die update net gedaan en hij loopt SUPER. Alleen hij stottert wel soms. Maar toppie gedaan van Fifa ze beloven wat en doen het ook goede update.

berry1908 schreef:

5) voordeelregel werkt voor geen meter.

Ik heb de update ook gedaan, de spelers lopen bij een lange bal inderdaad niet meer achetruit. De voordeel regel is nog steeds in 1 woord DRAMA. Heb vandaag de hele dag gespeeld en er is wat betreft de voordeelregel niets veranderd. De bal kan je wel degelijk in 1 x doorspelen, ik speel alleen maar op 1 x raken, iets wat ik beter kan dan bij pes (aangezien ik ALTIJD pes heb gespeeld) Steeds op dezelfde manier scoren heb ik ook niet, in het begin wel, maar zodra je je eigen spel ontwikkeld heb je dat zeker niet. Heeft dus wel met kunde te maken (en daarbij zeg ik niet dat je slecht bent, maar in je spel misschien niet ontwikkeld) Maar goed ik erger mij alleen nog maar met de voordeelregel, wordt er echt gek van

berry1908 schreef:

5) voordeelregel werkt voor geen meter.

1) Inderdaad gefixt in update.
2) Kan wel, maar niet elke speler is er een ster in zoals bij PES.
3) Onzin. Probeer eens je instellingen te wijzigen.
4) Zet eens wat minder kracht.
5) Ja, helaas.

Al met al heb je één punt. En ik verhoog mijn stem toch maar eens. Beste voetbalgame van de laatste jaren.

SvV_Ying
Marcellussss schreef:

1) Inderdaad gefixt in update.
2) Kan wel, maar niet elke speler is er een ster in zoals bij PES.
3) Onzin. Probeer eens je instellingen te wijzigen.
4) Zet eens wat minder kracht.
5) Ja, helaas.

Om een bal door te spelen hoef je toch geen ster te zijn? Dat leren ze al bij de f'jes. Dat is gewoon vervelend want het haalt de snelheid uit het spel. Doelpunten zijn inderdaad lang niet zo varierend als bij PES. wel lekker dat punt 1 is verbeterd door de patch

avatar van Marcellussss
Maar dat wilt niet zeggen dat een speler van Sparta het net zo goed kan als een speler van Arsenal. Doelpunten zijn meer gevarieerd bij PES, laat staan dat dat spel next-gen is.

Vind trouwens een plotselinge verlaging met 2 punten wel raar.

avatar van Naomi Watts
Hij deed het voorheen toch ook vice versa. Verwacht dat hij over twee weken weer op 5* staat.

avatar van berry1908
Haha ja klopt, alleen ik heb zelf niet gestemd hehe, me broertje die vind het spel helemaal geweldig die had 5 sterren gedaan.

Maar ik vind Pes 5 het beste voetbalspel ooit gemaakt, en Fifa hoort daar nu ook gewoon bij.

Maar toch ik vind dat spelen niet egt lekker gaan maar jullie hebben het niet dus dan is het toch onkunde denk ik ga nog flink oefenen enne naomi wnr gaan we weer eens spelen hehe.

Ik snap het.

Moeten we maar weer eens doen inderdaad.

Jackson07
Heey gasten, maak nu echt iets vreemds mee, ik kijk in coach mode hoe de pouls eruit zien in de uefacup en daar zie ik dat in groep 1 PSG uit frankrijk zit, maar ook in groep 2. Dus PSG zit 2x in de uefacup. echt vreemd

avatar van Naomi Watts
Had ik ook eens, één in de CL en de ander in de UEFA cup.

avatar van Marcellussss
Hahaha. Fifa slaagt er altijd in de meest stomme bugs in hun spel te hebben, hoe perfect hun game ook is

Jackson07
Wat ook 'vreemd' is maar maar minder erg, dat in de eredivisie sparta, volendam en de Graafschap gewoon elk jaar meespelen voor europees. Vanaf het 1e seizoen al. Die
clubs behoren in de eredivisie in Fifa niet tot de slechste. Ado ook trouwens, wel jammer. En ik heb ook dat ik soms aan het begin van de wedstrijd voor de aftrap nog even snel mijn Joystick moet selecteren bij de gekozen club. Echt vaag, want dan krijg je dat scherm en dan zie je je Joystick gewoon bij Barca staan, dus waarom die dat doet? (PS3)

%%%%%%
Nee daar heb ik niet last van (PS3)
Ik vind wel raar als Feynoord het zo goed doet als je ziet waar ze dit seizoen staan
Met de joystick heb ik eveneens nooit last van

%%%%%% schreef:
Nee daar heb ik niet last van (PS3)
Met de joystick heb ik eveneens nooit last van

Dat Feyenoord het goed doet vind ik niet raar, Feyenoord heeft gewoon een redelijke selectie op Papier, Fifa is gebasseerd op de sterkte van selecties op papier. van Bronckhorst, Makaay, Tomasson, de Cler, Hofland, Wijnaldum, de Guzman, Bruins. Dat zijn stuk voor stuk redelijke tot goede spelers, sommige daarvan zijn wat minder. Maar ze horen in ieder geval niet te staan waar ze nu staan. Plus dat ze last hebben van erg veel blesures, evenals Ajax overigens. Nou ben ik Ajacied, maar je moet ook naar de omstandigheden bij Feyenoord kijken. Dus dat Feyenoord in Fifa beter is dan in het echt is alles behalve raar

avatar van Haas
Ik vind nadat ik nog steeds mijn enige afstandsdoelpunt heb gemaakt, dat het scoren buiten de 16 wel erg moeilijk is gemaakt. Wordt er schijtziek van...heeft iemand tips om wel goed te kunnen scoren?????

avatar van Haas
Want anders wodt mijn xbox360 gedegradeerd tot boksbal....

avatar van sandesh
Wat ik wel jammer vind is dat Feyenoord nog de oude zwarte letters heeft en het oude logo.

Haas schreef:

Hoor ik wel vaker, maar schiet sowieso weinig van buiten de zestien. Heb nog nooit van echt ver gescoord. Wel een paar keer op de paal en lat.

Fifa 09 is veel beter dan 08 er zitten veel nieuwe aanvallende spelmomenten in en ook en verdedigend opzicht zitten er nieuwe dingen in. het van afstand scoren is inderdaad heel moeilijk maar dat voegd ook wel realisme toe aan de game van afstand scoren is ook een stuk moeilijker dan een intikker. het nieuwe systeem in de manager mode voor het ontwikkelen van spelers vind ik ook veel beter de spelers groeien veel sneller als ze spelen dan als ze op de bank zitten wat bij de vorige fifa's bijna niet het geval was. een minpunt vind ik dat bepaald spelers blank zijn inplaats van donker vooral bij feyenoord, diego bisseswar en leroy fer zijn bij mij blank in het spel. dit vind ik raar het is zo'n fout. en tog is dit de beste fifa die ik ooit gespeelt heb dus een 4.5